Logi sisse ☰ | Täna jõustunud aktid
KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2024/1160, 19. aprill 2024, millega muudetakse rakendusmäärust (EL) nr 288/2014 osas, mis puudutab majanduskasvu ja tööhõivesse investeerimise eesmärgi alla kuuluvate rakenduskavade näidise ning Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgi alla kuuluvate koostööprogrammide näidise muutmist seoses Euroopa strateegiliste tehnoloogiate platvormiga (STEP) EUROOPA KOMISJON, võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut, võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrust (EL) nr 1303/2013, millega kehtestatakse ühissätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi, Euroopa Maaelu Arengu Euroopa Põllumajandusfondi ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta, nähakse ette üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks nõukogu määrus (EÜ) nr 1083/2006, (1) eriti selle artikli 96 lõiget 9, võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrust (EL) nr 1299/2013 erisätete kohta, mis käsitlevad Euroopa Regionaalarengu Fondist toetuse andmist Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgil, (2) eriti selle artikli 8 lõiget 11, olles konsulteerinud Euroopa struktuuri- ja investeerimisfondide koordineerimiskomiteega ning arvestades järgmist:
ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE: Artikkel 1 1. Rakendusmääruse (EL) nr 288/2014 I lisa asendatakse käesoleva määruse I lisas sätestatud tekstiga. 2. Rakendusmääruse (EL) nr 288/2014 II lisa asendatakse käesoleva määruse II lisas sätestatud tekstiga. Artikkel 2 Käesolev määrus jõustub järgmisel päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas. Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides. Brüssel, 19. aprill 2024 Komisjoni nimel president Ursula VON DER LEYEN (1) ELT L 347, 20.12.2013, lk 320, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1303/oj. (2) ELT L 347, 20.12.2013, lk 259, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1299/oj. (3) Komisjoni 25. veebruari 2014. aasta rakendusmäärus (EL) nr 288/2014, millega sätestatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1303/2013 (millega kehtestatakse ühissätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi, Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondi ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta, nähakse ette üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta) kohaselt eeskirjad, mis käsitlevad majanduskasvu ja tööhõivesse investeerimise eesmärgi alla kuuluvate rakenduskavade näidist, ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1299/2013 (erisätete kohta, mis käsitlevad Euroopa Regionaalarengu Fondist toetuse andmist Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgil) kohaselt eeskirjad, milles käsitletakse Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgi alla kuuluvate koostööprogrammide näidist (ELT L 87, 22.3.2014, lk 1). http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2014/288/oj). (4) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 29. veebruari 2024. aasta määrus (EL) 2024/795, millega luuakse Euroopa strateegiliste tehnoloogiate platvorm (STEP) ja muudetakse direktiivi 2003/87/EÜ ning määrusi (EL) 2021/1058, (EL) 2021/1056, (EL) 2021/1057, (EL) nr 1303/2013, (EL) nr 223/2014, (EL) 2021/1060, (EL) 2021/523, (EL) 2021/695, (EL) 2021/697 ja (EL) 2021/241 (ELT L, 2024/795, 29.2.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/795/oj). I LISA „I LISA Majanduskasvu ja tööhõive investeeringute eesmärgi alla kuuluvate rakenduskavade näidis
1. OSA STRATEEGIA, MIS KÄSITLEB RAKENDUSKAVA PANUST LIIDU ARUKA, JÄTKUSUUTLIKU JA KAASAVA MAJANDUSKASVU STRATEEGIASSE NING MAJANDUSLIKU, SOTSIAALSE JA TERRITORIAALSE ÜHTEKUULUVUSE SAAVUTAMISEKS (2) (Viide: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 27 lõige 1 ja artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkt a ning valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ kohaste rakenduskavade puhul kõnealuse määruse artikli 92b lõike 9 teine lõik ja lõige 10) (3). 1.1. Strateegia, mis käsitleb rakenduskava panust liidu aruka, jätkusuutliku ja kaasava majanduskasvu strateegiasse ning majandusliku, sotsiaalse ja territoriaalse ühtekuuluvuse saavutamiseks
Et lisada olemasolevale rakenduskavale uusi prioriteetseid suundi selleks, et eraldada lisavahendeid valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ raames, tuleb allpool esitatud vastavas tekstikastis kirjeldada mõju, mida eeldatavasti avaldatakse COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamisele ning ettevalmistuste tegemisele, et taastada majandus rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil. Valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ seotud uue rakenduskava puhul on vaja täita ainult kirjeldus ja alljärgnev tekstikast.
Et lisada olemasolevale rakenduskavale uusi prioriteetseid suundi selleks, et eraldada lisavahendeid valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ raames, on vaja lisada kirjeldus 1.1.2.a. Valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ seotud uue rakenduskava puhul on vaja esitada ainult kirjeldus 1.1.2.a.
1.2. Rahaeraldiste põhjendus Iga valdkondliku eesmärgi ning vajaduse korral investeerimisprioriteedi jaoks eraldatava summa (liidu toetus) põhjendus valdkondliku kontsentreerumise nõuete alusel ja võttes arvesse eelhindamise tulemusi.
Et lisada olemasolevale rakenduskavale uusi prioriteetseid suundi selleks, et eraldada lisavahendeid valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ raames, on vaja lisada kirjeldus 1.2.a. Valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ seotud uue rakenduskava puhul on vaja esitada ainult järgmine kirjeldus: 1.2.a Selgitus, miks eraldatakse ERFile või ESFile valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ jaoks lisavahendeid ning kuidas need vahendid suunatakse geograafilistesse piirkondadesse, kus neid kõige rohkem vajatakse, võttes arvesse piirkondade erinevaid vajadusi ja arengutasemeid, tagamaks et säiliks tasakaal COVID-19 pandeemia all kõige rohkem kannatanud piirkondade ja linnade vajaduste ja selle vahel, et jätkuvalt keskendutakse vähem arenenud piirkondadele ja järgitakse ELi toimimise lepingu artiklis 174 sätestatud majandusliku, sotsiaalse ja territoriaalse ühtekuuluvuse eesmärki.
