ID-kaart


Täna jõustunud aktid

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Reklaami paigaldamine ja reklaamimaksu kehtestamine Jõgeva vallas
Jõgeva Vallavolikogu 26.10.2023 määrus number 43; jõustumiskuupäev 01.05.2024

redaktsioon 01.05.2024 [RT IV, 01.11.2023, 2]

Reklaami paigaldamine ja reklaamimaksu kehtestamine Jõgeva vallas

Vastu võetud 26.10.2023 nr 43

Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 2 ja 3, § 36 lõike 1, maksukorralduse seaduse § 5 lõike 2, kohalike maksude seaduse § 2 lõike 1, § 5 punkti 5 ja § 10 ning reklaamiseaduse § 13 lõike 1 alusel.

§ 1.   Määruse reguleerimisala

  (1) Määrusega kehtestatakse Jõgeva valla (edaspidi vald) haldusterritooriumil välireklaami paigaldamise ja eemaldamise kord, reklaamimaks ning sätestatakse reklaamimaksu arvestamise ja maksmise kord.

  (2) Määruses ettenähtud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse sätteid, arvestades reklaamiseadusest, maksukorralduse seadusest ja käesolevast määrusest tulenevaid erisusi.

  (3) Kui välireklaami paigaldamiseks ettenähtud reklaamikandja vastab ehitusseadustikus sätestatud ehitise tunnustele, paigaldatakse ja eemaldatakse reklaamikandja ehitusseadustikus ning määruses sätestatud korras.

§ 2.   Mõisted

  (1) Määruses kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
  1) reklaam – teave, mis on avalikustatud mis tahes üldtajutaval kujul, tasu eest või tasuta, teenuse osutamise või kauba müügi suurendamise, ürituse edendamise või üritusest teavitamise või isiku käitumise avalikes huvides suunamise eesmärgil;
  2) välireklaam – avalikus kohas asuv või avalikust kohast jälgitav reklaam;
  3) reklaami avalikustaja – füüsiline või juriidiline isik või riigi- või kohaliku omavalitsuse asutus, kes reklaami avalikult esitab, edastab, näitab või levitab;
  4) statsionaarne reklaam – reklaam, mis on paigaldatud spetsiaalselt selleks ehitatud vundamendiga maa või ehituskonstruktsioonidega hoone või rajatise külge või olemasolevate vundamentide, lahtiselt tõstetud betoonplokkide või ehituskonstruktsioonide külge;
  5) mittestatsionaarne reklaam – maapinnaga või ehitisega mittepüsivalt ühendatud reklaamikandjale paigaldatud välireklaam, mis asub kaupluse, toitlustusasutuse või mõne muu majandus- või kutsetegevuse koha sissekäigu vahetus läheduses;
  6) mobiilne konstruktsioon – sõiduk või haagis, mis on välireklaami edastamiseks kohandatud ja mille vahendusel välireklaami edastatakse, samuti reklaami eesmärgil spetsiaalselt paigutatud või pargitud sõiduk reklaamkirjadega (soodushinnad, allahindlused, müügikuulutused, üritused, toodete kaubamärgid ja liigid jm). Mobiilne konstruktsioon ei pea olema kantud liiklusregistrisse;
  7) digitaalne reklaam – digitaalselt elektroonilise paneeli või ekraani vahendusel edastatav välireklaam;
  8) reklaamikandja – reklaami eksponeerimiseks ja paigaldamiseks kasutatav alus, seadeldis, konstruktsioon (reklaampost, tahvel, haagis jms) või ühistranspordivahend;
  9) reklaampind – igasugune tasapinnaline või ruumiline objekt, mis paigaldatakse üldsusele suunatud reklaami eksponeerimise eesmärgil;
  10) sotsiaalreklaam - reklaam, mille eesmärk on saavutada hinnangute andmise kaudu inimese käitumine avalikes huvides ja milles teatud probleemile keskendudes ei pakuta kaubamärgipõhist, vaid üldist lahendit;
  11) valimiskampaania reklaam – erakondade, valimisliitude või üksikkandidaatide reklaam, mille eesmärk on oma vaadete tutvustamine ja valijate mõjutamine reklaamija poolt häält andma valimiste väljakuulutamisest kuni valimispäevani;
  12) reklaamimaks – kohalik maks, mida maksavad füüsilised ja juriidilised isikud valla territooriumil paigaldatud, samuti valla territooriumil elavatele ja asuvatele füüsilistele ja juriidilistele isikutele kuuluvatena registreeritud ühissõidukitele paigaldatud kuulutustelt ja reklaamilt;
  13) maksumaksja – füüsilisest või juriidilisest isikust reklaami avalikustaja;
  14) maksudeklaratsioon – reklaamimaksu deklaratsioon, mille reklaami avalikustaja esitab vallavalitsusele (ametiasutusena) ja mis on reklaamimaksu arvutamise aluseks;
  15) valla ühiskondlikuks objektiks olev reklaamikandja – vallale kuuluva ehitise või rajatise pinnale paigutatud reklaamikandja, mis samaaegselt selle kasutamisega reklaamialaseks tegevuseks teenib valla avalikke huve (bussiootepaviljon, prügikast jm).

