ID-kaart


Täna jõustunud aktid

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Komisjoni delegeeritud määrus (EL) 2021/1430, 31. mai 2021, millega täiendatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EL) 2018/956, määrates kindlaks andmed, mille liikmesriigid peavad esitama uute raskeveokite CO2 heite ja kütusekulu kontrollimiseks ( 1 )
Euroopa Komisjon 31.05.2021 määrus number 1430; jõustumiskuupäev 22.09.2021

2.9.2021   

ET

Euroopa Liidu Teataja

L 309/3


KOMISJONI DELEGEERITUD MÄÄRUS (EL) 2021/1430,

31. mai 2021,

millega täiendatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EL) 2018/956, määrates kindlaks andmed, mille liikmesriigid peavad esitama uute raskeveokite CO2 heite ja kütusekulu kontrollimiseks

(EMPs kohaldatav tekst)

EUROOPA KOMISJON,

võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,

võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 28. juuni 2018. aasta määrust (EL) 2018/956 uute raskeveokite CO2 heite ja kütusekulu seire ja aruandluse kohta, (1) eriti selle artikli 7 lõiget 2,

ning arvestades järgmist:

(1)

Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EÜ) nr 595/2009 (2) on sätestatud eeskirjad kasutusel olevate sõidukite ja mootorite nõuetele vastavuse, saastekontrolliseadmete kulumiskindluse, sõidukite pardadiagnostikaseadmete ning kütusekulu ja CO2 heite mõõtmise kohta.

(2)

Vastavalt määruse (EL) 2018/956 artikli 7 lõikele 1 peab komisjon uute raskeveokite CO2 heite ja kütusekulu kontrollimiseks seirama määruse (EÜ) nr 595/2009 raames tehtud teekatsetuste tulemusi, kui need on kättesaadavad.

(3)

Komisjoni määrusega (EL) 2017/2400 (3) täiendatakse komisjoni määrusega (EL) nr 582/2011 (4) kehtestatud mootorsõidukite ja mootorite tüübikinnituse õigusraamistikku seoses heitkoguste ning sõiduki remondi- ja hooldusteabega. Eelkõige on määruses (EL) 2017/2400 sätestatud eeskirjad modelleerimisvahendi kasutuslubade väljastamiseks eesmärgiga määrata kindlaks uute liidus müüdavate, registreeritavate või kasutusele võetavate sõidukite CO2 heide ja kütusekulu ning kõnealuse modelleerimisvahendi kasutamiseks ja selliselt kindlaks määratud CO2 heite ja kütusekulu väärtuste deklareerimiseks.

(4)

Uute raskeveokite CO2 heite ja kütusekulu kontrollimiseks tehtavate teekatsetuste põhjalikuks mõistmiseks on vaja analüüsida katsearuandeid.

(5)

Kui sõiduk ei läbi tegelikes sõiduoludes toimuvat kontrollikatset, on vaja lisateavet sellise ebaõnnestumise põhjuse, ebaõnnestumise järelmeetmete ja ebaõnnestumise põhjuse kindlakstegemiseks korraldatud uurimiste tulemuste kohta.

(6)

Samuti on vaja teavet selle kohta, kuidas erinevad katsearuanded on seotud sama uuritava sõidukitüüpkonnaga.

(7)

Selleks et komisjon saaks õigel ajal kätte andmed, mis on vajalikud määruse (EL) 2018/956 artikli 7 lõike 1 kohaseks teekatsetuste tulemuste seireks ja artikli 10 kohase aastaaruande koostamiseks, on asjakohane täpsustada, mis ajaks peaksid liikmesriikide pädevad asutused need andmed esitama,

ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE:

Artikkel 1

Esitatavad andmed

Määruse (EL) 2018/956 artikli 7 lõike 1 kohaldamiseks esitavad liikmesriikide pädevad asutused järgmised andmed:

a)

määruse (EL) 2017/2400 artikli 20 lõike 1 teises lõigus osutatud katseprotokollid hiljemalt üks kuu pärast seda, kui sõiduki tootja on need protokollid tüübikinnitusasutusele esitanud;

b)

teave määruse (EL) 2017/2400 artikli 20 lõike 2 teises lõigus osutatud uurimise kohta, mille eesmärk on teha kindlaks kontrollimenetluse ebaõnnestumise põhjus, hiljemalt üks kuu pärast uurimise algust;

c)

määruse (EL) 2017/2400 artikli 20 lõike 2 teises lõigus osutatud uurimise tulemused, sealhulgas teave kõnealuse artikli teise lõigu kohaselt kindlaks tehtud ebaõnnestumise põhjuste kohta, mis on seotud osade, eraldi sõlmede või süsteemide sertifitseerimise või modelleerimisvahendi tööga, hiljemalt üks kuu pärast seda, kui tüübikinnitusasutus on ebaõnnestumise põhjuse kindlaks teinud;

d)

määruse (EL) 2017/2400 artikli 22 lõikes 2 osutatud katsearuanded, mis kannavad selle õhutakistustüüpkonna CO2 heite ja kütusekuluga seotud omaduste sertifikaadi numbrit, mille kohta need aruanded on koostatud, hiljemalt üks kuu pärast seda, kui tootja on kõnealused aruanded tüübikinnitusasutusele esitanud;

e)

määruse (EL) 2017/2400 VIII lisa 1. ja 2. liites kirjeldatud dokumendid, sealhulgas lisad, iga õhutakistustüüpkonna CO2 heite ja kütusekuluga seotud omaduste sertifikaadi kohta, mis on välja antud, mida on laiendatud, mida käsitlev taotlus on tagasi lükatud või mis on tühistatud, hiljemalt üks kuu pärast seda, kui tüübikinnitusasutus on need dokumendid koostanud või kätte saanud.

Artikkel 2

Jõustumine

Käesolev määrus jõustub kahekümnendal päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas.

Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides.

Brüssel, 31. mai 2021

Komisjoni nimel

president

Ursula VON DER LEYEN


(1)  ELT L 173, 9.7.2018, lk 1.

(2)  Euroopa Parlamendi ja nõukogu 18. juuni 2009. aasta määrus (EÜ) nr 595/2009, mis käsitleb mootorsõidukite ja mootorite tüübikinnitust seoses raskeveokite heitmetega (Euro VI) ning millega muudetakse määrust (EÜ) nr 715/2007 ja direktiivi 2007/46/EÜ ning tunnistatakse kehtetuks direktiivid 80/1269/EMÜ, 2005/55/EÜ ja 2005/78/EÜ (ELT L 188, 18.7.2009, lk 1).

(3)  Komisjoni 12. detsembri 2017. aasta määrus (EL) 2017/2400, millega rakendatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EÜ) nr 595/2009 seoses raskeveokite CO2 heitkoguste ja kütusekulu kindlaksmääramisega ning muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2007/46/EÜ ning komisjoni määrust (EL) nr 582/2011 (ELT L 349, 29.12.2017, lk 1).

(4)  Komisjoni 25. mai 2011. aasta määrus (EL) nr 582/2011, millega rakendatakse ja muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EÜ) nr 595/2009 seoses raskeveokite heidetega (Euro VI) ja millega muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2007/46/EÜ I ja III lisa (ELT L 167, 25.6.2011, lk 1).


Top