Logi sisse ☰ | Lihtotsing
KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2021/776, 11. mai 2021, millega kehtestatakse teatavate vormide näidised ning tehnilised normid tõhusaks teabevahetuseks vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) 2018/1672, mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli EUROOPA KOMISJON, võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut, võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrust (EL) 2018/1672, mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 1889/2005, (1) eelkõige selle artikli 16 lõike 1 punkte a, c, d ja e, ning arvestades järgmist:
ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE: Artikkel 1 Deklaratsioonivorm Määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 lõikes 3 osutatud deklaratsioonivorm (edaspidi „deklaratsioonivorm“) peab vastama käesoleva määruse I lisa 1. osas esitatud näidisele ja see tuleb täita vormis esitatud täitmisjuhendi kohaselt. Artikkel 2 Avalikustamisvorm Määruse (EL) 2018/1672 artikli 4 lõikes 3 osutatud avalikustamisvorm (edaspidi „avalikustamisvorm“) peab vastama käesoleva määruse I lisa 2. osas esitatud näidisele ja see tuleb täita vormis esitatud täitmisjuhendi kohaselt. Artikkel 3 Vormide lisalehed Kui deklaratsiooni- või avalikustamisvormil olev ruum ei ole piisav, kasutatakse lisalehti vastavalt I lisa 3. või 4. osas esitatud näidistele. Kui deklaratsiooni- või avalikustamisvormile on lisatud lisalehed, loetakse need deklaratsiooni- või avalikustamisvormi lahutamatuks osaks. Artikkel 4 Ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormid 1. Pädevad asutused kasutavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktides a, b ja c osutatud teabe talletamiseks ja edastamiseks ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormi vastavalt käesoleva määruse II lisa 1. osas esitatud näidisele. 2. Kui määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 kohane kohustus deklareerida saatjaga sularaha või kõnealuse määruse artikli 4 kohane kohustus avalikustada saatjata sularaha ei ole täidetud ja pädevad asutused peavad kõnealuse määruse artikli 5 lõike 3 kohaselt koostama ex officio deklaratsiooni, kasutavad nad käesoleva määruse I lisa 1. või 2. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 3. või 4. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt koostatud deklaratsioon lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega. 3. Kui pädevad asutused avastavad vedaja sularahasummaga, mis jääb allapoole määruse (EL) 2018/1672 artiklis 3 osutatud piirmäära, ja kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, kasutavad pädevad asutused selle teabe talletamiseks käesoleva määruse I lisa 1. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 3. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt talletatud teave lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega. 4. Kui pädevad asutused tuvastavad, et liitu tuuakse või liidust viiakse välja saatjata sularaha summas, mis jääb allapoole määruse (EL) 2018/1672 artiklis 4 osutatud piirmäära, ja kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, kasutavad pädevad asutused selle teabe talletamiseks käesoleva määruse I lisa 2. osas esitatud näidist ning vajaduse korral kooskõlas käesoleva määruse artikliga 3 kõnealuse lisa 4. osas esitatud näidist. Käesoleva lõike kohaselt talletatud teave lisatakse lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastatakse koos sellega. 5. Kui pädevad asutused tuvastavad, et määruse (EL) 2018/1672 artikli 3 või 4 kohaselt saadud deklaratsiooni puhul on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, lisavad nad selle lõikes 1 osutatud ametlikuks kasutuseks ettenähtud vormile ja edastavad deklaratsiooni koos nimetatud vormiga. 6. Pädevad asutused kasutavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste talletamiseks anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste edastamise vormi vastavalt käesoleva määruse II lisa 2. osas esitatud näidisele. Artikkel 5 Teabevahetus tolliinfosüsteemi kaudu 1. Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artiklite 3 ja 4, artikli 5 lõike 3 ja artikli 6 kohaselt talletatud teabe tolliinfosüsteemi ühel järgmistest viisidest:
2. Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 9 lõikes 1 osutatud teabe selle liikmesriigi rahapesu andmebüroole, kus teave saadi, edastades selle lõike 1 kohaselt tolliinfosüsteemi. 3. Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktides a, b ja c osutatud teabe teistele liikmesriikidele, edastades selle lõike 1 kohaselt tolliinfosüsteemi. 4. Pädevad asutused edastavad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktis d osutatud anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemused elektrooniliselt tolliinfosüsteemi kaudu teiste liikmesriikide pädevatele asutustele. 5. Pädevad asutused teevad määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõikes 1 osutatud teabe kättesaadavaks kõnealuse määruse artikli 10 lõikes 2 osutatud saajatele, edastades selle tolliinfosüsteemi vastavalt käesoleva artikli lõigetele 3 ja 4, kui on märke sellest, et sularaha on seotud kuritegeliku tegevusega, mis võib kahjustada liidu finantshuve. 6. Käesoleva artikli lõigete 1, 2, 3 ja 4 kohast elektroonilise edastamise kuupäeva käsitatakse määruse (EL) 2018/1672 artikli 9 lõike 3 ning artikli 10 lõigete 4 ja 5 kohaldamisel teabe edastamise kuupäevana. Artikkel 6 Anonüümseks muudetud statistilised andmed 1. Anonüümseks muudetud statistiliste andmete allikad on deklaratsioonid, avalikustamisdeklaratsioonid, ex officio deklaratsioonid vastavalt määruse (EL) 2018/1672 artikli 5 lõikele 3, kõnealuse määruse artikli 6 kohased talletatud andmed ja mis tahes muu tolliinfosüsteemis kättesaadav teave. 2. Teabe edastamist tolliinfosüsteemi viisil, mis teeb selle komisjonile kättesaadavaks, käsitatakse määruse (EL) 2018/1672 artikli 18 lõike 1 punktis c sätestatud asjakohase teabe edastamisena. 3. Liikmesriigid tagavad, et nad on edastanud tolliinfosüsteemi teabe kõigi deklaratsioonide, kontrollide ja rikkumiste kohta kõnealusel aruandeperioodil, ning teatavad viivitamata komisjonile, kui tolliinfosüsteemis sisalduvaid andmeid tuleb muuta. Artikkel 7 Jõustumine ja kohaldamine Käesolev määrus jõustub kahekümnendal päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas. Seda kohaldatakse alates 3. juunist 2021. Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides. Brüssel, 11. mai 2021 Komisjoni nimel president Ursula VON DER LEYEN (1) ELT L 284, 12.11.2018, lk 6. (2) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 20. mai 2015. aasta direktiiv (EL) 2015/849, mis käsitleb finantssüsteemi rahapesu või terrorismi rahastamise eesmärgil kasutamise tõkestamist ning millega muudetakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrust (EL) nr 648/2012 ja tunnistatakse kehtetuks Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiiv 2005/60/EÜ ja komisjoni direktiiv 2006/70/EÜ (ELT L 141, 5.6.2015, lk 73). (3) Nõukogu 13. märtsi 1997. aasta määrus (EÜ) nr 515/97 liikmesriikide haldusasutuste vastastikusest abist ning haldusasutuste ja komisjoni vahelisest koostööst tolli- ja põllumajandusküsimusi käsitlevate õigusaktide nõutava kohaldamise tagamiseks (EÜT L 82, 22.3.1997, lk 1). (4) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määrus (EL) 2016/679 füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta (isikuandmete kaitse üldmäärus) (ELT L 119, 4.5.2016, lk 1). (5) Euroopa Parlamendi ja nõukogu 23. oktoobri 2018. aasta määrus (EL) 2018/1725, mis käsitleb füüsiliste isikute kaitset isikuandmete töötlemisel liidu institutsioonides, organites ja asutustes ning isikuandmete vaba liikumist, ning millega tunnistatakse kehtetuks määrus (EÜ) nr 45/2001 ja otsus nr 1247/2002/EÜ (ELT L 295, 21.11.2018, lk 39). I LISA 1. OSA TÄITMISJUHEND
1. jaotis. ELi sisenemine või EList lahkumine Tehke märge vastavasse kasti, et märkida, kas vedaja siseneb ELi või lahkub EList. ELi sisenemise ja EList lahkumise deklaratsioon on nõutav ka transiidi korral läbi ELi. 2. jaotis. Andmed sularaha vedaja kohta Vedaja isikuandmed tuleb märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud tema isikut tõendaval dokumendil. Kui sularaha vedajal ei ole õigust deklaratsioonile alla kirjutada, esitab deklaratsiooni tema seaduslik esindaja. 3. jaotis. Andmed veo kohta Märkida esimene lähteriik, lõplik sihtriik ja transpordiliik. Kui see on asjakohane, märkida transiidiriik või -riigid, mille kaudu vedaja sularaha veab, ning veoettevõtja.
