ID-kaart


Lihtotsing

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Komisjoni rakendusmäärus (EL) 2021/776, 11. mai 2021, millega kehtestatakse teatavate vormide näidised ning tehnilised normid tõhusaks teabevahetuseks vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) 2018/1672, mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli
Euroopa Komisjon 11.05.2021 määrus number 776; jõustumiskuupäev 01.06.2021
; rakendamise kuupäev 03.06.2021

redaktsioon 01.06.2021

12.5.2021   

ET

Euroopa Liidu Teataja

L 167/6


KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2021/776,

11. mai 2021,

millega kehtestatakse teatavate vormide näidised ning tehnilised normid tõhusaks teabevahetuseks vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) 2018/1672, mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli

EUROOPA KOMISJON,

võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,

võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrust (EL) 2018/1672, mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 1889/2005, (1) eelkõige selle artikli 16 lõike 1 punkte a, c, d ja e,

ning arvestades järgmist:

(1)

Määrusega (EL) 2018/1672 on kehtestatud süsteem 10 000 euro väärtuses saatjaga või saatjata liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrollimiseks, et täiendada Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiviga (EL) 2015/849 (2) ette nähtud õigusraamistikku rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks.

(2)

Lisaks määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 lõikes 2 ja artikli 4 lõikes 2 loetletud andmeelementidele tuleks vedaja, deklarandi, omaniku, saatja või saaja tuvastamiseks lisada asjakohasele vormile olenevalt juhtumist järgmised konkreetsed andmeelemendid: füüsiliste isikute puhul isikukoodid ja sugu, juriidiliste isikute puhul ettevõtjate registreerimis- ja identifitseerimisnumbrid, registri nimi ja registreerimisriik, identifitseerimisdokumentide puhul väljaandmise riik ja kuupäev, transpordivahendi puhul telefoninumber ja e-posti aadress kui kontaktandmed, viitenumber ja transpordiettevõte. Nende andmeelementide lisamine on vajalik selleks, et vähendada samasusega seotud vigade ja hilisemal kontrollimisel tekkivate viivituste riski, samuti riskianalüüsi eesmärgil ning määruse (EL) 2018/1672 artikli 5 lõikes 4 osutatud ühise riskijuhtimise raamistiku tõhususe parandamiseks.

(3)

Selleks et käsitleda juhtumeid, kui sularahal on mitu omanikku, saajat või kavandatud saajat või kui on tegemist eri liiki sularahaga ning deklaratsioonivormil või avalikustamisvormil olev ruum ei ole piisav, tuleks deklarantidelt nõuda, et nad kasutaksid lisalehti, mis liidetakse vormi juurde selle lahutamatu osana. Selleks et oleks tagatud ühtne viis, kuidas liikmesriikide pädevad asutused viivad läbi kontrolle ning töötlevad, edastavad ja analüüsivad deklaratsioone, on asjakohane kehtestada lisalehtede vormid.

(4)

Selleks et pädevad asutused saaksid edastada määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõikes 3 osutatud teavet teiste liikmesriikide pädevatele asutustele ning vajaduse korral komisjonile, Euroopa Prokuratuurile ja Europolile valdkondades, kus need on pädevad tegutsema, tuleks kehtestada sellise teabe edastamise vormi näidis. Sellise vormi eesmärk on tagada määruse (EL) 2018/1672 artikli 5 lõike 3 või artikli 6 lõike 1 või 2 alusel saadud teabe täpne ja ühtne kogumine ning tõhus edastamine ning samuti kõnealuse määruse artikli 3 või 4 alusel saadud deklaratsioonide täpne ja ühtne kogumine ning tõhus edastamine, kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega. Lisaks tuleks vormi kasutada kõnealuse määruse artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste edastamiseks.

(5)

Edastatava teabe erineva sisu ja erineva edastamissageduse tõttu peaks vorm koosnema kahest osast. Vormi esimene osa on ette nähtud määruse artikli 10 lõike 1 punktide a, b ja c kohase teabe edastamiseks. Kõnealuse ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormi lahutamatu osana peaksid pädevad asutused sõltuvalt faktilistest asjaoludest edastama ka määruse (EL) 2018/1672 artikli 5 lõike 3 kohaselt koostatud ex officio deklaratsiooni, artikli 6 lõike 1 või 2 alusel talletatud teabe ning kõnealuse määruse artiklite 3 ja 4 kohaselt saadud deklaratsioonid, mis esitatakse, kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega. Selleks et tagada teabe ühtne talletamine kõnealuse määruse artikli 6 lõike 1 või 2 alusel, peaksid pädevad asutused kasutama vajalike andmete talletamiseks ka samu vorme. Vormi teine osa on ette nähtud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste korrapäraseks edastamiseks määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punkti d alusel.

(6)

Selleks et kehtestada määruse (EL) 2018/1672 artikli 9 lõikes 1 osutatud teabe elektrooniline edastamine iga liikmesriigi pädevatelt asutustelt vastava liikmesriigi rahapesu andmebüroole, on vaja kehtestada tehnilised normid sujuvaks teabevahetuseks nõukogu määrusega (EÜ) nr 515/97 (3) loodud tolliinfosüsteemi (CIS) kaudu. Nende normide eesmärk on vähendada liikmesriikide halduskoormust. Samu norme tuleks kohaldada määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktides a, b ja c osutatud teabe edastamise suhtes. Määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteave ja riskianalüüside tulemused tuleks samuti edastada tolliinfosüsteemi kaudu kooskõlas määrusega (EÜ) nr 515/97.