  (2) Reklaamina ei käsitata:
  1) majandus- või kutsetegevuse kohas, kus müüakse kaupa või osutatakse teenust, antavat teavet kauba, teenuse või selle müügitingimuste kohta, välja arvatud kinnistu või hoone üürimise-, rentimise- või müügireklaam, ning käesoleva lõike punktis 2 nimetatud teavet;
  2) majandus- või kutsetegevuse koha tähistust selle nime, liigi, kauba müügi või teenuse osutamise aja, isiku nime, kaubamärgi ja domeeninimega ehitisel, kus majandus- või kutsetegevuse koht asub, ja selle sissepääsu juures;
  3) väljaspool ehitist asuva majandus- või kutsetegevuse koha tähistust käesoleva lõike punktis 2 nimetatud teabega;
  4) isiku majandus- või kutsetegevuses kasutatava sõiduki tähistust selle isiku nime, kontaktandmete, kaubamärgi, domeeninime ja tegevusalaga;
  5) märgistust kauba müügipakendil. Müügipakendile kantud või kinnitatud reklaami ei loeta märgistuseks. Müügipakendit käsitatakse pakendiseaduse tähenduses;
  6) roogade ja jookide hinnakirja, mis on paigutatud toitlustuskoha sissepääsu juurde;
  7) sponsorteates avaldatud spondeerija nime, kaubamärki ja teavet tema antud materiaalse toetuse kohta.

§ 3.   Reklaami paigaldamise põhinõuded

  (1) Reklaami avalikustaja on kohustatud:
  1) paigaldama reklaami ja reklaamikandja korrektselt, vastavalt avalduses esitatud andmetele ja paigaldamist lubavale dokumendile;
  2) tagama reklaami, reklaamikandja ja selle asukoha ümbruse korrektse ja puhta väljanägemise kogu eksponeerimise perioodi jooksul. Lõhutud, purustatud, määrdunud, ümber kukkunud või muul moel kahjustada saanud reklaam ja reklaamikandja tuleb viivitamatult korrastada, asendada uuega või eemaldada;
  3) tagama, et reklaam ja reklaamikandja ei takista jalakäijate ja sõidukite liiklemist;
  4) reklaami paigaldamisel ja selle ülevaloleku ajal tagama inimeste ja vara ohutuse;
  5) hüvitama paigaldatud reklaami purunemise, allakukkumise või muu juhtumi tagajärjel kõik isikutele ja nende varale põhjustatud kahjud;
  6) paigaldama mobiilsele konstruktsioonile tähistatud ja pimedas nähtavad raskused või julgestustrossid ümberkukkumise ärahoidmiseks;
  7) vähendama ekraani või paneeli valgustugevust vallavalitsuse sellekohase nõudmise korral, vastavalt interaktiivse reklaami esitamise vahendi kohta esitatud arvutustele või ekspertiisile;
  8) tagama, et kõik valgustatud reklaamid, sildid ja muud valguskapid oleksid töökorras ning kõrvaldama viivitamata kõik tekkinud rikked;
  9) teatama vallavalitsusele kirjalikult kavatsusest eemaldada reklaam või reklaamikandja ennetähtaegselt;
  10) teavitama viivitamatult vallavalitsust reklaamikandja võõrandamisest.

  (2) Teele ja tee kaitsevööndisse reklaami paigaldamisel tuleb arvestada järgmist:
  1) reklaam ja reklaamikandja peavad vastama käesolevas määruses kehtestatud nõuetele ning ehitusseadustikus ja selle alusel kehtestatud õigusaktides liiklusvälise teabevahendi kohta sätestatud nõuetele;
  2) tee kaitsevööndis tuleb reklaami asukoht enne reklaami või reklaamikandja paigaldamise avalduse esitamist kooskõlastada tee omanikuga;
  3) reklaami ja reklaamikandja sõiduteepoolse serva kaugus sõidutee äärest peab olema vähemalt 12 meetrit.