Tabel 2. Ülevaade rakenduskavas esitatud investeerimisstrateegiast
2. OSA PRIORITEETSED SUUNAD (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punktid b ja c, määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 98 lõike 4 teine lõik) Tabelis osutatud sihtotstarbelisi fonde saab kasutada mõne teise fondi prioriteetse suuna rakendamiseks määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 98 lõike 4 teise lõigu alusel. 2.A Prioriteetsete suundade (v.a tehniline abi) kirjeldus (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkt b) 2.A.1 Prioriteetne suund (korratakse iga prioriteetse suuna puhul)
2.A.2 Selgitus kehtestatud prioriteetse suuna kohta, mis hõlmab rohkem kui ühtepiirkonnakategooriat või rohkem kui ühte valdkondlikku eesmärki või rohkem kui ühte fondi (vajaduse korral (13)) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõige 1 ja artikli 98 lõike 4 teine lõik)
2.A.3 Fond, piirkonnakategooria ja liidu toetuse arvutamise põhimõte (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluvate fondide ja piirkonnakategooriate iga kombinatsiooni puhul)
2.A.4 Investeerimisprioriteet (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluva iga investeerimisprioriteedi puhul)
2.A.5 Investeerimisprioriteedile vastavad erieesmärgid ja eeldatavad tulemused (korratakse investeerimisprioriteedi iga konkreetse eesmärgi puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunktid i ja ii)
Tabel 3. Rakenduskavaga seotud tulemusnäitajad erieesmärgi kaupa (ERFi, Ühtekuuluvusfondi ja ERF REACT-EU puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt ii)
Tabel 4. Üldised tulemusnäitajad, mille jaoks on määratletud konkreetsele erieesmärgile vastav sihtväärtus ja rakenduskavaga seotud tulemusnäitajad (investeerimisprioriteedi ja piirkonnakategooria kaupa) (ESFi ja ESF REACT-EU puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt ii)
Tabel 4a. Noorte tööhõive algatuse tulemusnäitajad ja rakenduskavaga seotud tulemusnäitajad, mis vastavad konkreetsele erieesmärgile (prioriteetse suuna või selle osa kaupa) (Viide: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1304/2013 (18) artikli 19 lõige 3)
2.A.6 Investeerimisprioriteedi raames toetatavad meetmed (investeerimisprioriteetide kaupa) 2.A.6.1 Toetust saavate meetmete liigi kirjeldus ja näited ning nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse, sealhulgas vajaduse korral peamised sihtrühmad, konkreetsed sihtterritooriumid ja toetusesaajate liigid (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt iii)
2.A.6.2 Tegevuste valiku juhtpõhimõtted (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt iii)
2.A.6.3 Rahastamisvahendite plaanitud kasutamine (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt iii)
2.A.6.4 Suurprojektide plaanitud kasutamine (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt iii)
2.A.6.5 Väljundnäitajad investeerimisprioriteetide kaupa ja (kui see on asjakohane) piirkonnakategooriate kaupa (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt iv) Tabel 5. Üldised ja rakenduskavaga seotud väljundnäitajad (esitatakse iga investeerimisprioriteedi kohta ja ESFi puhul (kui see on asjakohane ka ERFi puhul) (20) vastava piirkonnakategooria kaupa)
2.A.7 Sotsiaalne innovatsioon, riikidevaheline koostöö ning panus valdkondlike eesmärkide 1–7 ja 13 saavutamisse ESFi ja ESF REACT-EU erieeskirjad (22) (prioriteetse suuna kaupa ja vajaduse korral piirkonnakategooriatesse jaotatuna): sotsiaalne innovatsioon ja riikidevaheline koostöö ning ESFi panus valdkondlike eesmärkide 1–7 ja 13 saavutamisse Kirjeldus, kuidas prioriteetse suuna raames kavandatud meetmed aitavad kaasa
2.A.8 Tulemusraamistik (23) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti b alapunkt v ja II lisa) Tabel 6. Prioriteetse suuna tulemusraamistik (fondi kaupa ja ERFi ja ESFi puhul piirkonnakategooria kaupa (24) )
Täiendav kvalitatiivne teave tulemusraamistiku ülesehituse kohta (vabatahtlik)
2.A.9 Sekkumiskategooriad (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 punkti b alapunkt vi). Prioriteetse suuna sisule vastavad sekkumiskategooriad lähtuvalt nomenklatuurist, mille komisjon on vastu võtnud, ning liidu toetuse soovituslik jaotus. Tabelid 7–11 Sekkumiskategooriad (27) (fondi ja piirkonnakategooria kaupa, kui prioriteetne suund hõlmab rohkem kui ühte piirkonnakategooriat või fondi)
2.A.10 Tehnilise abi plaanitud kasutamise kokkuvõte, sh vajaduse korral tegevused programmide haldamisse ja kontrollimisse kaasatud asutuste ja toetusesaajate haldussuutlikkuse suurendamiseks (kui see on asjakohane (34)) (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 punkti b alapunkt vii).
2.B Tehnilise abi prioriteetsete suundade kirjeldus (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkt c).
2.B.1 Prioriteetne suund (korratakse tehnilise abi iga prioriteetse suuna puhul)
2.B.2 Põhjused, miks prioriteetne suund hõlmab rohkem kui ühte piirkonnakategooriat (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõige 1 ja artikli 98 lõige 4)
2.B.3 Fond ja piirkonnakategooria (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluvate fondide ja piirkonnakategooriate iga kombinatsiooni puhul)
2.B.4 Erieesmärgid ja nende eeldatavad tulemused (korratakse prioriteetse suuna iga konkreetse eesmärgi puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunktid i ja ii).
2.B.5 Tulemusnäitajad (37) Tabel 12. koostööprogrammiga seotud tulemusnäitajad (erieesmärgi kaupa) (ERF/ESF/Ühtekuuluvusfond/ERF REACT-EU/ESF REACT-EU) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunkt ii).
2.B.6 Toetatavad meetmed ja nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunktid i ja iii) 2.B.6.1 Toetatavate meetmete kirjeldus ja nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunktid i ja iii)
2.B.6.2 Tulemustele eeldatavasti kaasa aitavad väljundnäitajad (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunkt iv) Tabel 13. Väljundnäitajad (prioriteetse suuna kaupa) (ERF/ESF/Ühtekuuluvusfond/ERF REACT-EU/ESF REACT-EU)
2.B.7 Sekkumiskategooriad (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti c alapunkt v) Vastavad sekkumiskategooriad lähtuvalt nomenklatuurist, mille komisjon on vastu võtnud, ning liidu toetuse soovituslik jaotus. Tabelid 14–16 Sekkumiskategooriad (40)
3. OSA RAHASTAMISKAVA (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkt d ja artikli 92b lõike 9 viies lõik) 3.1. Igast fondist saadavad rahalised assigneeringud ja tulemusreservist saadavad summad (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti d alapunkt i) Tabel 17
3.2. Fondist antava toetuse ja riigi kaasfinantseeringu rahalise assigneeringu summa (eurodes) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 esimese lõigu punkti d alapunkt ii)
Tabel 18a. Rahastamiskava
4. OSA TERRITORIAALSE ARENGU INTEGREERITUD LÄHENEMISVIIS (63) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõige 3) Võttes arvesse rakenduskava sisu ja eesmärke, kirjeldatakse territoriaalse arengu integreeritud lähenemisviisi kasutamist konkreetse partnerluslepingu puhul, ning näidatakse, kuidas see lähenemisviis aitab saavutada rakenduskava eesmärke ja oodatavaid tulemusi.