4. jaotis. Andmed sularaha kohta Märkida kogu veetav sularaha kogus. Mõiste „sularaha“ on määratletud punktis „Üldine teave“. Märkida tuleb vähemalt üks valik [i) vääring; ii) vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid; iii) väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad]. Kui deklaratsioonivormil ei ole piisavalt ruumi, tuleb sularaha andmete esitamiseks kasutada lisalehti. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 5. jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve 5.A alajaotises tuleb alati märkida sularaha majanduslik päritolu, kui vedaja on sularaha ainus omanik või kui sularahal on ainult üks omanik. 5.B alajaotises tuleb alati märkida sularaha kavandatud otstarve, kui vedaja on ka sularaha ainus omanik ja ainus kavandatud saaja või kui sularahal on ainult üks kavandatud saaja. Mõlemas alajaotises on võimalik valida rohkem kui üks variant. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja täpsustage. Kui sularahal on rohkem kui üks omanik või rohkem kui üks kavandatud saaja, tuleb asjakohased andmed sularaha majandusliku päritolu ja kavandatud otstarbe kohta täita iga omaniku ja/või kavandatud saaja puhul lisalehtedel. Sellisel juhul tehke märge kasti „Muu“ ja kirjutage täpsustuseks „lisalehed“. 6. jaotis. Sularaha omanik Ainult üks omanik Kui vedaja on sularaha ainus omanik, tehke märge vastavasse kasti ja liikuge edasi 7. jaotise juurde. Kui vedaja ei ole sularaha ainus omanik, täpsustage, kas sularaha ainus omanik on teine füüsiline isik või juriidiline isik, ja tehke märge vastavasse kasti. Andmed omaniku kohta tuleb täita 6.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 6.B alajaotises (juriidilise isiku puhul), seejärel liikuge edasi 7. jaotise juurde. Kui vedaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil. Rohkem kui üks omanik Kui omanikke on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida omanike arv. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse omanike andmed, omatava sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve. Kui vedaja on üks omanikest, tuleb ka vedaja kohta täita lisaleht, kuhu märgitakse vedajale kuuluva sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatav otstarve. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 7. jaotis. Sularaha kavandatud saaja Ainult üks kavandatud saaja Märkige, kas vedaja on ainus sularaha kavandatud saaja. Kui vedaja on ainus kavandatud saaja, tehke märge vastavasse kasti ja liikuge edasi 8. jaotise juurde. Kui vedaja ei ole ainus kavandatud saaja, täpsustage, kas ainus kavandatud saaja on teine füüsiline isik või juriidiline isik, ja tehke märge vastavasse kasti. Andmed kavandatud saaja kohta tuleb täita 7.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 7.B alajaotises (juriidilise isiku puhul), seejärel liikuge edasi 8. jaotise juurde. Kui kavandatud saaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil. Rohkem kui üks kavandatud saaja Kui kavandatud saajaid on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida kavandatud saajate arv. Iga kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse iga kavandatud saaja andmed, saadava sularaha kogus ja selle kavandatud otstarve. Kui vedaja on üks kavandatud saajatest, tuleb ka vedaja kohta täita lisaleht, kuhu märgitakse vedaja saadud sularaha kogus ja selle kavandatav otstarve. Kogu esitatud teave on üks deklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 8. jaotis. Allkiri Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage deklaratsioonivormile alla. Märkige lisalehtede arv. Kui lisalehti ei ole kasutatud, märkige null (0). Vedaja võib teha märke, et nõuda deklaratsiooni kinnitatud koopiat. 2. OSA TÄITMISJUHEND