(7)

Selleks et võimaldada iga liikmesriigi pädevatel asutustel edastada komisjonile anonüümseks muudetud statistilisi andmeid määruse (EL) 2018/1672 artikli 18 lõike 1 punktis c osutatud deklaratsioonide, kontrollide ja rikkumiste kohta, tuleks kehtestada normid. Määruse (EL) 2018/1672 kohaldamisel tuleks asjaomase teabe komisjonile elektrooniliselt kättesaadavaks tegemist käsitada piisava teabevahetusena, ilma et oleks vaja vastu võtta määruse (EL) 2018/1672 artikli 16 lõike 1 punktis e osutatud vormingut.

(8)

Arvestades, et määrust (EL) 2018/1672 tuleb kohaldada alates 3. juunist 2021, tuleks käesolevat määrust kohaldada alates samast kuupäevast.

(9)

Kui käesoleva määruse kohaldamisel on vaja töödelda isikuandmeid, siis tuleks seda teha kooskõlas isikuandmete kaitset reguleeriva kohaldatava liidu õigusega. Käesoleva määruse alusel toimuva isikuandmete töötlemise suhtes kohaldatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusi (EL) 2016/679 (4) ja (EL) 2018/1725 (5), kui on tegemist töötlemisega vastavalt liikmesriikide pädevate asutuste ja tolliinfosüsteemi poolt.

(10)

Euroopa Andmekaitseinspektoriga konsulteeriti kooskõlas määruse (EL) 2018/1725 artikli 42 lõikega 1 ning ta esitas arvamuse 12. veebruaril 2021.

(11)

Käesoleva määrusega ettenähtud meetmed on kooskõlas määruse (EL) 2018/1672 kohaselt asutatud sularaha kontrollikomitee arvamusega,

ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE:

Artikkel 1

Deklaratsioonivorm

Määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 lõikes 3 osutatud deklaratsioonivorm (edaspidi „deklaratsioonivorm“) peab vastama käesoleva määruse I lisa 1. osas esitatud näidisele ja see tuleb täita vormis esitatud täitmisjuhendi kohaselt.

Artikkel 2

Avalikustamisvorm

Määruse (EL) 2018/1672 artikli 4 lõikes 3 osutatud avalikustamisvorm (edaspidi „avalikustamisvorm“) peab vastama käesoleva määruse I lisa 2. osas esitatud näidisele ja see tuleb täita vormis esitatud täitmisjuhendi kohaselt.

Artikkel 3

Vormide lisalehed

Kui deklaratsiooni- või avalikustamisvormil olev ruum ei ole piisav, kasutatakse lisalehti vastavalt I lisa 3. või 4. osas esitatud näidistele. Kui deklaratsiooni- või avalikustamisvormile on lisatud lisalehed, loetakse need deklaratsiooni- või avalikustamisvormi lahutamatuks osaks.

Artikkel 4

Ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormid

1.   Pädevad asutused kasutavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktides a, b ja c osutatud teabe talletamiseks ja edastamiseks ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormi vastavalt käesoleva määruse II lisa 1. osas esitatud näidisele.

2.   Kui määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 kohane kohustus deklareerida saatjaga sularaha või kõnealuse määruse artikli 4 kohane kohustus avalikustada saatjata sularaha ei ole täidetud ja pädevad asutused peavad kõnealuse määruse artikli 5 lõike 3 kohaselt koostama ex officio deklaratsiooni, kasutavad nad käesoleva määruse I lisa 1. või 2. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 3. või 4. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt koostatud deklaratsioon lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega.

3.   Kui pädevad asutused avastavad vedaja sularahasummaga, mis jääb allapoole määruse (EL) 2018/1672 artiklis 3 osutatud piirmäära, ja kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, kasutavad pädevad asutused selle teabe talletamiseks käesoleva määruse I lisa 1. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 3. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt talletatud teave lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega.

4.   Kui pädevad asutused tuvastavad, et liitu tuuakse või liidust viiakse välja saatjata sularaha summas, mis jääb allapoole määruse (EL) 2018/1672 artiklis 4 osutatud piirmäära, ja kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, kasutavad pädevad asutused selle teabe talletamiseks käesoleva määruse I lisa 2. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 4. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt talletatud teave lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega.

5.   Kui pädevad asutused tuvastavad, et määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 või 4 kohaselt saadud deklaratsiooni puhul on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, lisavad nad selle lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastavad deklaratsiooni koos nimetatud vormiga.

6.   Pädevad asutused kasutavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste talletamiseks anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste edastamise vormi vastavalt käesoleva määruse II lisa 2. osas esitatud näidisele.

Artikkel 5

Teabevahetus tolliinfosüsteemi kaudu

1.   Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artiklite 3 ja 4, artikli 5 lõike 3 ja artikli 6 kohaselt talletatud teabe tolliinfosüsteemi ühel järgmistest viisidest:

a)

sisestavad teabe käsitsi tolliinfosüsteemi veebiülese kasutajaliidese kaudu;

b)

ekspordivad teabe riiklikust süsteemist (riiklikest süsteemidest) ja impordivad selle tolliinfosüsteemi, kasutades tolliinfosüsteemi XML andmevormingut;

c)

ühendavad riikliku(d) süsteemi(d) otse tolliinfosüsteemiga tolliinfosüsteemi pakutava süsteemiliidese kaudu.

2.   Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 9 lõikes 1 osutatud teabe selle liikmesriigi rahapesu andmebüroole, kus teave saadi, edastades selle lõike 1 kohaselt tolliinfosüsteemi.

3.   Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktides a, b ja c osutatud teabe teistele liikmesriikidele, edastades selle lõike 1 kohaselt tolliinfosüsteemi.

