ID-kaart


Lihtotsing

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Komisjoni rakendusotsus (EL) 2020/1778, 26. november 2020, milles käsitletakse biotsiidi BIOBOR JF turul kättesaadavaks tegemiseks ja kasutamiseks Prantsusmaa ökoloogilise ülemineku ministeeriumi poolt võetud meetme kehtivuse pikendamist vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 528/2012 artikli 55 lõikele 1 (teatavaks tehtud numbri C(2020) 8133 all)
Euroopa Komisjon 26.11.2020 otsus number 1778; jõustumiskuupäev
; rakendamise kuupäev 03.11.2020

redaktsioon

30.11.2020   

ET

Euroopa Liidu Teataja

L 399/4


KOMISJONI RAKENDUSOTSUS (EL) 2020/1778,

26. november 2020,

milles käsitletakse biotsiidi BIOBOR JF turul kättesaadavaks tegemiseks ja kasutamiseks Prantsusmaa ökoloogilise ülemineku ministeeriumi poolt võetud meetme kehtivuse pikendamist vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) nr 528/2012 artikli 55 lõikele 1

(teatavaks tehtud numbri C(2020) 8133 all)

(Ainult prantsuskeelne tekst on autentne)

EUROOPA KOMISJON,

võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,

võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 22. mai 2012. aasta määrust (EL) nr 528/2012, milles käsitletakse biotsiidide turul kättesaadavaks tegemist ja kasutamist, (1) eriti selle artikli 55 lõike 1 kolmandat lõiku,

ning arvestades järgmist:

(1)

Prantsusmaa ökoloogilise ülemineku ministeerium (edaspidi „pädev asutus“) võttis 28. aprillil 2020 kooskõlas määruse (EL) nr 528/2012 artikli 55 lõike 1 esimese lõiguga vastu otsuse lubada kuni 2. novembrini 2020 kutselistel kasutajatel teha turul kättesaadavaks ja kasutada biotsiidi BIOBOR JF pargitud õhusõidukite kütusepaakide ja kütusesüsteemide antimikroobseks ennetuseks ja töötlemiseks (edaspidi „meede“). Pädev asutus teavitas meetmest ja selle võtmise põhjendustest komisjoni ja teiste liikmesriikide pädevaid asutusi kõnealuse määruse artikli 55 lõike 1 teise lõigu kohaselt.

(2)

Pädeva asutuse esitatud teabe kohaselt oli meede vajalik rahvatervise kaitsmiseks. Õhusõiduki kütusepaakide ja kütusesüsteemide mikrobioloogiline saastumine võib põhjustada õhusõiduki mootori rikkeid ja ohustada selle lennukõlblikkust, seades seega ohtu reisijate ja meeskonna ohutuse. Covid-19 pandeemia ja sellest tulenevad lennupiirangud tõid kaasa paljude õhusõidukite ajutise parkimise. Õhusõidukite paigalseismine on mikrobioloogilist saastumist raskendav tegur.

(3)

Biotsiid BIOBOR JF sisaldab toimeaineid 2,2’-(1-metüültrimetüleendioksü)bis-(4-metüül-1,3,2-dioksaborinaan) (CASi number 2665-13-6) ja 2,2’-oksübis (4,4,6-trimetüül-1,3,2-dioksaborinaan) (CASi number 14697-50-8), mida kasutatakse määruse (EL) nr 528/2012 V lisas määratletud tooteliiki 6 kuuluvates biotsiidides konservantidena toodete säilitamiseks. Kuna neid toimeaineid ei ole lisatud määruses (EL) nr 528/2012 osutatud tööprogrammi, milles käsitletakse kõigi biotsiidides sisalduvate olemasolevate toimeainete süstemaatilist läbivaatamist, (2) siis tuleb neid hinnata ja need heaks kiita enne, kui neid sisaldavatele biotsiididele saab riigi või liidu tasandil loa anda.

