ID-kaart


Täna jõustunud aktid

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Komisjoni otsus (EL) 2024/1043, 9. aprill 2024, millega kehtestatakse sise-eeskirjad, mis käsitlevad andmesubjektide teatavate õiguste piiramist seoses isikuandmete töötlemisega usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunike poolt, kui nad täidavad psühholoogilise ja seksuaalse ahistamise ennetamise ja nende vastu võitlemisega seotud ülesandeid
Euroopa Komisjon 09.04.2024 otsus number 1043; jõustumiskuupäev 01.05.2024

redaktsioon

European flag

Teataja
Euroopa Liidu

ET

L-seeria


2024/1043

11.4.2024

KOMISJONI OTSUS (EL) 2024/1043,

9. aprill 2024,

millega kehtestatakse sise-eeskirjad, mis käsitlevad andmesubjektide teatavate õiguste piiramist seoses isikuandmete töötlemisega usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunike poolt, kui nad täidavad psühholoogilise ja seksuaalse ahistamise ennetamise ja nende vastu võitlemisega seotud ülesandeid

EUROOPA KOMISJON,

võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,

võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrust (EL) 2018/1725, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel liidu institutsioonides, organites ja asutustes ning isikuandmete vaba liikumist, ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 45/2001 ja otsus nr 1247/2002/EÜ, (1) eriti selle artikli 25 lõiget 1,

ning arvestades järgmist:

(1)

Nõukogu määrusega (EMÜ, Euratom, ESTÜ) nr 259/68 (2) kehtestatud Euroopa Liidu ametnike personalieeskirjades ja Euroopa Liidu muude teenistujate teenistustingimustes (edaspidi „personalieeskirjad“) on sätestatud, et töötajad peavad hoiduma mis tahes tegevusest või käitumisest, mis võib kahjustada nende seisundit, sealhulgas igasugusest psühholoogilisest või seksuaalsest ahistamisest.

(2)

Komisjon on kehtestanud põhimõtted, mille kohaselt ennetada ja tulemuslikult käsitleda tegelikke või võimalikke töökohal toimuva psühholoogilise või seksuaalse ahistamise juhtumeid, nagu on ette nähtud komisjoni otsusega C(2023) 8630 (3).

(3)

Otsusega C(2023) 8630 on ette nähtud usaldusküsimuste peanõuniku ametikoht ja sätestatud mitteametlik menetlus, mille kohaselt ahistamise ohver või sellise ahistamise tunnistaja võib pöörduda usaldusküsimuste peanõuniku poole. Usaldusküsimuste peanõunik on peamine kontaktisik, kes annab ahistamise ohvritele kiiresti ja konfidentsiaalselt nõu ja tuge ning teavet teenuste kohta, mida ohvritel on võimalik kasutada. Usaldusküsimuste peanõunik võib määrata juhtumi mitteametliku menetluse alusel lahendamiseks usaldusnõunikule või erandjuhul otsustada täita ise usaldusnõuniku ülesandeid. Usaldusnõunik võtab ohvrid vastu, kuulab ja toetab neid ning annab neile teavet ja suuniseid selle kohta, kuidas leida rahuldav lahendus olukorras, kus ohver tajub, et teda on ahistatud. Mitteametliku menetluse eesmärk on pakkuda asjakohast abi ohvri tõstatatud probleemide lahendamiseks, andmata käitumisele õiguslikku hinnangut. Kui samas peadirektoraadis või talituses on korduvalt esitatud väiteid ahistamise kohta, võib usaldusküsimuste peanõunik teavitada sellest peadirektorit või asjaomase talituse juhatajat ning ohvri nõusoleku korral komisjoni juurdlus- ja distsiplinaarametit. Usaldusküsimuste peanõunik võib võtta ühendust ka asjaomaste osalejate või talitustega, et anda neile teavet või nõu asjakohaste meetmete kohta, ilma et see piiraks nende pädevust.