4.   Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemused elektrooniliselt tolliinfosüsteemi kaudu teiste liikmesriikide pädevatele asutustele.

5.   Pädevad asutused teevad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõikes 1 osutatud teabe kättesaadavaks kõnealuse määruse artikli 10 lõikes 2 osutatud saajatele, edastades selle tolliinfosüsteemi vastavalt käesoleva artikli lõigetele 3 ja 4, kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, mis võib kahjustada liidu finantshuve.

6.   Käesoleva artikli lõigete 1, 2, 3 ja 4 kohast elektroonilise edastamise kuupäeva käsitatakse määruse (EL) 2018/1672 artikli 9 lõike 3 ning artikli 10 lõigete 4 ja 5 kohaldamisel teabe edastamise kuupäevana.

Artikkel 6

Anonüümseks muudetud statistilised andmed

1.   Anonüümseks muudetud statistiliste andmete allikad on deklaratsioonid, avalikustamisdeklaratsioonid, ex officio deklaratsioonid vastavalt määruse (EL) 2018/1672 artikli 5 lõikele 3, kõnealuse määruse artikli 6 kohased talletatud andmed ja mis tahes muu tolliinfosüsteemis kättesaadav teave.

2.   Teabe edastamist tolliinfosüsteemi viisil, mis teeb selle komisjonile kättesaadavaks, käsitatakse määruse (EL) 2018/1672 artikli 18 lõike 1 punktis c sätestatud asjakohase teabe edastamisena.

3.   Liikmesriigid tagavad, et nad on edastanud tolliinfosüsteemi teabe kõigi deklaratsioonide, kontrollide ja rikkumiste kohta kõnealusel aruandeperioodil, ning teatavad viivitamata komisjonile, kui tolliinfosüsteemis sisalduvaid andmeid tuleb muuta.

Artikkel 7

Jõustumine ja kohaldamine

Käesolev määrus jõustub kahekümnendal päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas.

Seda kohaldatakse alates 3. juunist 2021.

Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides.

Brüssel, 11. mai 2021

Komisjoni nimel

president

Ursula VON DER LEYEN


(1)  ELT L 284, 12.11.2018, lk 6.

(2)  Euroopa Parlamendi ja nõukogu 20. mai 2015. aasta direktiiv (EL) 2015/849, mis käsitleb finantssüsteemi rahapesu või terrorismi rahastamise eesmärgil kasutamise tõkestamist ning millega muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EL) nr 648/2012 ja tunnistatakse kehtetuks Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv 2005/60/EÜ ja komisjoni direktiiv 2006/70/EÜ (ELT L 141, 5.6.2015, lk 73).

(3)  Nõukogu 13. märtsi 1997. aasta määrus (EÜ) nr 515/97 liikmesriikide haldusasutuste vastastikusest abist ning haldusasutuste ja komisjoni vahelisest koostööst tolli- ja põllumajandusküsimusi käsitlevate õigusaktide nõutava kohaldamise tagamiseks (EÜT L 82, 22.3.1997, lk 1).

(4)  Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määrus (EL) 2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta (isikuandmete kaitse üldmäärus) (ELT L 119, 4.5.2016, lk 1).

(5)  Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrus (EL) 2018/1725, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel liidu institutsioonides, organites ja asutustes ning isikuandmete vaba liikumist, ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 45/2001 ja otsus nr 1247/2002/EÜ (ELT L 295, 21.11.2018, lk 39).


I LISA

1. OSA

Image 1

Image 2

Image 3

TÄITMISJUHEND

ÜLDINE TEAVE

Sularaha deklareerimise kohustus ELi sisenemisel või sealt lahkumisel on osa ELi rahapesu tõkestamise ja terrorismi rahastamise vastu võitlemise strateegiast. Käesolev deklaratsioonivorm tuleb täita ELi sisenedes või sealt lahkudes, kui teil on sularahana kaasas 10 000 eurot või rohkem (või samaväärne kogus teistes vääringutes) (Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2018/1672 artikkel 3).

Kui esitatud teave ei ole õige või täielik või kui sularaha ei ole kontrolliks esitatud, ei peeta sularaha vedaja kohustust täidetuks ja tema suhtes kohaldatakse karistusi vastavalt kohaldatavatele siseriiklikele õigusaktidele.

Pädevad asutused talletavad ja töötlevad teavet ja isikuandmeid ning teevad need kättesaadavaks rahapesu andmebüroole kooskõlas määruse (EL) 2018/1672 artikliga 9. Kõnealuse määruse artiklites 10 ja 11 osutatud juhtudel tehakse andmed kättesaadavaks ka seal nimetatud asutustele. Selle liikmesriigi pädevad asutused, kus deklaratsioon esitatakse, tegutsevad saadud isikuandmete vastutavate töötlejatena ja säilitavad kogutud isikuandmeid kooskõlas määruse (EL) 2018/1672 artikliga 13 vaikimisi viis aastat. Isikuandmeid töödeldakse üksnes kuritegeliku tegevuse tõkestamise ja selle vastu võitlemise eesmärgil. Täieliku teabe saamiseks, sealhulgas teie õiguste kohta, tutvuge lisatud isikuandmete kaitse põhimõtetega / vt linki liikmesriigi andmekaitset käsitlevale teabele internetis.

KASUTATUD MÕISTETE SELGITUS KOOSKÕLAS MÄÄRUSEGA (EL) 2018/1672

Vedaja – liitu sisenev või liidust lahkuv füüsiline isik, kes kannab kaasas või kellel on pagasis või veovahendis sularaha.