1. jaotis. Sularaha ELi toomine või EList väljaviimine Tehke märge vastavasse kasti, et märkida, kas sularaha tuuakse ELi või viiakse EList välja. 2. jaotis. Andmed deklarandi kohta Deklarandi isikuandmed tuleb märkida sellisel kujul, nagu need on esitatud tema isikut tõendaval dokumendil. Kui deklarandil ei ole õigust avalikustamisdeklaratsioonile alla kirjutada, esitab deklaratsiooni tema seaduslik esindaja. 3. jaotis. Andmed sularaha kohta Sellesse jaotisesse tuleb märkida kogu sularaha kogus, mille avalikustamist nõuti. Mõiste „sularaha“ on määratletud punktis „Üldine teave“. Märkida tuleb vähemalt üks valik [i) vääring; ii) vabalt kaubeldavad esitaja maksevahendid; iii) väärtuse säilitamiseks kasutatavad suure likviidsusega kaubad]. Kui avalikustamisvormil ei ole piisavalt ruumi, tuleb sularaha andmete esitamiseks kasutada lisalehti. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 4. jaotis. Seos saatjata sularahaga Tehke märge vastavasse kasti, et märkida deklarandi staatus ja tema seos sularahaga. Võimalik on rohkem kui üks valik. 5. jaotis. Sularaha saatja Selles jaotises tuleb esitada sularaha saatja andmed, kui deklarant ei ole sularaha saatja. Märkige, kas saatja on füüsiline või juriidiline isik. Andmed saatja kohta tuleb täita 5.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 5.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui saatja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil. 6. jaotis. Sularaha saaja või kavandatud saaja Ainult üks saaja Kui deklarant ei ole sularaha ainus saaja, tuleb andmed saaja või kavandatud saaja kohta esitada selles jaotises. Märkige vastavas kastis, kas sularahal on vaid üks saaja ning kas saaja on füüsiline või juriidiline isik. Andmed ainsa saaja kohta tuleb täita 6.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 6.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui saaja või kavandatud saaja on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil. Rohkem kui üks saaja või kavandatud saaja Kui saajaid või kavandatud saajaid on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida saajate või kavandatud saajate arv. Iga saaja või kavandatud saaja kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse iga saaja või kavandatud saaja andmed, saadava sularaha kogus ja selle kavandatud otstarve. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 7. jaotis. Sularaha omanik Ainult üks omanik Kui sularaha ainus omanik ei ole sularaha saatja ega ainus saaja, tuleb andmed ainsa omaniku kohta esitada selles jaotises. Märkige vastavas kastis, kas sularahal on vaid üks omanik ning kas ainus omanik on füüsiline või juriidiline isik. Andmed ainsa omaniku kohta tuleb täita 7.A alajaotises (füüsilise isiku puhul) või 7.B alajaotises (juriidilise isiku puhul). Kui omanik on füüsiline isik, tuleb tema andmed märkida sellisel kujul nagu need on esitatud isikut tõendaval dokumendil. Rohkem kui üks omanik Kui omanikke on rohkem kui üks, tuleb vastavasse lahtrisse märkida omanike arv. Iga omaniku kohta tuleb täita eraldi lisaleht, kuhu märgitakse omanike andmed, omatava sularaha kogus, selle majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve. Kogu esitatud teave on üks avalikustamisdeklaratsioon ning kõik lisalehed peavad olema nummerdatud ja allkirjastatud. 8. jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve Kui sularahal on vaid üks omanik, tuleb 8.A alajaotis alati täita, et näidata sularaha majanduslikku päritolu. Kui sularahal on vaid üks saaja, tuleb 8.B alajaotis alati täita, et näidata sularaha kavandatud otstarvet. Mõlemas alajaotises on võimalik valida rohkem kui üks variant. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja täpsustage. Kui sularahal on rohkem kui üks omanik või rohkem kui üks saaja (või kavandatud saaja), tuleb andmed sularaha majandusliku päritolu ja kavandatud otstarbe kohta täita iga omaniku ja/või saaja (või kavandatud saaja) kohta lisalehtedel. Sellisel juhul tehke märge kasti „Muu“ ja kirjutage täpsustuseks „lisalehed“. 9. jaotis. Allkiri Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage avalikustamisdeklaratsioonile alla. Märkige lisalehtede arv. Kui lisalehti ei ole kasutatud, märkige null (0). Deklarant võib teha märke, et nõuda kinnitatud koopiat. 3. OSA TÄITMISJUHEND Üldine teave Sularahadeklaratsiooni vormi täitmise juhend kehtib ka lisalehtede puhul. A jaotis. Lisalehe number Lisalehed tuleb järjestikuliselt nummerdada (st number 1 esimesel lisalehel, number 2 teisel lisalehel jne). Märkige sularahadeklaratsiooni vormi teisele leheküljele kasutatud lisalehtede arv. B jaotis. Lisalehe täitmise põhjus Märkige lisalehe täitmise põhjus. Märkida tohib vaid ühe valiku. Kui valikuid on rohkem kui üks, kasutage eraldi lisalehte iga valiku kohta.