4.1. Kohalik areng kogukonna eestvedamisel (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 3 punkt a) Märgitakse, kuidas kasutada vahendeid kogukonna juhitud kohalikuks arenguks, ning põhimõtted, mille alusel määratakse kindlaks alad, kus seda rakendatakse.
4.2. Linnade säästva arengu integreeritud meetmed (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 3 punkt b; Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1301/2013 (64) artikli 7 lõiked 2 ja 3) Asjakohasel juhul märgitakse ERFi toetuse soovituslik summa linnade säästva arengu integreeritud meetmete jaoks, mida rakendatakse vastavalt määruse (EL) nr 1301/2013 artikli 7 lõikele 2, ning ESFi toetuse soovituslik eraldis integreeritud meetmete jaoks.
Tabel 20. Linnade säästva arengu integreeritud meetmed – ERFi ja ESFi toetuse soovituslikud summad
4.3. Integreeritud territoriaalsed investeeringud (ITI) (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 3 punkt c) Märgitakse, kuidas integreeritud territoriaalseid investeeringuid (määratletud määruse (EL) nr 1303/2013 artiklis 36) kasutatakse muuks otstarbeks kui punktis 4.2 nimetatud juhtudel ja lisatakse soovituslik rahaeraldis iga prioriteetse suuna raames.
Tabel 21. Soovituslik rahaeraldis integreeritud territoriaalsete investeeringute jaoks, mis ei hõlma punktis 4.2 osutatud investeeringuid (liidetud summa)
4.4. Rakenduskavaga hõlmatud piirkondade- ja riikidevaheliste meetmete korraldamine toetusesaajate puhul, kes paiknevad vähemalt ühes muus liikmesriigis (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 3 punkt d)
4.5. Rakenduskavas kavandatud meetmete panus makropiirkondlike strateegiate ja mere vesikonna strateegiate rakendamisel vastavalt vajadustele, mis liikmesriik on selle piirkonna jaoks määratlenud (kui see on asjakohane) (Juhul, kui liikmesriik ja piirkonnad osalevad makropiirkondlikes ja mere vesikonna strateegiates) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 3 punkt e)
5. OSA VAESUSEST KÕIGE ROHKEM MÕJUTATUD GEOGRAAFILISTE ALADE VÕI KÕIGE KÕRGEMA DISKRIMINEERIMISE VÕI SOTSIAALSE TÕRJUTUSE RISKIGA SIHTRÜHMADE ERIVAJADUSED (KUI SEE ON ASJAKOHANE (65)) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 4 punkt a) 5.1. Vaesusest kõige rohkem mõjutatud geograafilised alad või kõige kõrgema diskrimineerimise riskiga sihtrühmad
5.2. Rakenduskava strateegia selle kohta, kuidas käsitletakse vaesusest kõige rohkem mõjutatud geograafiliste alade või vastavate sihtrühmade erivajadusi, ning (kui see on asjakohane) partnerluslepingus sätestatud integreeritud lähenemisviisi panus
Tabel 22. Meetmed, mis on suunatud vaesusest kõige rohkem mõjutatud geograafiliste alade või kõige kõrgema diskrimineerimise riskiga sihtrühmade erivajaduste toetamiseks (66)
6. OSA RASKETE JA PÜSIVATE EBASOODSATE LOODUSLIKE VÕI DEMOGRAAFILISTE TINGIMUSTEGA GEOGRAAFILISTE PIIRKONDADE ERIVAJADUSED (KUI SEE ON ASJAKOHANE (67)) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 4 punkt b)
7. OSA KORRALDUSE, KONTROLLIMISE NING AUDITEERIMISE EEST VASTUTAVAD ASUTUSED JA ORGANID NING ASJAOMASTE PARTNERITE ROLL (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 92b lõike 10 kolmas lõik ja artikli 96 lõige 5) 7.1. Asjaomased asutused ja organid (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 5 punktid a ja b) Tabel 23. Asjaomased asutused ja organid
7.2. Asjaomaste partnerite kaasamine (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 5 punkt c) 7.2.1. Meetmed, mida võetakse asjaomaste partnerite kaasamiseks rakenduskava ettevalmistusse, ning nende partnerite roll rakenduskava elluviimises, järelevalves ja hindamises
7.2.2. Kõik toetused kokku (ESFi ja ESF REACT-EU puhul, kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1304/2013 artikli 6 lõige 1)
7.2.3. Suutlikkuse tõstmiseks eraldatud summad (ESFi puhul, kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1304/2013 artikli 6 lõiked 2 ja 3)
8. OSA ERFI, ESFI, ÜHTEKUULUVUSFONDI, NOORTE TÖÖHÕIVE ALGATUSE, EAFRD, EMKFI JA MUUDE LIIDU NING RIIKLIKE RAHASTAMISVAHENDITE JA EIP RAHASTAMISE KOORDINEERIMINE (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 6 punkt a) Mehhanismid, mis tagavad asjaomaste fondide (ERF, ESF, Ühtekuuluvusfond, noorte tööhõive algatus), Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondi (EAFRD), Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi (EMKF) ning muude liidu ja riiklike rahastamisvahendite ja EIP vahelise koordineerimise, võttes arvesse ühises strateegilises raamistikus sätestatud sätteid.
9. OSA EELTINGIMUSED (68) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 6 punkt b) 9.1. Eeltingimused Teave toetuskõlblikkuse hindamise ja eeltingimuste täitmise kohta (vabatahtlik)
Tabel 24. Kohaldatavad eeltingimused ja nende täitmise hindamine
9.2. Eeltingimuste täitmiseks võetavate meetmete kirjeldus, vastutavad asutused ja ajakava (69) Tabel 25. Üldiste eeltingimuste täitmiseks võetavad meetmed
Tabel 26. Valdkondlike eeltingimuste täitmiseks võetavad meetmed
10. OSA TOETUSESAAJA HALDUSKOORMUSE VÄHENDAMINE (70) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 6 punkt c) Toetusesaajate halduskoormuse hindamise kokkuvõte ja vajaduse korral halduskoormuse vähendamiseks kavandatud meetmed koos soovitusliku ajakavaga
11. OSA HORISONTAALSED PÕHIMÕTTED (71) (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõige 7) 11.1. Kestlik areng Kirjeldatakse konkreetseid meetmeid, kuidas tegevuste valimisel võetakse arvesse keskkonnakaitse nõudeid, ressursitõhusust, kliimamuutuste leevendamist, kliimamuutustega kohanemist, vastupidavust katastroofidele ning riskiennetust ja -juhtimist.