Vääring – pangatähed ja mündid, mis on maksevahendina ringluses või mis on olnud maksevahendina ringluses ja mida võib veel finantseerimisasutuste või keskpankade kaudu vahetada selliste pangatähtede ja müntide vastu, mis on maksevahendina ringluses.

Vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid – maksevahendid, mis ei ole vääring ja mis annavad nende omanikule õiguse nõuda maksevahendite esitamisel rahasummat, ilma et ta peaks tõendama oma isikut või õigust sellele summale. Need maksevahendid on

a)

reisitšekid; [ja]

b)

tšekid, lihtvekslid või rahakaardid, mis on kas piiranguteta kinnitatud ja makse saajat nimetamata või fiktiivsele saajale vormistatud esitajadokumendid või mingis muus vormis dokumendid, mis tagavad omandiõiguse ülemineku üleandmisel.

Väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad

a)

mündid, mille kullasisaldus on vähemalt 90 %; [ja]

b)

kuld kangide, kamakate või tükkidena, mille kullasisaldus on vähemalt 99,5 %.

Kõik väljad vormil on kohustuslikud ja tuleb täita. Tärniga (*) märgitud väljad tuleb täita, kui see on asjakohane või selline teave on olemas.

Kõik valgel taustal väljad tuleb täita trükitähtede ja tumeda tindiga. Vormil ei tohi olla mahatõmbamisi, ülekirjutamisi ega muid parandusi.

Väljad märkega „Täidab ametiasutus“ tuleb jätta tühjaks.

Isiku identifitseerimisnumber (nt maksukohustuslasena registreerimise isikunumber, sotsiaalkindlustusnumber või muu sarnane identifitseerimisnumber), aadress, sihtnumber, telefon ja e-posti aadress tuleb märkida, kui on asjakohane. Kui ei ole asjakohane, märkida „Ei kohaldata“.

Käibemaksukohustuslasena registreerimise (KMKR) number ning ettevõtja registreerimis- ja identifitseerimisnumber (EORI-number – kordumatu number kogu liidus kasutamiseks, mille liikmesriigi tolliasutus on määranud tollitoimingutega seotud ettevõtjatele) tuleb märkida, kui on olemas. Kui seda ei ole, märkida „Ei kohaldata“.

Kui teave ei ole vedajale teada, märkida „teadmata“.

Vorm tuleb täita ühes ELi ametlikus keeles, mida aktsepteerivad selle liikmesriigi pädevad asutused, kus deklaratsioon esitatakse.

1. jaotis. ELi sisenemine või EList lahkumine

Tehke märge vastavasse kasti, et märkida, kas vedaja siseneb ELi või lahkub EList. ELi sisenemise ja EList lahkumise deklaratsioon on nõutav ka transiidi korral läbi ELi.

2. jaotis. Andmed sularaha vedaja kohta

Vedaja isikuandmed tuleb märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud tema isikut tõendaval dokumendil.

Kui sularaha vedajal ei ole õigust deklaratsioonile alla kirjutada, esitab deklaratsiooni tema seaduslik esindaja.

3. jaotis. Andmed veo kohta

Märkida esimene lähteriik, lõplik sihtriik ja transpordiliik. Kui see on asjakohane, märkida transiidiriik või -riigid, mille kaudu vedaja sularaha veab, ning veoettevõtja.

Tehke märge kasti „Õhk“, kui sisenete ELi või lahkute EList õhusõidukiga. Märkida õhusõiduki liik (kommertslennuk, eralennuk, muu). Lahtris „Viitenumber“ märkida lennu number või õhusõiduki registreerimisnumber (eralennuki puhul).

Tehke märge kasti „Meri/jõgi“, kui sisenete ELi või lahkute EList meritsi või mööda jõge. Märkida veesõiduki liik (kommertslaev, jaht või muu). Lahtris „Viitenumber“ märkida laeva nimi ning lahtris „Transpordiettevõtja“ märkida andmed laevaliini kohta.

Tehke märge kasti „Maantee“, kui sisenete ELi või lahkute EList maantee-mootorsõidukiga. Märkida maanteesõiduki liik (veoauto, sõiduauto, buss, muu). Lahtris „Viitenumber“ märkida sõiduki riigikood ja registreerimismärk.

Tehke märge kasti „Raudtee“, kui sisenete ELi või lahkute EList rongiga. Lahtris „Viitenumber“ märkida rongi number ning lahtris „Transpordiettevõtja“ märkida raudtee-ettevõtja.

Tehke märge kasti „Muu“, kui ei ole kasutatud ühtegi nimetatud transpordiviisi, ning täpsustage transpordiliik (nt jalakäija, jalgratas).

4. jaotis. Andmed sularaha kohta

Märkida kogu veetav sularaha kogus. Mõiste „sularaha“ on määratletud punktis „Üldine teave“. Märkida tuleb vähemalt üks valik [i) vääring; ii) vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid; iii) väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad].

Kui deklaratsioonivormil ei ole piisavalt ruumi, tuleb sularaha andmete esitamiseks kasutada lisalehti. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

5. jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve

5.A alajaotises tuleb alati märkida sularaha majanduslik päritolu, kui vedaja on sularaha ainus omanik või kui sularahal on ainult üks omanik.

5.B alajaotises tuleb alati märkida sularaha kavandatud otstarve, kui vedaja on ka sularaha ainus omanik ja ainus kavandatud saaja või kui sularahal on ainult üks kavandatud saaja.

Mõlemas alajaotises on võimalik valida rohkem kui üks variant. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja täpsustage.