(4)

Komisjon kogub ja töötleb usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunike läbiviidava mitteametliku menetluse raames teavet. See teave võib sisaldada ohvri, väidetava ahistaja, võimalike tunnistajate ja teiste asjaga seotud isikute isikuandmeid.

(5)

Lisaks mitteametlikule menetlusele peaks usaldusküsimuste peanõunikul olema võimalik hõlbustada vajaduse korral ajutiste kaitsemeetmete ja nendega kaasnevate meetmete rakendamist ning võtta ühendust asjaomaste talitustega. Sellega seoses saab usaldusküsimuste peanõunik juurdepääsu ka ohvri, väidetavate ahistajate, võimalike tunnistajate ja muude asjaomaste isikute isikuandmetele.

(6)

Samuti võidakse usaldusküsimuste peanõunikul paluda, et ta nõustaks ametlikus menetluses osalevaid ahistamisohvreid. Selle menetluse osana võib ohver kooskõlas otsuse C(2023) 8630 artikli 39 lõikega 2 paluda, et usaldusküsimuste peanõunik esitaks esialgse uurimise aspektide kohta sõltumatu arvamuse; sel eesmärgil võib usaldusküsimuste peanõunik saada juurdepääsu ohvri, väidetava ahistaja, tunnistajate ja muude asjaomaste isikute isikuandmetele.

(7)

Usaldusküsimuste peanõunik ja usaldusnõunikud võivad oma ülesande täitmiseks koguda ja töödelda mitut liiki isikuandmeid, sealhulgas isikutuvastusandmeid, kontaktandmeid ja käitumuslikke andmeid, samuti määruse (EL) 2018/1725 artikli 10 lõikes 1 ja artiklis 11 osutatud isikuandmeid. Komisjon tegutseb vastutava töötlejana.

(8)

Personalieeskirjadest tulenevaid ülesandeid täites on komisjon kohustatud austama isikuandmete töötlemisega seoses füüsiliste isikute õigusi, mis on sätestatud Euroopa Liidu põhiõiguste harta artikli 8 lõikes 1 ja Euroopa Liidu toimimise lepingu artikli 16 lõikes 1, ning määruses (EL) 2018/1725 sätestatud õigusi. Samal ajal peavad kõik komisjoni töötajad järgima konfidentsiaalsusnõudeid.

(9)

Teatavatel juhtudel on vaja leida tasakaal ühelt poolt teatavatele andmesubjektidele määruse (EL) 2018/1725 alusel antud õiguste ning teiselt poolt vajaduse vahel tagada komisjoni tõhus reaktsioon ahistamise ja muu sobimatu käitumise kohta esitatud väidetele ning täielikult austada teiste andmesubjektide põhiõigusi ja -vabadusi. Selleks on komisjonile määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 kohaselt antud võimalus piirata teatavatel rangetel tingimustel kõnealuse määruse artiklite 14–22, 35 ja 36 kohaldamist, samuti artikli 4 kohaldamist, kui selle sätted on kooskõlas kõnealuse määruse artiklites 14–20 sätestatud õiguste ja kohustustega. Kui aluslepingute kohaselt vastu võetud õigusaktidega ei ole piiranguid kehtestatud, tuleb vastu võtta sise-eeskirjad, mille alusel komisjon võib neid õigusi piirata.

(10)

Ahistamisvastaste menetluste, sealhulgas haldusjuurdluste, distsiplinaarmenetluste ja neile eelnevate menetluste ning ametist kõrvaldamise menetluste konfidentsiaalsuse ja tõhususe tagamiseks on komisjon võtnud vastu otsuse (EL) 2019/165 (4) ja otsuse (EL) 2022/121, (5) millega piiratakse andmesubjektide õiguste kasutamist vastavalt määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punktidele b, c, g ja h.

(11)

Komisjonil võib olla vaja leida tasakaal andmesubjektide õiguste ja vajaduse vahel tagada nii usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunike läbiviidava mitteametliku menetluse eesmärkide saavutamine kui ka usaldusküsimuste peanõuniku muude ülesannete täitmine, nagu on sätestatud otsuses C(2023) 8630.