  (3) Valgusreostuse vähendamiseks ja öise rahu tagamiseks ei ole lubatud digitaalset reklaami ning valgusefekte, sealhulgas vilkumist ja liikumist, sisaldavaid reklaame, valguskappe ja valgustatud tähti hoida töös päikeseloojangust päikesetõusuni. Vallavalitsusel on õigus teha põhjendatud taotluse alusel erisusi käesolevas lõikes sätestatud nõudest.

  (4) Reklaami eksponeerimisaja lõppedes on reklaami avalikustaja kohustatud reklaamikandja eksponeerimiskohast eemaldama 24 tunni jooksul eksponeerimisaja lõppemisest, välja arvatud juhul, kui selleks on taotletud uus luba või pikendatud olemasolevat. Juhul, kui reklaami ei eemaldata nimetatud tähtaja jooksul, on maksumaksja kohustatud tasuma reklaamimaksu ka perioodi eest kuni reklaami eemaldamiseni või uue loa kehtima hakkamiseni.

  (5) Reklaami sisu, kujundus ja esitlusviis peavad olema sellised, mis üldsuse tavalise tähelepanu juures tagavad arusaamise, et tegemist on reklaamiga.

§ 4.   Reklaami paigaldamise luba

  (1) Reklaami või reklaamikandja võib paigaldada üksnes Jõgeva Vallavalitsuse (ametiasutusena, edaspidi vallavalitsus) antava reklaamiloa alusel.

  (2) Reklaamiloa annab, pikendab, muudab, tunnistab kehtetuks või jätab taotluse rahuldamata vallavalitsuse ametnik (edaspidi menetleja), kelle pädevus määratakse ametijuhendis.

  (3) Reklaamiluba on nõutav statsionaarse, mobiilsel konstruktsioonil või digitaalse reklaami paigaldamiseks, välja arvatud juhtudel, kui reklaam on paigaldatud:
  1) ehitisele, kus reklaami avalik esitaja tegutseb või selle juurde kuuluvale maa-alale, samuti ettevõtlusega seonduvat olulist infot kajastavale ühele kuni 1 m2 suurusele sildile äriühingu tegevuskohaks oleva hoone fassaadil, peasissekäigu kõrval, peal või vaateaknal;
  2) vastavalt vallavalitsuse poolt selleks spetsiaalselt paigaldatud reklaamikandjale või stendile.

§ 5.   Reklaamiloa taotlus

  (1) Reklaamiloa saamiseks esitab reklaami avalikustaja vallavalitsusele taotluse Jõgeva valla e-teenuste keskkonnas või meili teel.

  (2) Taotlusele märgitakse reklaami avalikustaja andmed koos kontaktandmetega, reklaamikandja või reklaami paigaldamise asukoht, reklaami ja kandekonstruktsiooni lühikirjeldus, mõõdud, elektri kasutamine, eksponeerimise aeg kuupäeva ja kellaaja täpsusega, vajadusel lisamärkused.

  (3) Taotlusele lisatakse järgmised dokumendid:
  1) reklaami kavand koos mõõtude ja värvilahendusega;
  2) reklaami kande- või kinnituskonstruktsiooni projekt või joonis;
  3) reklaami hoonele paigaldamisel fassaadi joonis või foto koos paigalduskoha ja fassaadil olemasolevate reklaamide äranäitamisega ning hoone valdaja kooskõlastus;
  4) asendiplaan või geoalus koos asukoha äranäitamisega, maa-aluste kommunikatsioonide olemasolul kommunikatsiooni valdaja kooskõlastus;
  5) reklaami paigalduskoha territooriumi või rajatise omaniku või valdaja kirjalik nõusolek, kaasomandi puhul kõikide kaasomanike kooskõlastus;
  6) Muinsuskaitseameti kirjalik kooskõlastus muinsuskaitsealale, selle kaitsevööndisse või kinnismälestisele reklaami paigaldamiseks;
  7) tehnovõrgu omaniku või valdaja kirjalik nõusolek reklaami paigaldamiseks tehnovõrgu kaitsevööndisse;
  8) tee kaitsevööndi maa omaniku kirjalik nõusolek, tema seatud tingimused, reklaami joonis ja paigutamise skeem reklaami paigaldamiseks tee kaitsevööndisse;
  9) elektriettevõtja või kinnistu omaniku nõusolek reklaami ühendamise kohta elektrivõrku, kui reklaam ei ole nähtud ühendada maksumaksja võrku.