Kui sularahal on rohkem kui üks omanik või rohkem kui üks kavandatud saaja, tuleb asjakohased andmed sularaha majandusliku päritolu ja kavandatud otstarbe kohta täita iga omaniku ja/või kavandatud saaja puhul lisalehtedel. Sellisel juhul tehke märge kasti „Muu“ ja kirjutage täpsustuseks „lisalehed“.

6. jaotis. Sularaha omanik

Ainult üks omanik

Kui vedaja on sularaha ainus omanik, tehke märge vastavasse kasti ja liikuge edasi 7. jaotise juurde.

Kui vedaja ei ole sularaha ainus omanik, täpsustage, kas sularaha ainus omanik on teine füüsiline isik või juriidiline isik, ja tehke märge vastavasse kasti. Andmed omaniku kohta tuleb täita 6.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 6.B alajaotises (juriidilise isiku puhul), seejärel liikuge edasi 7. jaotise juurde. Kui vedaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil.

Rohkem kui üks omanik

Kui omanikke on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida omanike arv. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse omanike andmed, omatava sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve. Kui vedaja on üks omanikest, tuleb ka vedaja kohta täita lisaleht, kuhu märgitakse vedajale kuuluva sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatav otstarve. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

7. jaotis. Sularaha kavandatud saaja

Ainult üks kavandatud saaja

Märkige, kas vedaja on ainus sularaha kavandatud saaja. Kui vedaja on ainus kavandatud saaja, tehke märge vastavasse kasti ja liikuge edasi 8. jaotise juurde.

Kui vedaja ei ole ainus kavandatud saaja, täpsustage, kas ainus kavandatud saaja on teine füüsiline isik või juriidiline isik, ja tehke märge vastavasse kasti. Andmed kavandatud saaja kohta tuleb täita 7.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 7.B alajaotises (juriidilise isiku puhul), seejärel liikuge edasi 8. jaotise juurde. Kui kavandatud saaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil.

Rohkem kui üks kavandatud saaja

Kui kavandatud saajaid on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida kavandatud saajate arv. Iga kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse iga kavandatud saaja andmed, saadava sularaha kogus ja selle kavandatud otstarve. Kui vedaja on üks kavandatud saajatest, tuleb ka vedaja kohta täita lisaleht, kuhu märgitakse vedaja saadud sularaha kogus ja selle kavandatav otstarve. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

8. jaotis. Allkiri

Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage deklaratsioonivormile alla. Märkige lisalehtede arv. Kui lisalehti ei ole kasutatud, märkige null (0). Vedaja võib teha märke, et nõuda deklaratsiooni kinnitatud koopiat.

2. OSA

Image 4

Image 5

Image 6

Image 7

Image 8

TÄITMISJUHEND

ÜLDINE TEAVE

Nõudmise korral sularaha avalikustamise kohustus selle ELi toomisel või EList välja viimisel on osa ELi rahapesu tõkestamise ja terrorismi rahastamise vastu võitlemise strateegiast. Käesolev avalikustamisdeklaratsiooni vorm tuleb täita, kui ELi tuuakse või EList viiakse välja saatjata sularaha väärtuses 10 000 eurot või rohkem (või samaväärne kogus teistes vääringutes) ning selle liikmesriigi pädevad asutused, mille kaudu sularaha ELi tuuakse või EList välja viiakse, nõuavad vastavalt olukorrale sularaha saatjalt või saajalt või sularaha saatja või saaja esindajalt avalikustamisdeklaratsiooni esitamist 30 päeva jooksul (Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EL) 2018/1672 artikkel 4).

Kui avalikustamisdeklaratsiooni ei esitata 30 päeva jooksul või kui esitatud teave ei ole õige või täielik või kui sularaha ei ole kontrolliks esitatud, ei peeta deklarandi kohustust täidetuks ja tema suhtes kohaldatakse karistusi vastavalt kohaldatavatele siseriiklikele õigusaktidele.

Pädevad asutused talletavad ja töötlevad teavet ja isikuandmeid ning teevad need kättesaadavaks rahapesu andmebüroole kooskõlas määruse (EL) 2018/1672 artikliga 9. Kõnealuse määruse artiklites 10 ja 11 osutatud juhtudel tehakse andmed kättesaadavaks ka seal nimetatud asutustele. Selle liikmesriigi pädevad asutused, kus avalikustamisdeklaratsioon esitatakse, tegutsevad saadud isikuandmete vastutavate töötlejatena ja säilitavad kogutud isikuandmeid kooskõlas määruse (EL) 2018/1672 artikliga 13 vaikimisi viis aastat. Isikuandmeid töödeldakse üksnes kuritegeliku tegevuse tõkestamise ja selle vastu võitlemise eesmärgil. Täieliku teabe saamiseks, sealhulgas teie õiguste kohta, tutvuge lisatud isikuandmete kaitse põhimõtetega / vt linki liikmesriigi andmekaitset käsitlevale teabele internetis.

KASUTATUD MÕISTETE SELGITUSED KOOSKÕLAS MÄÄRUSEGA (EL) 2018/1672

Vääring – pangatähed ja mündid, mis on maksevahendina ringluses või mis on olnud maksevahendina ringluses ja mida võib veel finantseerimisasutuste või keskpankade kaudu vahetada selliste pangatähtede ja müntide vastu, mis on maksevahendina ringluses.

Vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid – maksevahendid, mis ei ole vääring ja mis annavad nende omanikule õiguse nõuda maksevahendite esitamisel rahasummat, ilma et ta peaks tõendama oma isikut või õigust sellele summale. Need maksevahendid on

a)

reisitšekid; [ja]

b)

tšekid, lihtvekslid või rahakaardid, mis on kas piiranguteta kinnitatud ja makse saajat nimetamata või fiktiivsele saajale vormistatud esitajadokumendid või mingis muus vormis dokumendid, mis tagavad omandiõiguse ülemineku üleandmisel.

Väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad

a)

mündid, mille kullasisaldus on vähemalt 90 %; [ja]

b)

kuld kangide, kamakate või tükkidena, mille kullasisaldus on vähemalt 99,5 %.

Kõik väljad vormil on kohustuslikud ja tuleb täita. Tärniga (*) märgitud väljad tuleb täita, kui see on asjakohane või selline teave on olemas.

Kõik valgel taustal väljad tuleb täita trükitähtede ja tumeda tindiga. Vormil ei tohi olla mahatõmbamisi, ülekirjutamisi ega muid parandusi.

Väljad märkega „Täidab ametiasutus“ tuleb jätta tühjaks.

Isiku identifitseerimisnumber (nt maksukohustuslasena registreerimise isikunumber, sotsiaalkindlustusnumber või muu sarnane identifitseerimisnumber), aadress, sihtnumber, telefon ja e-posti aadress tuleb märkida, kui on asjakohane. Kui ei ole asjakohane, märkida „Ei kohaldata“.

Käibemaksukohustuslasena registreerimise number (KMKR) ning ettevõtja registreerimis- ja identifitseerimisnumber (EORI-number – kordumatu number kogu liidus kasutamiseks, mille liikmesriigi tolliasutus on määranud tollitoimingutega seotud ettevõtjatele) tuleb märkida, kui on olemas. Kui seda ei ole, märkida „Ei kohaldata“.

Kui teave ei ole deklarandile teada, märkida „teadmata“.

Vorm tuleb täita ühes ELi ametlikus keeles, mida aktsepteerivad selle liikmesriigi pädevad asutused, kus deklaratsioon esitatakse.

1. jaotis. Sularaha ELi toomine või EList väljaviimine

Tehke märge vastavasse kasti, et märkida, kas sularaha tuuakse ELi või viiakse EList välja.

2. jaotis. Andmed deklarandi kohta

Deklarandi isikuandmed tuleb märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud tema isikut tõendaval dokumendil.

Kui deklarandil ei ole õigust avalikustamisdeklaratsioonile alla kirjutada, esitab deklaratsiooni tema seaduslik esindaja.

3. jaotis. Andmed sularaha kohta

Sellesse jaotisesse tuleb märkida kogu sularaha kogus, mille avalikustamist nõuti. Mõiste „sularaha“ on määratletud punktis „Üldine teave“. Märkida tuleb vähemalt üks valik [i) vääring; ii) vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid; iii) väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad].

Kui avalikustamisvormil ei ole piisavalt ruumi, tuleb sularaha andmete esitamiseks kasutada lisalehti. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

4. jaotis. Seos saatjata sularahaga

Tehke märge vastavasse kasti, et märkida deklarandi staatus ja tema seos sularahaga. Võimalik on rohkem kui üks valik.

5. jaotis. Sularaha saatja

Selles jaotises tuleb esitada sularaha saatja andmed, kui deklarant ei ole sularaha saatja. Märkige, kas saatja on füüsiline või juriidiline isik. Andmed saatja kohta tuleb täita 5.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 5.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui saatja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil.

6. jaotis. Sularaha saaja või kavandatud saaja

Ainult üks saaja

Kui deklarant ei ole sularaha ainus saaja, tuleb andmed saaja või kavandatud saaja kohta esitada selles jaotises.

Märkige vastavas kastis, kas sularahal on vaid üks saaja ning kas saaja on füüsiline või juriidiline isik. Andmed ainsa saaja kohta tuleb täita 6.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 6.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui saaja või kavandatud saaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil.

Rohkem kui üks saaja või kavandatud saaja

Kui saajaid või kavandatud saajaid on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida saajate või kavandatud saajate arv. Iga saaja või kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse iga saaja või kavandatud saaja andmed, saadava sularaha kogus ja selle kavandatud otstarve. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

7. jaotis. Sularaha omanik

Ainult üks omanik

Kui sularaha ainus omanik ei ole sularaha saatja ega ainus saaja, tuleb andmed ainsa omaniku kohta esitada selles jaotises.

Märkige vastavas kastis, kas sularahal on vaid üks omanik ning kas ainus omanik on füüsiline või juriidiline isik. Andmed ainsa omaniku kohta tuleb täita 7.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 7.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui omanik on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil.

Rohkem kui üks omanik

Kui omanikke on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida omanike arv. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse omanike andmed, omatava sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud.

8. jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve

Kui sularahal on vaid üks omanik, tuleb 8.A alajaotis alati täita, et näidata sularaha majanduslikku päritolu.

Kui sularahal on vaid üks saaja, tuleb 8.B alajaotis alati täita, et näidata sularaha kavandatud otstarvet.

Mõlemas alajaotises on võimalik valida rohkem kui üks variant. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja täpsustage.

Kui sularahal on rohkem kui üks omanik või rohkem kui üks saaja (või kavandatud saaja), tuleb andmed sularaha majandusliku päritolu ja kavandatud otstarbe kohta täita iga omaniku ja/või saaja (või kavandatud saaja) kohta lisalehtedel. Sellisel juhul tehke märge kasti „Muu“ ja kirjutage täpsustuseks „lisalehed“.

9. jaotis. Allkiri

Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage avalikustamisdeklaratsioonile alla. Märkige lisalehtede arv. Kui lisalehti ei ole kasutatud, märkige null (0). Deklarant võib teha märke, et nõuda kinnitatud koopiat.

3. OSA

Image 9

Image 10

TÄITMISJUHEND

Üldine teave

Sularahadeklaratsiooni vormi täitmise juhend kehtib ka lisalehtede puhul.