(12)

Eelkõige võidakse komisjonilt nõuda, et ta leiaks tasakaalu väidetava ahistaja kui andmesubjekti õiguste – nagu õigus tutvuda oma isikuandmetega, mida usaldusküsimuste peanõunik ja usaldusnõunikud on kogunud – ning kõigi teiste asjaga seotud isikute, nagu ohvri ja võimalike tunnistajate põhiõiguste ja -vabaduste vahel. Komisjon võib sellise otsuse teha eelkõige selleks, et kaitsta asjaga seotud isikuid nende isikute võimaliku kättemaksu eest, kelle vastu nad on esitanud väiteid, mille alusel juhtkond ei ole aga meetmeid võtnud. Komisjon võib otsustada seda teha määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punkti h alusel.

(13)

Võib osutuda vajalikuks kaitsta konfidentsiaalset teavet töötaja kohta, kes on võtnud ahistamismenetluse käigus ühendust usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunikega. Sellisel juhul võib komisjonil olla vaja piirata juurdepääsu väidetava ohvri, tunnistajate ja teiste asjaga seotud isikute isikutuvastusandmetele, ütlustele ja muudele isikuandmetele, et kaitsta kõigi asjaga seotud isikute õigusi ja vabadusi.

(14)

Määruse (EL) 2018/1725 artiklite 14, 15 ja 16 järgimiseks peaks komisjon läbipaistval ja sidusal viisil teavitama kõiki isikuid oma tegevusest, mille käigus ta töötleb nende isikuandmeid, ja nende õigustest isikuandmete kaitset käsitleva teatega, mis avaldatakse komisjoni veebisaidil. Vajaduse korral peaks komisjon asjakohaste vahendite abil eraldi teavitama mitteametlikus ahistamisest teatamise menetluses osalevaid andmesubjekte.

(15)

Määruse (EL) 2018/1725 artikli 16 lõikes 5 on sätestatud erandid andmesubjektide õigusest teabele. Kui need erandid kehtivad, ei pea komisjon käesoleva otsuse kohase teabe saamise õiguse suhtes piirangut kohaldama. Psühholoogilise või seksuaalse ahistamise kohta esitatud väidete korral, mis toovad kaasa mitteametliku menetluse, peaksid isikuandmed jääma konfidentsiaalseks. Selle teabe edastamine väidetavale ahistajale kahjustaks tõsiselt isikuandmete töötlemise eesmärkide saavutamist. Seepärast tuleks neid erandeid kohaldada väidetavate ahistajate õiguse suhtes saada teavet isikuandmete kohta, mida usaldusküsimuste peanõunik ja usaldusnõunikud on kogunud.

(16)

Komisjon peaks kohaldama piiranguid üksnes juhul, kui need arvestavad põhiõiguste ja -vabaduste olemust ning on demokraatlikus ühiskonnas rangelt vajalikud ja proportsionaalsed meetmed. Komisjon peaks neid piiranguid põhjendama. Läbipaistvuse, õigluse ja vastutuse põhimõtte kohaselt peaks komisjon käsitlema kõiki piiranguid läbipaistval viisil ja kohaldatud piirangud dokumenteerima.

(17)

Määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõikega 6 on kohustatud vastutavat töötlejat teavitama andmesubjekti piirangu kohaldamise peamistest põhjustest ning tema õigusest esitada kaebus Euroopa Andmekaitseinspektorile.

(18)

Vastavalt määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõikele 8 võib vastutav töötleja andmesubjekti piirangu kohaldamise peamistest põhjustest teavitamist edasi lükata, teabe esitamata jätta või selle andmisest keelduda, kui piirang kaotaks seeläbi oma mõju. Komisjon peaks iga juhtumi korral eraldi hindama, kas piirangust teatamine kaotaks selle mõju.

(19)

Komisjon peaks piirangu kohaldamise lõpetama kohe, kui piirangu põhjused enam ei kehti, ning hindama neid põhjusi korrapäraselt.