  (4) Reklaamiloa taotlus peab olema allkirjastatud ning kõik käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud nõusolekud ja kooskõlastused tuleb taotlusele lisada allkirjastatult.

  (5) Kui taotlusega jäetakse nõutud andmed või dokumendid esitamata või esitatud dokumentides on puudusi, määrab menetleja taotluse esitajale tähtaja puuduste kõrvaldamiseks või dokumentide esitamiseks. Taotlus loetakse esitatuks puuduste kõrvaldamise päevast. Tähtpäevaks puuduste kõrvaldamata jätmisel jäetakse taotlus läbi vaatamata.

§ 6.   Reklaamiloa andmine ja andmisest keeldumine

  (1) Menetleja vaatab taotluse läbi ja annab reklaamiloa hiljemalt 30 päeva jooksul.

  (2) Reklaamiluba antakse kuni kolmeks aastaks.

  (3) Reklaamiloale märgitakse loa andja ja reklaami avalikustaja andmed koos kontaktandmetega, reklaami või reklaamikandja asukoht, mõõdud, andmed reklaami ja kandekonstruktsiooni kohta, loa kehtivuse tähtaeg kuupäeva ja kellaaja täpsusega ja vajadusel lisatingimused.

  (4) Taotluse menetlemisel hinnatakse välireklaami asukoha sobivust ning varasemalt paigaldatud välireklaami asukoht ei ole eelduseks sinna järgmise reklaami paigaldamiseks.

  (5) Taotlus reklaamiloa andmiseks jäetakse rahuldamata, kui:
  1) esitatud reklaamikavand või selle paigaldamise viis on sobimatu sellesse keskkonda oma mõõtmete, tehnilise lahenduse või proportsiooni poolest;
  2) reklaamikavand ei vasta reklaamiseadusele, keeleseadusele või headele tavadele ja kommetele;
  3) paigaldatav reklaam kujutab ohtu inimeste elule, tervisele, varale või kõlblusele.

  (6) Taotluse reklaamiloa andmiseks võib jätta rahuldamata, kui:
  1) teine isik on juba esitanud taotluse samasse asukohta reklaami või reklaamikandja paigaldamiseks;
  2) puuduvad käesoleva määruse § 5 lõike 2 punktides 5–9 nõutavad kooskõlastused või nõusolekud;
  3) reklaami avalikustajal on varasem reklaamimaksu võlgnevus ja võlgnevus ei ole ajatatud või avalikustaja on eelnevalt rikkunud käesolevat määrust.

  (7) Reklaamiloa andmisest keeldumise kohta annab menetleja põhjendatud vastuse 10 tööpäeva jooksul, arvates taotluse esitamise kuupäevast.

§ 7.   Reklaamiloa pikendamine ja muutmine

  (1) Reklaamiloa pikendamiseks või muutmiseks esitab reklaami avalikustaja vallavalitsusele taotluse määruse §-s 5 sätestatud korras.

  (2) Reklaamiloa pikendamise taotlus tuleb esitada vähemalt 10 tööpäeva enne reklaamiloa kehtivuse lõppemist.

  (3) Reklaamiluba pikendatakse või muudetakse 10 tööpäeva jooksul alates nõuetekohase taotluse esitamisest.

  (4) Reklaamiluba pikendatakse kuni kaheks aastaks.

§ 8.   Reklaamiloa kehtetuks tunnistamine

  (1) Menetlejal on õigus reklaamiluba kehtetuks tunnistada juhul, kui:
  1) reklaamiloa kehtetuks tunnistamist taotleb reklaami avalikustaja või tellija;
  2) reklaamiloa kehtetuks tunnistamist taotleb välireklaami paigaldamise asukoha maa või ehitise omanik või valdaja või määruse § 5 lõike 2 punktides 4, 6, 7 ja 9 nimetatud kooskõlastuse või nõusoleku andja;
  3) reklaamiloa taotlemisel on esitatud valeandmeid;
  4) reklaam ei ole paigaldatud kahe kuu jooksul reklaamiloa väljaandmise kuupäevast arvates;
  5) reklaam ei ole paigaldatud kooskõlas kujundusprintsiipidega või ei vasta reklaamiloale;
  6) reklaami avalikustaja on jätnud täitmata volitatud ametiisiku ettekirjutuse;
  7) reklaami avalikustaja on jätnud tähtaegselt esitamata maksudeklaratsiooni;
  8) reklaami avalikustaja ei ole taganud reklaami esteetilist väljanägemist ja korrashoidu reklaami avalikustamise perioodil;
  9) muudel õigusaktides sätestatud juhtudel.