A jaotis. Lisalehe number

Lisalehed tuleb järjestikuliselt nummerdada (st number 1 esimesel lisalehel, number 2 teisel lisalehel jne).

Märkige sularahadeklaratsiooni vormi teisele leheküljele kasutatud lisalehtede arv.

B jaotis. Lisalehe täitmise põhjus

Märkige lisalehe täitmise põhjus. Märkida tohib vaid ühe valiku. Kui valikuid on rohkem kui üks, kasutage eraldi lisalehte iga valiku kohta.

 

B.1. Järg jaotisele „Andmed sularaha kohta“. Märkige see valik, kui deklaratsiooni vormi 4. jaotises („Andmed sularaha kohta“) ei ole piisavalt ruumi kogu sularaha andmete jaoks. Täitke C jaotis ning jätke täitmata D ja E jaotised.

 

B.2. Vedaja on osa sularaha omanik ja kavandatud saaja. Märkige see valik, kui vedaja on nii osa sularaha omanik kui ka kavandatud saaja. Iga muu omaniku ja kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises omanduses oleva sularaha summa ja saadava sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes vedaja omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

 

B.3. Vedaja on osa sularaha omanik. Märkige see valik, kui vedaja on ka osa sularaha omanik. Iga muu omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises vedaja omanduses oleva sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes vedaja omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

 

B.4. Vedaja on osa sularaha kavandatud saaja. Märkige see valik, kui vedaja on ka osa sularaha kavandatud saaja. Iga muu kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises vedaja saadava sularaha summa.

Märkige D.2 alajaotises vedaja saadava sularaha kavandatud otstarve.

 

B.5. Muu omanik, kes on ka osa sularaha kavandatud saaja (muu kui vedaja). Märkige see valik, kui sularahal on rohkem kui üks omanik ja iga omanik on ka kavandatud saaja. Iga muu omaniku kohta, kes on ka sularaha kavandatud saaja, tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises omaniku ja kavandatud saaja omanduses oleva ja saada oleva sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes omaniku ja kavandatud saaja omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

Andmed omaniku ja kavandatud saaja kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

 

B.6. Osa sularaha omanik (muu kui vedaja). Märkige see valik, kui omanikke on rohkem kui üks. Iga muu omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises omaniku omanduses oleva osa sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes omaniku omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve

Andmed omaniku kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

 

B.7. Osa sularaha kavandatud saaja (muu kui vedaja). Märkige see valik, kui kavandatud saajaid on rohkem kui üks. Iga kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises kavandatud saaja saadava sularaha summa.

Märkige D.2 alajaotises kavandatud saaja saadava sularaha kavandatud otstarve.

Andmed kavandatud saaja kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

C jaotis. Andmed sularaha kohta

Mõiste „sularaha“ on selgitatud sularahadeklaratsiooni täitmisjuhendi punktis „Üldine teave“.

D jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve

Tehke märked vastavatesse kastidesse, et näidata sularaha majanduslikku päritolu ja selle kavandatud otstarvet, kui see on ette nähtud B jaotises. Valida võib rohkem kui ühe valiku. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja esitage üksikasjad.

E jaotis. Kaasatud isikud

Sisestage kaasatud isikute isikuandmed. Need võivad olla füüsilised või juriidilised isikud. Tehke märge sobivasse lahtrisse ja märkige andmed.

F osa. Allkiri

Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage alla ja kinnitage lisaleht sularahadeklaratsiooni põhivormi külge. Kogu esitatud teave moodustab ühe deklaratsiooni.

4. OSA

Image 11

Image 12

TÄITMISJUHEND

Üldine teave

Avalikustamisdeklaratsiooni vormi täitmise juhend kehtib ka lisalehtede puhul.

A jaotis. Lisalehe number

Lisalehed tuleb järjestikuliselt nummerdada (st number 1 esimesel lisalehel, number 2 teisel lisalehel jne).

Märkige avalikustamisdeklaratsiooni vormi teisele leheküljele kasutatud lisalehtede arv.

B jaotis. Lisalehe täitmise põhjus

Märkige lisalehe täitmise põhjus. Märkida tohib vaid ühe valiku. Kui valikuid on rohkem kui üks, kasutage eraldi lisalehte iga valiku kohta.

 

B.1. Järg jaotisele „Andmed sularaha kohta“. Märkige see valik, kui avalikustamisdeklaratsiooni vormi 3. jaotises („Andmed sularaha kohta“) ei ole piisavalt ruumi kogu sularaha andmete jaoks. Täitke C jaotis ning jätke täitmata D ja E jaotised.

 

B.2. Osa sularaha saatja ja omanik. Märkige see valik, kui sularahal on rohkem kui üks omanikku ja üks neist on ka sularaha saatja. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises saatja omanduses oleva osa sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes saatja omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

 

B.3. Osa sularaha ainus saaja ja omanik. Märkige see valik, kui sularahal on rohkem kui üks omanik ja üks neist on ka ainus saaja. Iga täiendava omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises ainsa saaja omanduses oleva sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes ainsa saaja omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

 

B.4. Saaja või kavandatud saaja, kes omab osa sularahast. Märkige see valik, kui sularahal on rohkem kui üks omanik, kes on ka saaja (või kavandatud saaja). Iga täiendava omaniku ja/või saaja (või kavandatud saaja) kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises saaja omanduses oleva ja saada oleva sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes omaniku ja saaja (või kavandatud saaja) omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

Andmed omaniku, kes on ka saaja (või kavandatud saaja), kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

 

B.5. Osa sularaha omanik. Märkige see valik, kui omanikke on rohkem kui üks. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises omaniku omanduses oleva sularaha summa.