11.2. Võrdsed võimalused ja diskrimineerimise vältimine Kirjeldatakse konkreetseid meetmeid, millega edendatakse võrdseid võimalusi ja ennetatakse diskrimineerimist soo, rassi või rahvuse, usutunnistuse või veendumuste, puude, vanuse või seksuaalse sättumuse alusel rakenduskava ettevalmistuse, kavandamise ja elluviimise ajal ning eriti seoses rahastamisele juurdepääsuga, võttes arvesse diskrimineerimise ohus olevate sihtrühmade vajadusi ja eelkõige nõuet tagada juurdepääs puudega inimestele.
11.3. Meeste ja naiste võrdõiguslikkus Kirjeldatakse rakenduskava panust meeste ja naiste võrdõiguslikkuse edendamisel, ja vajaduse korral soolise perspektiivi integreerimise tagamise korda rakenduskava ja tegevuse tasandil.
12. OSA ERALDISEISVAD ELEMENDID 12.1. Suurprojektid, mille rakendamine on kavandatud programmiperioodiks (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 96 lõike 2 punkt e) Tabel 27. Suurprojektide nimekiri
12.2. Rakenduskava tulemusraamistik (72) Tabel 28. Tulemusraamistik fondi ja piirkonnakategooria kaupa (kokkuvõttev tabel)
12.3. Rakenduskava ettevalmistamisse kaasatud partnerid
LISAD (laaditakse elektroonilises teabevahetussüsteemis üles eraldi failidena)
(1) Väljaelementide seletus: type (tüüp): N = number, D = kuupäev, S = jada, C = kontroll-lahter, P = protsendimäär, B = Boole i muutuja (kahendmuutuja) otsus: N = ei ole osa komisjoni otsusest, millega kiidetakse heaks rakenduskava input (sisestus): M = käsitsi, S = valiku hulgast, G = sisestati süsteemis „maxlength“ = tähemärkide (sealhulgas tühikute) maksimaalne arv PA – Y = elemendid, mida võib esitada üksnes partnerluskokkuleppe puhul TA – NA = ei kohaldata juhul, kui rakenduskava on ette nähtud üksnes tehnilise abi (TA) andmiseks YEI – NA = ei kohaldata juhul, kui rakenduskava on ette nähtud üksnes noorte tööhõive algatuse (YEI) meetmete jaoks SME = kohaldatakse ka nende rakenduskavade suhtes, mis on ette nähtud VKEde toetuseks mõeldud piiristamata garantiide ja väärtpaberistamisega seotud ühisinstrumentide jaoks, mida rakendab EIP. (2) Käesolevas lisas esitatud tabelites on vajaduse korral toodud REACT-EU vahendite (määruse (EL) nr 1303/2013 artikkel 92a) jagunemine, st ERF REACT-EU, ESF REACT-EU ja YEI (noorte tööhõive algatus) REACT-EU. (3) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrus (EL) nr 1303/2013, millega kehtestatakse ühissätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi, Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondi ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta, nähakse ette üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks nõukogu määrus (EÜ) nr 1083/2006 (ELT L 347, 20.12.2013, lk 320). (4) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (5) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (6) Euroopa Regionaalarengu Fond. (7) Euroopa Sotsiaalfond. (8) Noorte tööhõive algatus. (9) Liidu toetus kokku (sealhulgas põhieraldis ja tulemusreserv). (10) Teave esitatakse fondi ja prioriteetse suuna kaupa. (11) Valdkondliku eesmärgi pealkiri (ei kohaldata tehnilise abi suhtes). (12) Investeerimisprioriteedi pealkiri (ei kohaldata tehnilise abi suhtes). (13) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (14) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (15) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (16) ERFi, Ühtekuuluvusfondi puhul ja ERF REACT-EU puhul võivad sihtväärtused olla nii kvalitatiivsed kui ka kvantitatiivsed. (17) Loetelu sisaldab selliseid üldisi tulemusnäitajaid, mille jaoks on määratletud sihtväärtused, ja kõiki rakenduskavaga seonduvaid tulemusnäitajaid. Üldiste tulemusnäitajate sihtväärtused peavad olema arvulised; rakenduskavaga seotud tulemusnäitajad võivad olla nii kvalitatiivsed kui ka kvantitatiivsed. Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult, algväärtusi võib vastavalt kohandada. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (18) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrus (EL) nr 1304/2013, mis käsitleb Euroopa Sotsiaalfondi ja millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 1081/2006 (ELT L 347, 20.12.2013, lk 470). (19) Loetelu sisaldab selliseid üldisi tulemusnäitajaid, mille jaoks on määratletud sihtväärtused, ja kõiki rakenduskavaga seonduvaid tulemusnäitajaid. Üldiste tulemusnäitajate sihtväärtused peavad olema arvulised; rakenduskavaga seotud tulemusnäitajad võivad olla nii kvalitatiivsed kui ka kvantitatiivsed. Kõik määruse (EL) nr 1304/2013 II lisas sätestatud tulemusnäitajad, mida kasutatakse noorte tööhõive algatuse rakendamise jälgimiseks, peavad olema seotud arvulise sihtväärtusega. Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult, algväärtusi võib vastavalt kohandada. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (20) Piirkonnakategooriatesse jaotust ei ole vaja, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (21) ESFi puhul sisaldab loetelu neid üldisi väljundnäitajaid, mille jaoks on kehtestatud sihtväärtus. Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult. ERF REACT-EU puhul ei ole sugude kaupa jaotamine enamasti vajalik. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (22) ESFi ja ESF REACT-EU puhul sisaldab loetelu selliseid üldisi väljundnäitajaid, mille jaoks on kehtestatud sihtväärtused, ja kõiki rakenduskavaga seonduvaid väljundnäitajaid. (23) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (24) Kui selle prioriteetse suuna osana rakendatakse ka noorte tööhõive algatuse meetmeid, tuleb noorte tööhõive algatuse jaoks seatud vahe-eesmärgid ja eesmärgid sisestada eraldi neist vahe-eesmärkidest ja eesmärkidest, mis seati prioriteetse suuna jaoks määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 22 lõike 7 viienda lõigu alusel koostatud rakendusaktile, sest noorte tööhõive algatuse jaoks eraldatud vahendid (sihtotstarbelised eraldised ja neile vastav ESFi toetus) ei lähe tulemusreservi puhul arvesse. (25) Vahe-eesmärke võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (26) Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (27) Summad näitavad liidu toetust kokku (st koosnevad põhieraldisest ja tulemusreservist). (28) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (29) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (30) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (31) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (32) Kui see on asjakohane, lisada arvandmed ESFi panuse kohta määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 9 esimese lõigu punktides 1–7 ja artikli 92b lõikes 9 sätestatud valdkondlike eesmärkide saavutamisel. (33) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (34) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (35) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (36) Andmed tuleb esitada, kui rakenduskavas on tehnilise abi summadena kavandatud liidu toetust üle 15 miljoni euro. (37) Andmed tuleb esitada, kui see on objektiivselt põhjendatud meetme sisu arvestades ja kui rakenduskavas on tehnilise abi summadena kavandatud liidu toetust üle 15 miljoni euro. (38) Sihtväärtusi võib esitada nii kvantitatiivselt kui ka kvalitatiivselt. Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult, algväärtusi võib vastavalt kohandada. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (39) Tehnilise abi väljundnäitajate puhul on sihtväärtuste esitamine vabatahtlik. Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult. „M“ = mehed, „W“ =naised, „T“ =kokku. (40) Summad näitavad liidu toetust kokku (st koosnevad põhieraldisest ja tulemusreservist). (41) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (42) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (43) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava või prioriteetne suund on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (44) Rahaeraldis kokku (liidu toetus), millest on lahutatud tulemusreserviga seotud summad. (45) ESFi vahenditest eraldatav summa kokku, sealhulgas ESFi toetus noorte tööhõive algatuse jaoks. Tulemusreservi kajastavad andmed ei hõlma ESFi toetust noorte tööhõive algatuse jaoks, sest need summad on tulemusreservist välja jäetud. (46) ESFi vahenditest eraldatav summa kokku, sealhulgas ESFi toetus noorte tööhõive algatuse jaoks. Tulemusreservi kajastavad andmed ei hõlma ESFi toetust noorte tööhõive algatuse jaoks, sest need summad on tulemusreservist välja jäetud. (47) Erandit ühissätete määruse artikli 120 lõike 3 esimesest ja teisest lõigust (nagu on sätestatud ühissätete määruse artikli 92b lõikes 11) ei kohaldata REACT-EU lisavahendite suhtes, mis on ette nähtud tehnilise abi jaoks. Kui tehnilise abi prioriteetse suuna raames toetatakse mitut piirkonnakategooriat, siis määratakse selle prioriteetse suuna kaasrahastamismäär kindlaks proportsionaalselt, võttes ühissätete määruse artikli 120 lõikes 3 sätestatud piirmäära ulatuses arvesse REACT-EU vahendite jaotust piirkonnakategooriate vahel selle prioriteetse suuna puhul. (48) Riikliku kaasrahastamise summad on jaotatud proportsionaalselt põhieraldise ja tulemusreservi vahel. (49) See prioriteetne suund hõlmab noorte tööhõive algatusele antavat eritoetust ja kohandatud Euroopa Sotsiaalfondi toetust. (50) See prioriteetse suuna osa hõlmab noorte tööhõive algatusele antavat eritoetust ja kohandatud Euroopa Sotsiaalfondi toetust. (51) See prioriteetne suund hõlmab noorte tööhõive algatusele antavat eritoetust ja kohandatud Euroopa Sotsiaalfondi toetust. (52) Käesolev prioriteetne suund hõlmab noorte tööhõive algatuse REACT-EUle antavat eritoetust ja kohandatud ESF REACT-EU toetust. (53) ESFi toetus ilma vastava noorte tööhõive algatusele eraldatava toetuseta. (54) Tabelis 18a esitatud vähem arenenud piirkondadele, üleminekupiirkondadele ja enam arenenud piirkondadele ning noorte tööhõive algatusele eraldatava ESFi toetuse summad kokku võrduvad ESFi toetuse summadega kõnealustele piirkondadele ning noorte tööhõive algatusele eraldatava sihtotstarbelise toetusega, mis esitati tabelis 17. (55) ESFi toetus ilma vastava noorte tööhõive algatusele eraldatava toetuseta. (56) ESFi toetus ilma vastava noorte tööhõive algatusele eraldatava toetuseta. (57) Hõlmab noorte tööhõive algatuse sihtotstarbelist eraldist ja vastavat ESFi toetust. (*1) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1 kohaselt 100 %-list kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2020 algaval ja 30. juunil 2021 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (*2) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1a kohaselt 100-list % kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2021 algaval ja 30. juunil 2022 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (*3) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1b kohaselt 100 %-lise kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2023 algaval ja 30. juunil 2024 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (58) Hõlmab noorte tööhõive algatuse REACT-EU sihtotstarbelist eraldist ja vastavat ESF REACT-EU toetust. (59) Täidetakse iga prioriteetse suuna (või selle osa) kohta, kui tegemist on noorte tööhõive algatusega. (60) Noorte tööhõive algatust (sihtotstarbelised eraldised ja vastav ESFi toetus) loetakse eraldi fondiks ja seda kajastatakse eraldi real isegi juhul, kui tegemist on prioriteetse suuna osaga. (61) Selles tabelis käsitatakse noorte tööhõive algatuste jaoks eraldatud vahendeid (sihtotstarbelised eraldised ja neile vastav ESFi toetus) fondina. (62) Tabel koostatakse automaatselt tabelite põhjal, milles kajastatakse iga prioriteetse suuna alla kuuluvaid sekkumiskategooriaid. (63) Kui rakenduskava muudetakse, et lisada eraldiseisev prioriteetne suund (või eraldiseisvad prioriteetsed suunad) valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ raames, siis tuleb see osa täita üksnes vastava toetuse kohta. (64) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrus (EL) nr 1301/2013, mis käsitleb Euroopa Regionaalarengu Fondi ja majanduskasvu ja tööhõivesse investeerimise eesmärgiga seonduvaid erisätteid ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 1080/2006 (ELT L 347, 20.12.2013, lk 289). (65) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (66) Kui rakenduskava hõlmab rohkem kui ühte piirkonnakategooriat, siis tuleb esitada jaotus piirkondade kaupa. (67) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (68) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (69) Tabeleid 25 ja 26 kasutatakse üksnes juhul, kui kohaldatavad üldised ja valdkondlikud eeltingimused on rakenduskava esitamise ajal täitmata või osaliselt täidetud (vt tabel 24). (70) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (71) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (72) Seda osa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (73) Sihtväärtuse võib esitada terviku kohta (mehed ja naised kokku) või sugude kaupa jaotatult. (74) Seda lisa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (75) Seda lisa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (76) Seda lisa ei ole vaja täita, kui rakenduskava on seotud valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. „II LISA II LISA Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgi alla kuuluva koostööprogrammi näidis
1. OSA STRATEEGIA, MIS KÄSITLEB KOOSTÖÖPROGRAMMI PANUST LIIDU ARUKA, JÄTKUSUUTLIKU JA KAASAVA MAJANDUSKASVU STRATEEGIASSE NING MAJANDUSLIKU, SOTSIAALSE JA TERRITORIAALSE ÜHTEKUULUVUSE SAAVUTAMISEKS (2) (Viide: Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1303/2013 (3) artikli 27 lõige 1 ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 1299/2013 (4) artikli 8 lõike 2 punkt a) 1.1. Strateegia, mis käsitleb koostööprogrammi panust liidu aruka, jätkusuutliku ja kaasava majanduskasvu strateegiasse ning majandusliku, sotsiaalse ja territoriaalse ühtekuuluvuse saavutamiseks
1.2. Rahaeraldiste põhjendus Iga valdkondliku eesmärgi ning vajaduse korral investeerimisprioriteedi jaoks eraldatava summa (st liidu toetus) põhjendus valdkondliku kontsentreerumise nõuete alusel ja võttes arvesse eelhindamise tulemusi.