  (2) Reklaamiloa kehtetuks tunnistamisest teavitatakse loa omanikku kirjalikult.

  (3) Juba paigaldatud reklaami peab reklaami avalikustaja likvideerima 2 tööpäeva jooksul alates teavituse saamisest.

§ 9.   Maksustatav reklaam

  Maksuobjektiks on reklaam, mis on:
  1) paigaldatud valla haldusterritooriumile füüsilise või juriidilise isiku (edaspidi isik) poolt, samuti vallas elavale või asuvale isikule kuuluvana registreeritud ühissõidukile paigaldatud reklaam;
  2) eksponeeritud avalikus kohas, milleks on üldkasutatav koht või vabaks liikumiseks ja kasutamiseks piiratud territoorium, ehitis või selle osa;
  3) mobiilse konstruktsiooni vahendusel avalikkusele suunatud.

§ 10.   Maksuvaba reklaam

  Reklaamimaksuga ei maksustata:
  1) riigi- ja omavalitsusasutuste reklaami;
  2) sellise sihtasutuse reklaami, mille ainuasutaja on Jõgeva vald;
  3) Euroopa Liidu institutsioonide reklaami;
  4) muuseumide, kunsti- ja kirjandusnäituste, teatrietenduste, muusikalide, rahvasporti ja tervislikke eluviise propageerivate tasuta spordisündmuste ning laulu- ja tantsupeo reklaami;
  5) sotsiaalreklaami;
  6) erakondade, valimisliitude ja üksikkandidaatide valimiskampaania reklaami;
  7) reklaami tarbijale kasutamiseks ette nähtud kaubanduslikul inventaril (toolid, lauad, külmikud, päikesevarjud, prügikastid, tuhatoosid jms) jaekaubandusettevõtte tegevuse laiendamisel väljaspool siseruume või kauplemisel avalikul üritusel;
  8) vahetult inimeste pakutavat reklaami (kostümeeritult, trükiseid jagades jms);
  9) Jõgeva vallale kuuluvate kaubamärkide kasutamist kaubamärgiseaduses ette nähtud korras;
  10) reklaami vallavalitsuse poolt tasu eest kasutusse antud reklaampindadel;
  11) reklaami sularahaautomaadi ekraanil, samuti krediidiasutuse nime ja temale registreeritud kaubamärgi eksponeerimist sularahaautomaadi asukoha tähisena;
  12) reklaami jäätmekäitlejale registreeritud kaubamärgi, jäätmekäitleja nime ja kontaktandmete eksponeerimist jäätmekogumisvahendil;
  13) ehitamise ajal ehitise läheduses asuval infotahvlil eksponeeritud teavet, millise esitamise kohustus tuleneb õigusaktist või valla vastavast eeskirjast ning samuti ehitusettevõtja nime ja kontaktandmete eksponeerimist ehitamise ajal ehitise piirdel;
  14) ühistranspordiloa omajale registreeritud kaubamärgi, nime ja kontaktandmete eksponeerimist selle loa alusel sõitjateveoks kasutatava sõiduki välisküljel;
  15) teavet valla ühiskondlikuks objektiks oleval reklaamikandjal;
  16) pakendipunktil või vastaval konteineril eksponeeritavat vastava pakendijäätmete koguja kaubamärgi, nime ja kontaktandmete eksponeerimist ning muud pakendite kogumisega seotud teavet;
  17) välireklaamikandja konstruktsioonielementide tähistust välireklaamikandja omanikule ja otsesele valdajale registreeritud nime ning kontaktandmetega, sealhulgas domeeninimega;
  18) ettevõtjale registreeritud kaubamärgi või nimega lippe, mida eksponeeritakse kinnistul, kus asub ettevõtja majandus- või kutsetegevuse koht;
  19) spordirajatise sisepinnale, sealhulgas välispordiväljaku aia siseküljele, paigaldatud ja spordirajatises, sealhulgas välispordiväljakul, viibivatele isikutele suunatud sponsorteadet ja spordisündmuse läbiviimist toetava äriühingu reklaami;
  20) liiklusmärke liiklusseaduse mõistes ja Eesti standardile EVS 613:2023 “Liiklusmärgid ja nende kasutamine" vastavat teavet;
  21) struktuuritoetust saanud objektide tähiseid ja infosilte, mille paigaldamine on vastava struktuuritoetuse määruse või meetme eeskirjaga ette nähtud.