Märkige D.1 ja D.2 alajaotistes omaniku omanduses oleva sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve.

Andmed omaniku kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

 

B.6. Osa sularaha saaja või kavandatud saaja. Märkige see valik, kui saajaid (või kavandatud saajaid) on rohkem kui üks. Iga saaja (või kavandatud saaja) kohta tuleb täita eraldi lisaleht.

Märkige C jaotises saaja (või kavandatud saaja) saadava osa sularaha summa.

Märkige D.2 alajaotises saaja (või kavandatud saaja) saadava sularaha kavandatud otstarve.

Andmed kavandatud saaja kohta tuleb märkida E.1 alajaotises, kui tegemist on füüsilise isikuga, ning E.2 alajaotises, kui tegemist on juriidilise isikuga.

C jaotis. Andmed sularaha kohta

Mõiste „sularaha“ on selgitatud avalikustamisdeklaratsiooni täitmisjuhendi punktis „Üldine teave“.

D jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve

Tehke märked vastavatesse kastidesse, et näidata sularaha majanduslikku päritolu ja selle kavandatud otstarvet, kui see on ette nähtud B jaotises. Valida võib rohkem kui ühe valiku. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja esitage üksikasjad.

E jaotis. Kaasatud isikud

Sisestage kaasatud isikute isikuandmed. Need võivad olla füüsilised või juriidilised isikud. Tehke märge sobivasse lahtrisse ja märkige andmed.

F osa. Allkiri

Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage alla ja kinnitage lisaleht sularaha avalikustamise deklaratsiooni põhivormi külge. Kogu esitatud teave moodustab ühe avalikustamisdeklaratsiooni.


II LISA

1. OSA

Image 13

2. OSA

Anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste vahetamise vorm vastavalt määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktile d

Image 14

Image 15

Image 16

Image 17

TÄITMISJUHEND

Käesolev vorm tuleb täita ja esitada iga kuue kuu järel vastavalt määruse (EL) 2018/1672 (mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli) artikli 10 lõike 1 punktile d ja artikli 10 lõikele 5. Vorm peab sisaldama teavet, mis liikmesriigi arvates viib oluliste järeldusteni või annab riskijuhtimisele märkimisväärset lisaväärtust, ning teavet juhul, kui oht võib kujutada endast suurt riski mujal ELis.

A osa

Märkige teavet edastav liikmesriik, asjaomane pädev asutus ja e-posti aadress.

Märkige viitenumber järgmises vormingus: liikmesriik, aasta, A (esimese poolaasta puhul) või B (teise poolaasta puhul).

Märkige kuupäev ja aruandlusperiood.

Märkige, kas liikmesriik jagab aruandlusperioodi kohta anonüümseks muudetud riskiteavet ja riskianalüüside tulemusi. Kui ei, siis tuleb tolliinfosüsteemi üles laadida ainult A osa.

Märkige saadetavate lehekülgede arv kokku (sh A osa).

B osa

Anonüümseks muudetud riskiteave ja riskianalüüside tulemused üksikjuhtumite alusel, mida ei ole võimalik saada otse tolliinfosüsteemist, tuleb esitada selles osas.

Märkige, kas teave on seotud saatjaga või saatjata sularahaga.

Märkige, kas on tegemist uue suundumusega või täheldatud korduva mustriga, ja esitage lisateavet.

Uus suundumus on hiljuti täheldatud muutus või üldine suundumus sularaha füüsilise liikumise valdkonnas.

Täheldatud korduv muster on korduv muster või sündmuste jada. Märkige, kas juhtum(id), millest aru annate, oli(d) riskil põhineva või pistelise kontrolli tulemus.

Riskil põhinev kontroll on kontroll, mis põhineb sularahaliikumise riskikriteeriumidel ja eelkõige andmetöötlusvahendite abil läbi viidud riskianalüüsidel, mille eesmärk on määrata kindlaks ja hinnata riske ning välja arendada siseriiklikul, liidu ja võimaluse korral rahvusvahelisel tasandil väljatöötatud kriteeriumide põhjal vajalikud vastumeetmed.

Pisteline kontroll on kontroll, mis ei põhine sularahaliikumise riskikriteeriumidel.

Esitage üksikasjad juhtumi(te) kohta (nt konkreetsed töömeetodid sarnaste juhtumite korral, täpne teave varjamise kohta jne), sularaha kohta (nt suure nimiväärtusega pangatähed jne) ning muu üldistatud teave, mille jagamist peate oluliseks.

Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on.

Vajaduse korral võib B osa sama aruandlusperioodi jooksul mitu korda täita.

C osa

C osa tuleb täita juhul, kui liikmesriik on aruandlusperioodi jooksul käivitanud sularaha kontrollimise valdkonnas riskile suunatud projekti.

Kirjeldage käivitatud projekti.

Esitage teavet juhtumi üksikasjade ja tehtud järelduste kohta ning võimalikud märkused (nt projekti kestus, vahendid (nt otsimiskoerad, skaneerimine), projekti raames tehtavate kontrollide ulatus jne).

Esitage teavet näidisjuhtumi kohta, kui peate seda vajalikuks.

Märkige, kas näidisjuhtum oli riskil põhineva või pistelise kontrolli tulemus.

Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on.

Vajaduse korral võib C osa sama aruandlusperioodi jooksul mitu korda täita, sõltuvalt käivitatud projektide arvust.

D osa

Esitage teavet, mille jagamist peate oluliseks ja mida ei saanud esitada B või C osas.

Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on.


Top