(20)

Enne võimalike piirangute kehtestamist tuleks konsulteerida personalihalduse peadirektoraadi andmekaitsekoordinaatoriga, kes kontrollib nende vastavust käesolevale otsusele.

(21)

Komisjoni andmekaitseametnik peaks piirangute kohaldamise sõltumatult läbi vaatama, et tagada nende vastavus käesolevale otsusele.

(22)

Euroopa andmekaitseinspektoriga on konsulteeritud kooskõlas määruse (EL) 2018/1725 artikli 41 lõikega 2 ja ta esitas oma arvamuse 13. oktoobril 2023,

ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA OTSUSE:

Artikkel 1

Kohaldamisala ja reguleerimisese

1.   Käesolevat otsust kohaldatakse isikuandmete töötlemise suhtes, mida komisjon kui vastutav töötleja teeb selleks, et usaldusküsimuste peanõunik ja usaldusnõunik saaksid täita psühholoogilise ja seksuaalse ahistamise ennetamise ja nende vastu võitlemisega seotud ülesandeid, nagu on sätestatud otsuses C(2023) 8630.

2.   Käesoleva otsuse kohaldamisalasse kuuluvate isikuandmete liigid on isikutuvastusandmed, kontaktandmed ja käitumisteave, mis puudutab väidetava ahistaja käitumist ohvri või teiste asjaga seotud isikutega, ning määruse (EL) 2018/1725 artikli 10 lõikes 1 ja artiklis 11 osutatud isikuandmed.

3.   Käesolevas otsusega nähakse ette eeskirjad, mida komisjon peab järgima, kui ta teavitab andmesubjekte kooskõlas määruse (EL) 2018/1725 artiklitega 14, 15 ja 16 nende isikuandmete töötlemisest.

4.   Samuti nähakse sellega ette tingimused, mille korral komisjon võib kooskõlas määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punktiga h piirata kõnealuse määruse artiklite 4, 14–17, 19, 20 ja 35 kohaldamist.

Artikkel 2

Kohaldatavad piirangud

1.   Kui käesoleva otsuse artiklitest 3–7 ei tulene teisiti, võib komisjon juhul, kui järgmistes sätetes osutatud õiguste kasutamine või kohustuste täitmine kahjustaks määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punkti h kohast andmesubjekti kaitset või teiste isikute õiguste ja vabaduste kaitset, piirata järgmiste sätete kohaldamist:

a)

määruse (EL) 2018/1725 artiklid 14–17, 19, 20 ja 35 ning

b)

määruse (EL) 2018/1725 artikli 4 lõike 1 punktis a sätestatud läbipaistvuse põhimõte, kui need sätted on kooskõlas kõnealuse määruse artiklites 14–17, 19 ja 20 ettenähtud õiguste ja kohustustega.

Komisjon kasutab esimese lõigu kohaselt antud õigust üksnes selleks, et tagada kas:

a)

otsuse C(2023) 8630 II jaotise II peatükis sätestatud mitteametliku menetluse eesmärkide saavutamine või

b)

psühholoogilise ja seksuaalse ahistamise ennetamise ja nende vastu võitlemisega seotud ülesannete täitmine komisjoni usaldusküsimuste peanõuniku ja usaldusnõunike poolt.

Komisjon kasutab esimese lõigu kohaselt antud õigusi ainult seoses ühega järgmistest komisjoni poolt töödeldavate isikuandmete liikidest:

a)

andmed, millest ohvrid teatavad komisjoni usaldusküsimuste peanõunikule ja usaldusnõunikele;

b)

andmed, mida usaldusküsimuste peanõunik kogub, täites oma ülesannet teavitada peadirektorit või asjaomase talituse juhatajat ning ohvri nõusoleku korral juurdlus- ja distsiplinaarametit samas peadirektoraadis või talituses korduvalt esitatud väidetest ahistamise kohta.

2.   Komisjon võib seda teha juhul, kui nende õiguste kasutamine ja kohustuste täitmine kahjustaks määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punkti h kohast andmesubjekti kaitset või teiste isikute õiguste ja vabaduste kaitset.