§ 11.   Maksumäär

  (1) Üldine maksumäär reklaampinna ühe ruutmeetri kohta on 0,50 eurot ööpäevas.

  (2) Omavoliliselt paigaldatud reklaamile või reklaamile, mille eksponeerimise tähtaeg on möödunud, rakendatakse kolmekordset maksumäära, kaasa arvatud reklaamimaksust vabastatud loakohustuslikule reklaamile.

  (3) Reklaamile, milles teavitatakse valmisolekust anda tarbijakrediiti või vahendada selliseid lepinguid, millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijale laenu ning mille krediidi kulukuse määr on suurem kui 25% (kaasa arvatud) aastas, kohaldatakse kümnekordset maksumäära.

  (4) Reklaamile, mida eksponeeritakse mobiilse konstruktsiooni vahendusel, kohaldatakse kahekordset maksumäära.

  (5) Kui mobiilse konstruktsiooni vahendusel eksponeeritava reklaami objekt on tarbijakrediiti pakkuv reklaam, mille krediidi kulukuse määr on suurem kui 25% (kaasa arvatud) aastas, kohaldatakse kahekümnekordset maksumäära.

§ 12.   Reklaampinna suurus ja maksusumma arvutamine

  (1) Reklaampinna suurus määratakse:
  1) tasapinnalise reklaami puhul avalikkusele suunatud reklaami pindalaga;
  2) ruumilise reklaami puhul objekti pinnalaotuse suuruse järgi.

  (2) Maksusumma arvutamisel võetakse aluseks reklaampinna maksumäär ühe ruutmeetri kohta. Reklaampinna suurust arvutatakse täisruutmeetrites, üks kuni neli kümnendikku reklaampinna ruutmeetrit ümardatakse eelnenud täisruutmeetrini ja viis kuni üheksa kümnendikku reklaampinna ruutmeetrit ümardatakse järgneva täisruutmeetrini. Kui reklaampinna suurus on alla 0,5 ruutmeetri, loetakse reklaampinna suuruseks 1 ruutmeeter.

  (3) Reklaamikandja iga reklaami kandev külg maksustatakse eraldi.

§ 13.   Maksustamisperiood

  (1) Maksustamisperiood on ajavahemik, mille jooksul on reklaam eksponeeritud.

  (2) Maksukohustus tekib reklaami paigaldamise ajal ning lõpeb reklaami eemaldamisega.

§ 14.   Maksudeklaratsioon

  (1) Reklaamimaksu maksja on kohustatud esitama vallavalitsusele maksudeklaratsiooni hiljemalt reklaami paigaldamisele eelneval tööpäeval.

  (2) Maksudeklaratsioon esitatakse paberkandjal või elektrooniliselt allkirjastatuna meili teel või Jõgeva valla e-teenuste keskkonnas. Maksudeklaratsioon tuleb esitada elektrooniliselt, kui sellel deklareeritakse rohkem kui kümme maksuobjekti.

  (3) Maksudeklaratsioonis esitatakse järgmised andmed:
  1) maksudeklaratsiooni esitaja andmed (nimi, isiku- või registrikood, kontaktandmed);
  2) maksuperioodi andmed (alguse ja lõpu kuupäev);
  3) maksuobjekti andmed (reklaami asukoha aadress, reklaamipinna suurus, reklaami lühikirjeldus);
  4) reklaamimaksu tasumise tähtaeg ja tasumisele kuuluv maksusumma;
  5) viide reklaamiloale.

  (4) Erinevatele reklaampindadele paigaldatud sama reklaami kohta võib esitada ühe maksudeklaratsiooni.

  (5) Maksudeklaratsiooni võib esitada kuni 12 kuu kohta. Reklaami paigaldamisel pikemaks tähtajaks esitatakse 12 kuu möödumisel uus maksudeklaratsioon lõikes 2 sätestatud korras.