Kui tegemist on olemasoleva koostööprogrammi muutmisega, et võtta kasutusele REACT-EU lisavahendeid, tuleb lisada järgmine kirjeldus: 1.2a Selgitus, miks eraldatakse programmile REACT-EU lisavahendeid ning kuidas need vahendid suunatakse geograafilistesse piirkondadesse, kus neid kõige rohkem vajatakse, võttes arvesse piirkondade erinevaid vajadusi ja arengutasemeid, tagamaks et jätkuvalt keskendutakse vähem arenenud piirkondadele ja järgitakse ELi toimimise lepingu artiklis 174 sätestatud majandusliku, sotsiaalse ja territoriaalse ühtekuuluvuse eesmärki.
Tabel 2. Ülevaade koostööprogrammis esitatud investeerimisstrateegiast
2. OSA PRIORITEETSED SUUNAD (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punktid b ja c) 2.A OSA PRIORITEETSETE SUUNDADE (V.A TEHNILINE ABI) KIRJELDUS (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkt b). 2.A.1 Prioriteetne suund (korratakse iga prioriteetse suuna puhul)
2.A.2 Selgitus kehtestatud prioriteetse suuna kohta, mis hõlmab rohkem kui ühte valdkondlikku eesmärki (vajaduse korral (11)) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõige 1)
2.A.3 Fond ja liidu toetuse arvutamise põhimõte (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluva iga fondi puhul)
2.A.4 Investeerimisprioriteet (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluvate kõikide investeerimisprioriteetide puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt i)
2.A.5 Investeerimisprioriteedile vastavad erieesmärgid ja eeldatavad tulemused (korratakse investeerimisprioriteedi iga konkreetse eesmärgi puhul) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunktid i ja ii)
Tabel 3. Koostööprogrammiga seotud tulemusnäitajad (erieesmärgi kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt ii).
2.A.6 Investeerimisprioriteedi raames toetatavad meetmed (investeerimisprioriteedi kaupa) 2.A.6.1 Toetust saavate meetmete liigi kirjeldus ja näited ning nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse, sh vajaduse korral peamised sihtrühmad, konkreetsed sihtterritooriumid ja toetusesaajate liigid (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt iii)
2.A.6.2 Tegevuste valiku juhtpõhimõtted (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt iii)
2.A.6.3 Rahastamisvahendite plaanitud kasutamine (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt iii)
2.A.6.4 Suurprojektide plaanitud kasutamine (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt iii)
2.A.6.5 Väljundnäitajad (investeerimisprioriteedi kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt iv) Tabel 4. Üldised ja koostööprogrammiga seotud väljundnäitajad
2.A.7 Tulemusraamistik (13) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt v ja määruse (EL) nr 1303/2013 II lisa) Tabel 5. Prioriteetse suuna tulemusraamistik
Täiendav kvalitatiivne teave tulemusraamistiku ülesehituse kohta (vabatahtlik)
2.A.8 Sekkumiskategooriad (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt vii) Prioriteetse suuna sisule vastavad sekkumiskategooriad lähtuvalt nomenklatuurist, mille komisjon on vastu võtnud, ning liidu toetuse soovituslik jaotus Tabelid 6–9. Sekkumiskategooriad
2.A.9 Kokkuvõte tehnilise abi kavandatud kasutusest, sealhulgas vajaduse korral meetmetest, millega tugevdatakse programmide ja toetusesaajate haldamise ja kontrolliga tegelevate asutuste haldussuutlikkust, ning vajaduse korral ka meetmetest, mille eesmärk on suurendada asjaomaste partnerite haldussuutlikkust, et nad saaksid programmide rakendamises osaleda (vajaduse korral (14)) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti b alapunkt vi).
2.B OSA TEHNILISE ABI PRIORITEETSETE SUUNDADE KIRJELDUS (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkt c). 2.B.1 Prioriteetne suund
2.B.2 Fond ja liidu toetuse arvutamise põhimõte (korratakse prioriteetse suuna alla kuuluvate kõikide fondide puhul)
2.B.3 Erieesmärgid ja nende eeldatavad tulemused (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunktid i ja ii) Erieesmärk (korratakse iga konkreetse eesmärgi puhul)
2.B.4 Tulemusnäitajad (16) Tabel 10. koostööprogrammiga seotud tulemusnäitajad (erieesmärgi kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunkt ii).
2.B.5 Toetatavad meetmed ja nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunkt iii). 2.B.5.1 Toetatavate meetmete kirjeldus ja nende eeldatav panus erieesmärkide saavutamisse (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunkt iii).