3.   Lõike 1 kohaldamine ei piira muude selliste komisjoni otsuste kohaldamist, millega kehtestatakse sise-eeskirjad andmesubjektide teavitamise ja määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 kohaste piirangute kohta.

4.   Enne piirangute kohaldamist peab komisjon juhtumi korral eraldi hindama nende vajalikkust ja proportsionaalsust. Piirangud peavad piirduma sellega, mis on rangelt vajalik nende eesmärgi saavutamiseks.

Artikkel 3

Andmesubjektide teavitamine

1.   Komisjon avaldab oma veebisaidil isikuandmete kaitset käsitleva teate, milles ta teavitab kõiki andmesubjekte oma tegevusest, mille käigus ta töötleb andmesubjektide isikuandmeid artikli 2 lõike 1 teises lõigus sätestatud eesmärkidel.

2.   Isikuandmete kaitset käsitlev teade sisaldab osa, milles antakse andmesubjektidele üldist teavet andmesubjektide õiguste võimaliku piiramise kohta vastavalt artikli 2 lõikele 1. See teave hõlmab õigusi, mida võib piirata, põhjuseid, mille alusel võib piiranguid kohaldada, ja piirangute võimalikku kestust.

3.   Ohvreid ja tunnistajaid, kes on teatanud psühholoogilise või seksuaalse ahistamise juhtumitest, teavitab komisjon nende isikuandmete töötlemisest asjakohaste vahendite kaudu eraldi.

4.   Pärast usaldusküsimuste peanõuniku läbiviidava mitteametliku menetluse lõpetamist teavitab komisjon väidetavat ahistajat, kelle andmesubjekti õigusi on käesoleva otsuse kohaselt piiratud, eraldi kirjalikult ja põhjendamatu viivituseta tema õiguste asjakohastest piirangutest. Komisjon teavitab andmesubjekti piirangu kohaldamise peamistest põhjustest, tema õigusest konsulteerida piirangu vaidlustamiseks andmekaitseametnikuga ning õigusest esitada kaebus Euroopa Andmekaitseinspektorile. Komisjon võib piirata andmesubjekti teatavaid õigusi, mis on seotud mitteametliku menetluse otstarbel töödeldavate isikuandmetega, ka pärast mitteametliku menetluse lõpetamist, kui see on rangelt vajalik ohvri või teiste asjaga seotud isikute kaitsmiseks, ning võimaluse korral annab ta ligikaudse tähtaja, mille jooksul õigused täielikult taastatakse.

Artikkel 4

Andmesubjekti õigus tutvuda andmetega, õigus andmete kustutamisele ja õigus isikuandmete töötlemise piiramisele

1.   Kui komisjon piirab täielikult või osaliselt andmesubjekti õigust tutvuda isikuandmetega, õigust andmete kustutamisele ja õigust isikuandmete töötlemise piiramisele, millele on osutatud määruse (EL) 2018/1725 artiklites 17, 19 ja 20, siis vastates asjaomase andmesubjekti esitatud taotlusele oma andmetega tutvuda, need kustutada või nende töötlemist piirata, teavitab komisjon teda kirjalikult ja põhjendamatu viivituseta järgmisest:

a)

kohaldatud piirang ja selle kohaldamise peamised põhjused;

b)

võimalus esitada kaebus Euroopa Andmekaitseinspektorile või pöörduda Euroopa Liidu Kohtusse.

2.   Lõike 1 punktis a osutatud piirangu peamistest põhjustest teavitamist võib edasi lükata, teabe esitamata jätta või selle esitamisest keelduda, kui piirang kaotaks sellise teavitamise tagajärjel oma mõju. Komisjon hindab iga juhtumi korral eraldi, kas selline piirang on põhjendatud.