(4)

12. augustil 2020 sai komisjon pädevalt asutuselt määruse (EL) nr 528/2012 artikli 55 lõike 1 kolmanda lõigu kohase põhjendatud taotluse meetme kehtivuse pikendamiseks. Põhjendatud taotlus põhines asjaolul, et õhusõidukite kütusepaakide ja -süsteemide mikrobioloogiline saastumine võib jätkuvalt ohustada lennutranspordi ohutust, ning väitel, et biotsiid BIOBOR JF on sellise mikrobioloogilise saastumise ohjamiseks hädavajalik.

(5)

Pädeva asutuse esitatud teabe kohaselt kõrvaldati 2020. aasta märtsis turult ainus alternatiivne biotsiid, mida lennuki- ja mootoritootjad soovitasid mikrobioloogilise saastumise vastaseks töötlemiseks, kuna pärast selle tootega töötlemist täheldati mootori töös tõsiseid kõrvalekaldeid.

(6)

Nagu pädev asutus on märkinud, hõlmab õhusõiduki kütusepaakide ja kütusesüsteemide mikrobioloogilise saastumise vastane mehaaniline töötlemine regulaarset tühjendamist ja vastavate proovide mikrobioloogilist testimist, mis nõuab lisapersonali ning proovivõtmise ja laboratoorsete testide jaoks keerukate menetluste kehtestamist, mis ei ole Prantsusmaa lennukipargi suurust silmas pidades sobiv. Lisaks põhjustaks saastunud paakide käsitsi puhastamine töötajate kokkupuudet mürgiste gaasidega ja seetõttu tuleks seda vältida.

(7)

Pädeva asutuse esitatud teabe kohaselt on biotsiidi BIOBOR JF tootja astunud samme tootele tavapärase loa andmiseks ning selles sisalduvate toimeainete heakskiitmise taotlus esitatakse eeldatavasti 2021. aasta alguses. Toimeainete heakskiitmine ja sellele järgnev biotsiidile loa andmine oleks tulevikus püsiv lahendus, kuid nende menetluste lõpuleviimine võtab palju aega.

(8)

Kuna õhusõiduki kütusepaakide ja kütusesüsteemide mikrobioloogilise saastumise ebapiisav tõrje võib seada ohtu lennutranspordi ohutuse ning seda ohtu ei ole võimalik piisavalt ohjeldada muude biotsiidide või muude vahenditega, siis on asjakohane lubada pädeval asutusel pikendada meedet teatavaid tingimusi kohaldades maksimaalselt 550 päeva võrra alates päevast, mis järgneb pädeva asutuse 28. aprilli 2020. aasta otsuses lubatud 180 päeva möödumisele.

(9)

Arvestades, et meede aegub alates 3. novembrist 2020, peaks käesolev otsus olema tagasiulatuva mõjuga.

(10)

Käesoleva otsusega ette nähtud meetmed on kooskõlas alalise biotsiidikomitee arvamusega,

ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA OTSUSE:

Artikkel 1

Prantsusmaa ökoloogilise ülemineku ministeerium võib pikendada kuni 7. maini 2022 meetme kehtivust, millega lubatakse kutselistel kasutajatel teha turul kättesaadavaks ja kasutada biotsiidi BIOBOR JF pargitud õhusõidukite kütusepaakide ja kütusesüsteemide antimikroobseks ennetuseks ja töötlemiseks.

Artikkel 2

Käesolev otsus on adresseeritud Prantsusmaa ökoloogilise ülemineku ministeeriumile.

Määrust kohaldatakse alates 3. novembrist 2020.

Brüssel, 26. november 2020

Komisjoni nimel

komisjoni liige

Stella KYRIAKIDES


(1)  ELT L 167, 27.6.2012, lk 1.

(2)  Komisjoni delegeeritud määruse (EL) nr 1062/2014 II lisa (ELT L 294, 10.10.2014, lk 1).


Top