2.B.5.2 Tulemustele eeldatavasti kaasa aitavad väljundnäitajad (prioriteetse suuna kaupa) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunkt iv). Tabel 11. Väljundnäitajad
2.B.6 Sekkumiskategooriad (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti c alapunkt v) Vastavad sekkumiskategooriad lähtuvalt nomenklatuurist, mille komisjon on vastu võtnud, ning liidu toetuse soovituslik jaotus. Tabelid 12–14. Sekkumiskategooriad
3. OSA RAHASTAMISKAVA (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkt d). 3.1. ERFist antavale abile vastav rahaline assigneering (eurodes) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti d alapunkt i). Tabel 15
3.2.A ERFist antava toetuse ja riigi kaasfinantseeringu rahalise assigneeringu summa (eurodes) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti d alapunkt ii)
Tabel 16. Rahastamiskava
3.2.B Jaotus prioriteetse suuna ja valdkondliku eesmärgi kaupa (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkti d alapunkt ii) Tabel 17
Tabel 18. Soovituslik toetuse summa, mida tuleb kasutada kliimamuutuse eesmärkide tarbeks (Viide: määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 27 lõige 6 (21) )
4. OSA TERRITORIAALSE ARENGU INTEGREERITUD LÄHENEMISVIIS (22) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõige 3) Territoriaalse arengu integreeritud lähenemisviisi kirjeldus, pidades silmas koostööprogrammi sisu ja eesmärke, sealhulgas ELi toimimise lepingu artikli 174 kolmandas lõigus osutatud regioonide ja piirkondadega seonduvaid eesmärke, võttes arvesse osalevate liikmesriikide partnerluslepinguid, ja näidates, kuidas see lähenemisviis aitab saavutada koostööprogrammi eesmärke ja eeldatavaid tulemusi
4.1. Kohalik areng kogukonna eestvedamisel (kui see on asjakohane) Märgitakse, kuidas kasutada vahendeid kogukonna juhitud kohalikuks arenguks, ning põhimõtted, mille alusel määratakse kindlaks alad, kus seda rakendatakse. (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 3 punkt a)
4.2. Linnade säästva arengu integreeritud meetmed (kui see on asjakohane) Põhimõtted, mille alusel kindlaks määrata linnapiirkonnad, kus tuleb rakendada säästva linnaarenduse integreeritud meetmeid, ning ERFist nende meetmete jaoks antava toetuse soovituslik jaotus (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 3 punkt b).
Tabel 19. Linnade säästva arengu integreeritud meetmed – ERFi toetuse soovituslikud summad
4.3. Integreeritud territoriaalsed investeeringud (ITI) (kui see on asjakohane) Märgitakse, kuidas integreeritud territoriaalseid investeeringuid (määratletud määruse (EL) nr 1303/2013 artiklis 36) kasutatakse muudel kui punktis 4.2 osutatud juhtudel, ning lisatakse soovituslik rahaeraldis iga prioriteetse suuna raames (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 3 punkt c)
Tabel 20. Soovituslik rahaeraldis integreeritud territoriaalsete investeeringute jaoks, mis ei hõlma punktis 4.2 osutatud investeeringuid (liidetud summa)
4.4. Kavandatud sekkumiste panus makropiirkondlike ja merepiirkondade strateegiate rakendamisse vastavalt vajadustele, mis asjaomane liikmesriik on selle piirkonna jaoks määratlenud, ja võttes vajaduse korral arvesse kõnealustes strateegiates kindlaks määratud strateegilise tähtsusega projekte (kui see on asjakohane) (Juhul, kui liikmesriigid ja piirkonnad osalevad makropiirkondlikes ja merepiirkonna strateegiates) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 3 punkt d)
5. OSA KOOSTÖÖPROGRAMMI RAKENDUSSÄTTED (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõige 4) 5.1. Asjaomased asutused ja organid (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõige 4) Tabel 21. Programmi haldavad asutused (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkti a alapunkt i)
Asutus, kellele komisjon väljamakseid teeb, on: (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkt b).
Tabel 22. Kontrollimise ja auditeerimisega tegelev asutus (või asutused) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkti a alapunktid ii ja iii)
5.2. Ühise sekretariaadi loomise kord (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkti a alapunkt iv)
5.3. Juhtimis- ja kontrollikorra kokkuvõtlik kirjeldus (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkti a alapunkt v)
5.4. Vastutuse jagunemine osalevate liikmesriikide vahel juhul, kui korraldusasutus või komisjon teeb finantskorrektsiooni (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkti a alapunkt vi)
5.5. Euro kasutamine (kui see on asjakohane) (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikkel 28) Meetod, mida kasutati muus valuutas kui euro tehtud kulutuste konverteerimisel eurodesse
5.6. Partnerite kaasamine (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 4 punkt c) Meetmed, mida võetakse, et kaasata määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 5 kohaselt koostööprogrammi ettevalmistamisse partnereid, nende partnerite roll koostööprogrammi ettevalmistamises ja elluviimises ning nende osalemine järelevalvekomitees
6. OSA KOORDINEERIMINE (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 5 punkt a) Mehhanismid, millega tagatakse ERFi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi, Maaelu Arengu Euroopa Põllumajandusfondi, Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi ning muude liidu ja riikide rahastamisvahendite koordineerimine (sealhulgas kooskõlastamine ja võimalik kooskasutamine Euroopa ühendamise rahastu, ENI, Euroopa Arengufondi ja IPAga) ning EIP vahel, võttes arvesse määruse (EL) nr 1303/2013 I lisas sätestatud ühist strateegilist raamistikku. Juhul kui liikmesriigid ja kolmandad riigid osalevad koostööprogrammides, mis hõlmavad ERFi eraldiste kasutamist äärepoolseimate piirkondade jaoks ning Euroopa Arengufondi vahendeid, nähakse ette koordineerimismehhanismid asjakohasel tasandil, et hõlbustada tulemuslikku koordineerimist nende vahendite kasutamisel.
7. OSA TOETUSESAAJATE HALDUSKOORMUSE VÄHENDAMINE (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 5 punkt b (23) Toetusesaajate halduskoormuse hindamise kokkuvõte ja vajaduse korral halduskoormuse vähendamiseks kavandatud meetmed koos soovitusliku ajakavaga
8. OSA HORISONTAALSED PÕHIMÕTTED (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõige 7) 8.1. Kestlik areng (24) Kirjeldatakse konkreetseid meetmeid, kuidas tegevuste valimisel võetakse arvesse keskkonnakaitse nõudeid, ressursitõhusust, kliimamuutuste leevendamist, kliimamuutustega kohanemist, vastupidavust katastroofidele ning riskiennetust ja -juhtimist.
8.2. Võrdsed võimalused ja diskrimineerimise vältimine (25) Kirjeldatakse konkreetseid meetmeid, mille eesmärk on soodustada koostööprogrammi ettevalmistamisel, kavandamisel ja elluviimisel võrdseid võimalusi ning vältida igasugust diskrimineerimist soo, rassilise või etnilise päritolu, usutunnistuse või veendumuste, puude, vanuse või seksuaalse sättumuse alusel, eelkõige seoses rahastamise kättesaadavusega, võttes arvesse sellise diskrimineerimise ohus olevate sihtrühmade vajadusi ja eriti nõuet tagada juurdepääs puudega inimestele.