Artikkel 5

Isikuandmetega seotud rikkumisest teavitamine

1.   Kui komisjon on määruse (EL) 2018/1725 artikli 35 lõike 1 kohaselt kohustatud teavitama andmesubjekti isikuandmetega seotud rikkumisest, võib ta erandlikel asjaoludel sellist teavitamist täielikult või osaliselt piirata. Ta dokumenteerib piirangu põhjused, piirangu kohaldamise õigusliku aluse kooskõlas artikliga 2 ning hinnangu selle vajalikkusele ja proportsionaalsusele. Komisjon edastab need dokumendid Euroopa Andmekaitseinspektorile isikuandmetega seotud rikkumisest teavitamisega samal ajal.

2.   Kui piirangu põhjused enam ei kehti, teavitab komisjon asjaomast andmesubjekti isikuandmetega seotud rikkumisest, piirangu peamistest põhjustest ja tema õigusest esitada kaebus Euroopa Andmekaitseinspektorile.

3.   Kui komisjon teavitab määruse (EL) 2018/1725 artikli 34 lõike 1 kohaselt Euroopa Andmekaitseinspektorit isikuandmetega seotud rikkumisest, lisab ta teatele dokumendid, mille ta on koostanud käesoleva otsuse artikli 6 kohaselt.

Artikkel 6

Piirangute dokumenteerimine ja registreerimine

1.   Piirangute kohaldamise tõttu andmesubjektide õigustele ja vabadustele avalduvate riskide hindamine ja kõnealuste piirangute kohaldamise aja üksikasjad kantakse töötlemistoimingute registrisse, mida komisjon peab kooskõlas määruse (EL) 2018/1725 artikliga 31. Piirangu dokumenteerimisel märgitakse, kuidas õiguse kasutamine asjaomase andmesubjekti poolt oleks vastuolus määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõike 1 punktis h nimetatud põhjusega.

2.   Komisjon dokumenteerib iga käesoleva otsuse alusel kohaldatava piirangu konkreetse hindamise põhjused, sealhulgas juhul, kui hinnatakse, millised riskid avalduvad piirangu kohaldamise tõttu andmesubjektide õigustele ja vabadustele, ning piirangu vajalikkust ja proportsionaalsust, võttes arvesse määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõikes 2 esitatud asjakohaseid tegureid.

3.   Sellised dokumendid ning vajaduse korral ka nende aluseks olevaid faktilisi ja õiguslikke asjaolusid sisaldavad dokumendid registreeritakse. Taotluse korral tehakse need kättesaadavaks Euroopa Andmekaitseinspektorile.

4.   Komisjon koostab määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 kohaldamise kohta korrapäraselt aruandeid.

Artikkel 7

Piirangute kestus

1.   Artiklites 3, 4 ja 5 osutatud piiranguid kohaldatakse seni, kuni nende põhjused kehtivad.

2.   Kui artiklites 3, 4 ja 5 osutatud piirangu põhjused enam ei kehti, tühistab komisjon piirangu. Samal ajal teeb komisjon andmesubjektile teatavaks piirangu kehtestamise peamised põhjused ja teavitab teda võimalusest esitada kaebus Euroopa Andmekaitseinspektorile või pöörduda Euroopa Liidu Kohtusse.

3.   Komisjon vaatab artiklites 3, 4 ja 5 osutatud piirangute kohaldamise läbi iga kuue kuu järel. Läbivaatamise käigus hinnatakse piirangu vajalikkust ja proportsionaalsust, võttes arvesse määruse (EL) 2018/1725 artikli 25 lõikes 2 esitatud asjakohaseid tegureid.

Artikkel 8

Kaitsemeetmed ja andmete säilitamise tähtajad

1.   Komisjon rakendab kaitsemeetmeid, et hoida ära ebaseaduslik juurdepääs sellistele isikuandmetele, mille suhtes kohaldatakse või võidakse kohaldada piiranguid, ning selliste andmete edastamine või kuritarvitamine. Nende hulka kuuluvad tehnilised ja korralduslikud meetmed, nagu:

a)

rollide, vastutuse, juurdepääsuõiguse ja menetlusetappide selge kindlaksmääramine;

b)

turvaline elektrooniline keskkond, mis takistab ebaseaduslikku või juhuslikku juurdepääsu elektroonilistele andmetele või nende edastamist volitamata isikutele;

c)

paberdokumentide turvaline säilitamine ja töötlemine vaid sellises ulatuses, mis on rangelt vajalik töötlemise eesmärgi saavutamiseks;

d)

piirangute nõuetekohane jälgimine ja nende kohaldamise korrapärane läbivaatamine vähemalt iga kuue kuu järel.