§ 15.   Maksu arvutamine ja tasumine

  (1) Maksumaksja arvutab maksudeklaratsiooni alusel tasumisele kuuluva maksusumma lähtudes maksustamisperioodist ning käesoleva määruse paragrahvis 11 nimetatud maksumääradest, arvestades paragrahvi 12 sätteid.

  (2) Maksumaksja tasub maksusumma vallavalitsuse pangakontole maksudeklaratsiooni esitamise päevaks.

  (3) Määratud tähtajast hiljem tasutud maksusummalt või tasumata maksusummalt arvestatakse intressi 0,06% kalendripäevas alates maksukohustuse tekkimise päevast.

  (4) Maksudeklaratsiooni esitamata jätmisel või valeandmete esitamisel maksusumma suuruse kohta, määrab tasumisele kuuluva summa vallavalitsus vastavalt maksukorralduse seadusele.

§ 16.   Vaidemenetlus

  (1) Maksumaksjal on õigus esitada vallavalitsuse haldusakti või toimingu peale vaie. Vaide menetlemisel rakendatakse maksukorralduse seaduse 14. peatükis sätestatut.

  (2) Vaie haldusakti peale tuleb esitada 30 päeva jooksul, arvates haldusakti teatavaks tegemise või kättetoimetamise päevast või toimingu peale 30 päeva jooksul, arvates päevast, mil vaide esitaja vaidlustatavast toimingust teada sai või pidi teada saama.

  (3) Vallavalitsus võib vaide maksukorralduse seaduses sätestatud juhtudel tagastada. Vaide tagastamise otsuse peale võib vallavalitsusele esitada kaebuse.

§ 17.   Järelevalve

  (1) Vastutus käesoleva määruse rikkumise eest tuleneb maksukorralduse seadusest, reklaamiseadusest ja karistusseadustikust.

  (2) Omavoliliselt paigaldatud reklaam, reklaam, mille paigaldamise luba ei ole pikendatud või reklaam, mille reklaamimaks on tasumata üle kahe kuu, kuulub eemaldamisele reklaami avalikustaja kulul. Reklaami eemaldamiseks teeb vallavalitsus reklaami avalikustanud isikule ettekirjutuse, andes reklaami eemaldamiseks tähtaja.

  (3) Lõhutud, purustatud, määrdunud, ümber kukkunud või muul moel kahjustada saanud reklaam ja reklaamikandja tuleb viivitamatult korrastada, asendada uuega või eemaldada, selle nõude täitmata jätmisel korraldab vallavalitsus reklaami või reklaamikandja eemaldamise omaniku kulul asendustäitmise korras.

  (4) Ettekirjutuse täitmata jätmisel või mittenõuetekohasel täitmisel korraldab reklaami eemaldamise vallavalitsus reklaami avalikustaja kulul.

  (5) Kui reklaami avalikustaja ei ole teada, tehakse ettekirjutus selle hoone, rajatise, reklaamikandja või territooriumi omanikule, millele reklaam on paigaldatud. Kui hoone, rajatise, reklaamikandja või territooriumi omanik tõendab, et reklaam paigaldati ebaseaduslikult, võib ettekirjutuse teha isikule, kelle huvides reklaamiti.

  (6) Järelevalvet käesoleva määruse täitmise üle teeb vallavalitsus oma struktuuriüksuse kaudu, määrates pädevuse ametniku ametijuhendis.

§ 18.   Rakendussätted

  (1) Enne määruse jõustumist reklaami paigaldamiseks välja antud load kehtivad neis märgitud tingimustel kehtivuse lõpuni või loa kehtetuks tunnistamiseni.

  (2) Määruse jõustumisel arvutatakse reklaamimaks olemasoleva maksuobjekti osas ringi ning käesolevas määruses sätestatud maksumäärale vastav reklaamimaks tasutakse uue maksudeklaratsiooni esitamisest.

§ 19.   Määruste kehtetuks tunnistamine

  Määruse jõustumisel tunnistatakse kehtetuks:
  1) Jõgeva Linnavolikogu 22.04.2010 määrus nr 6 "Reklaamimaks Jõgeva linnas“;
  2) Jõgeva Linnavolikogu 22.04.2010 määrus nr 7 "Jõgeva linna välireklaami paigaldamise eeskiri“.

§ 20.   Määruse jõustumine

  Määrus jõustub 1. mail 2024.

Priit Põdra
Volikogu esimees