8.3. Meeste ja naiste võrdõiguslikkus Kirjeldatakse koostööprogrammi panust meeste ja naiste võrdõiguslikkuse edendamisel, ja vajaduse korral soolise perspektiivi integreerimise tagamise korda koostööprogrammi ja tegevuse tasandil.
9. OSA ERALDISEISVAD ELEMENDID 9.1. Suurprojektid, mille rakendamine on kavandatud programmiperioodiks (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikli 8 lõike 2 punkt e) Tabel 23. Suurprojektide nimekiri (26)
9.2. Koostööprogrammi tulemusraamistik (27) Tabel 24. Tulemusraamistik (kokkuvõttev tabel)
9.3. Koostööprogrammi ettevalmistamisse kaasatud partnerid
9.4. Finantsjuhtimise, kavandamise, järelevalve, hindamise ja kontrolli suhtes kehtivad tingimused, mida kohaldatakse programmi rakendamisel, kui kolmandad riigid osalevad riikidevahelise ja piirkondadevahelise koostöö programmides, mille rahastamisel kasutatakse ENI ja IPA vahendeid (Viide: määruse (EL) nr 1299/2013 artikkel 26)
LISAD (laaditakse elektroonilises andmevahetussüsteemis üles eraldi failidena):
(1) Selgitus: type (tüüp): N = number, D = kuupäev, S = jada, C = kontroll-lahter, P = protsendimäär, B = Boole’ i muutuja (kahendmuutuja); otsus: N = ei ole osa komisjoni otsusest, millega kiidetakse heaks koostööprogramm; input (sisestus): M = käsitsi, S = valiku hulgast, G = sisestati süsteemis; „maxlength“ = tähemärkide (sealhulgas tühikute) maksimaalne arv. (2) „REACT-EU“ vahendite all peetakse silmas ERFi programmitööks kättesaadavaks tehtud lisavahendeid, et anda abi valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ (REACT-EU) raames ning tehnilist abi (määruse (EL) nr 1303/2013 artiklid 92a ja 92b). Selle lisa tabelites on võimalik vajaduse korral REACT-EU lisavahendeid eraldi esitada. (3) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrus (EL) nr 1303/2013, millega kehtestatakse ühissätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi, Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondi ning Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta, nähakse ette üldsätted Euroopa Regionaalarengu Fondi, Euroopa Sotsiaalfondi, Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa Merendus- ja Kalandusfondi kohta ning tunnistatakse kehtetuks nõukogu määrus (EÜ) nr 1083/2006 (ELT L 347, 20.12.2013, lk 320). (4) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 17. detsembri 2013. aasta määrus (EL) nr 1299/2013 erisätete kohta, mis käsitlevad Euroopa Regionaalarengu Fondist toetuse andmist Euroopa territoriaalse koostöö eesmärgil (ELT L 347, 20.12.2013, lk 259). (5) Euroopa naabruspoliitika rahastamisvahendile (ENI) ja ühinemiseelse abi rahastamisvahendile (IPA) antavatele summadele vastav protsendimäär sõltub eelarve täitmiseks valitud viisist. (6) Valdkondliku eesmärgi pealkiri (ei kohaldata tehnilise abi suhtes). (7) Investeerimisprioriteedi pealkiri (ei kohaldata tehnilise abi suhtes). (8) Euroopa Regionaalarengu Fond. (9) Euroopa naabruspoliitika rahastamisvahend. (10) Ühinemiseelse abi rahastamisvahend. (11) Seda välja ei täideta, kui prioriteetsete suundade raames tegeletakse valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (12) Sihtväärtusi võib esitada nii kvantitatiivselt kui ka kvalitatiivselt. (13) Seda välja ei täideta, kui prioriteetsete suundade raames tegeletakse valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (14) Seda välja ei täideta, kui prioriteetsete suundade raames tegeletakse valdkondliku eesmärgiga „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“. (15) Andmed tuleb esitada, kui koostööprogrammis on tehnilise abi summadena kavandatud liidu toetust üle 15 miljoni euro. (16) Andmed tuleb esitada, kui see on objektiivselt põhjendatud meetme sisu arvestades ja kui koostööprogrammis on tehnilise abi summadena kavandatud liidu toetust üle 15 miljoni euro. (17) Sihtväärtusi võib esitada nii kvantitatiivselt kui ka kvalitatiivselt. (18) Euroopa Investeerimispank. (19) Erandit määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 120 lõike 3 esimesest ja teisest lõigust (nagu on sätestatud määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 92b lõikes 11) ei kohaldata REACT-EU lisavahendite suhtes, mis on ette nähtud tehnilise abi jaoks. Sellise tehnilise abi kaasrahastamismäär prioriteetse suuna puhul peaks olema sama, mis on selle prioriteetse suuna mitte-REACT-EU tehnilise abi jaoks ette nähtud kaasrahastamismäär. (20) Euroopa naabruspoliitika rahastamisvahendi (ENI) ja ühinemiseelse abi rahastamisvahendi (IPA) kaudu ülekantavate summadele esitamine sõltub valitud juhtimisviisist. (*1) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1 kohaselt 100 %-lise kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2020 algaval ja 30. juunil 2021 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (*2) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1a kohaselt 100 %-lise kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2021 algaval ja 30. juunil 2022 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (*3) Märgistades kastikese, taotleb liikmesriik määruse (EL) nr 1303/2013 artikli 25a lõike 1b kohaselt 100 %-list kaasrahastamismäära kohaldamist rakenduskava [kõikide prioriteetsete suundade] [mõne prioriteetse suunda] kohta 1. juulil 2023 algaval ja 30. juunil 2024 lõppeval aruandeaastal maksetaotlustes deklareeritud kulude suhtes. (21) Tabel koostatakse automaatselt tabelite põhjal, milles kajastatakse iga prioriteetse suuna alla kuuluvaid sekkumiskategooriaid. (22) Kui koostööprogrammi muudetakse, et lisada eraldiseisev prioriteetne suund (eraldiseisvad prioriteetsed suunad) valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ raames, siis tuleb see osa täita üksnes vastava toetuse kohta. (23) Ei ole vaja esitada INTERACTi ja ESPONi puhul. (24) Ei kohaldata URBACTi, INTERACTi ja ESPONi suhtes. (25) Ei kohaldata URBACTi, INTERACTi ja ESPONi suhtes. (26) Ei kohaldata INTERACTi ja ESPONi suhtes. (27) Ei täideta valdkondliku eesmärgi „COVID-19 pandeemiaga seotud kriisi ja selle sotsiaalsete tagajärgede kõrvaldamine ning ettevalmistuste tegemine majanduse taastamiseks rohelisel, digitaalsel ja vastupidaval viisil“ korral. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2024/1160/oj ISSN 1977-0650 (electronic edition) |