2.   Artiklis 2 osutatud piirangud tühistatakse niipea, kui nende põhjused enam ei kehti.

3.   Isikuandmeid säilitatakse vastavalt komisjoni andmete säilitamise eeskirjadele, mis kehtestatakse määruse (EL) 2018/1725 artikli 31 kohaselt registreeritud dokumentides. Pärast andmete säilitamise tähtaja lõppu isikuandmed kustutatakse, anonüümitakse või arhiveeritakse vastavalt määruse (EL) 2018/1725 artiklile 13.

Artikkel 9

Andmekaitsekoordinaatori poolne eelnev läbivaatamine ja komisjoni andmekaitseametniku poolne tagantjärele läbivaatamine

1.   Enne võimalike piirangute kehtestamist konsulteeritakse personalihalduse peadirektoraadi andmekaitsekoordinaatoriga, kes kontrollib nende vastavust käesolevale otsusele.

2.   Komisjoni andmekaitseametnikku teavitatakse põhjendamatu viivituseta, kui andmesubjektide õigusi vastavalt käesolevale otsusele piiratakse. Taotluse korral võimaldatakse andmekaitseametnikule juurdepääs andmekaitset käsitlevatele dokumentidele ning kõigile nende aluseks olevaid faktilisi ja õiguslikke asjaolusid sisaldavatele dokumentidele.

3.   Andmekaitseametnik võib taotleda piirangu kohaldamise läbivaatamist. Andmekaitseametnikule teatatakse kirjalikult taotletud läbivaatamise tulemustest.

4.   Komisjon dokumenteerib andmekaitseametniku ja andmekaitsekoordinaatori tegevuse, sealhulgas nendega jagatava teabe, kõikidel juhtudel, kui artikli 2 lõike 1 esimeses lõigus osutatud õigusi ja kohustusi piiratakse.

Artikkel 10

Jõustumine

Käesolev otsus jõustub kahekümnendal päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas.

Brüssel, 9. aprill 2024

Komisjoni nimel

president

Ursula VON DER LEYEN


(1)   ELT L 295, 21.11.2018, lk 39.

(2)  Nõukogu 29. veebruari 1968. aasta määrus (EMÜ, Euratom, ESTÜ) nr 259/68, millega kehtestatakse Euroopa ühenduste ametnike personalieeskirjad ja ühenduste muude teenistujate teenistustingimused ning komisjoni ametnike suhtes ajutiselt kohaldatavad erimeetmed (EÜT L 56, 4.3.1968, lk 1).

(3)  Komisjoni 12. detsembri 2023. aasta otsus C(2023) 8630 psühholoogilise ja seksuaalse ahistamise ennetamise ja nende vastu võitlemise kohta.

(4)  Komisjoni 1. veebruari 2019. aasta otsus (EL) 2019/165, millega kehtestatakse sise-eeskirjad andmesubjektide teavitamise ja nende teatavate andmekaitseõiguste komisjonipoolse piiramise kohta haldusjuurdluse, distsiplinaarmenetluse ja sellele eelneva menetluse ning ametist kõrvaldamise menetluse käigus (ELT L 32, 4.2.2019, lk 9).

(5)  Komisjoni 27. jaanuari 2022. aasta otsus (EL) 2022/121, millega kehtestatakse sise-eeskirjad, mis käsitlevad andmesubjektide teavitamist nende isikuandmete töötlemisest ja nende teatavate õiguste piiramist personalieeskirjade kohaste taotluste ja kaebuste lahendamisel (ELT L 19, 28.1.2022, lk 77).


ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2024/1043/oj

ISSN 1977-0650 (electronic edition)


Top