C jaotis. Andmed sularaha kohta Mõiste „sularaha“ on selgitatud sularahadeklaratsiooni täitmisjuhendi punktis „Üldine teave“. D jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve Tehke märked vastavatesse kastidesse, et näidata sularaha majanduslikku päritolu ja selle kavandatud otstarvet, kui see on ette nähtud B jaotises. Valida võib rohkem kui ühe valiku. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja esitage üksikasjad. E jaotis. Kaasatud isikud Sisestage kaasatud isikute isikuandmed. Need võivad olla füüsilised või juriidilised isikud. Tehke märge sobivasse lahtrisse ja märkige andmed. F osa. Allkiri Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage alla ja kinnitage lisaleht sularahadeklaratsiooni põhivormi külge. Kogu esitatud teave moodustab ühe deklaratsiooni. 4. OSA TÄITMISJUHEND Üldine teave Avalikustamisdeklaratsiooni vormi täitmise juhend kehtib ka lisalehtede puhul. A jaotis. Lisalehe number Lisalehed tuleb järjestikuliselt nummerdada (st number 1 esimesel lisalehel, number 2 teisel lisalehel jne). Märkige avalikustamisdeklaratsiooni vormi teisele leheküljele kasutatud lisalehtede arv. B jaotis. Lisalehe täitmise põhjus Märkige lisalehe täitmise põhjus. Märkida tohib vaid ühe valiku. Kui valikuid on rohkem kui üks, kasutage eraldi lisalehte iga valiku kohta.
C jaotis. Andmed sularaha kohta Mõiste „sularaha“ on selgitatud avalikustamisdeklaratsiooni täitmisjuhendi punktis „Üldine teave“. D jaotis. Sularaha majanduslik päritolu ja kavandatud otstarve Tehke märked vastavatesse kastidesse, et näidata sularaha majanduslikku päritolu ja selle kavandatud otstarvet, kui see on ette nähtud B jaotises. Valida võib rohkem kui ühe valiku. Kui ükski valik ei sobi, tehke märge kasti „Muu“ ja esitage üksikasjad. E jaotis. Kaasatud isikud Sisestage kaasatud isikute isikuandmed. Need võivad olla füüsilised või juriidilised isikud. Tehke märge sobivasse lahtrisse ja märkige andmed. F osa. Allkiri Märkige kuupäev, koht ja nimi ning kirjutage alla ja kinnitage lisaleht sularaha avalikustamise deklaratsiooni põhivormi külge. Kogu esitatud teave moodustab ühe avalikustamisdeklaratsiooni. II LISA 1. OSA 2. OSA Anonüümseks muudetud riskiteabe ja riskianalüüside tulemuste vahetamise vorm vastavalt määruse (EL) 2018/1672 artikli 10 lõike 1 punktile d TÄITMISJUHEND Käesolev vorm tuleb täita ja esitada iga kuue kuu järel vastavalt määruse (EL) 2018/1672 (mis käsitleb liitu toodava või liidust välja viidava sularaha kontrolli) artikli 10 lõike 1 punktile d ja artikli 10 lõikele 5. Vorm peab sisaldama teavet, mis liikmesriigi arvates viib oluliste järeldusteni või annab riskijuhtimisele märkimisväärset lisaväärtust, ning teavet juhul, kui oht võib kujutada endast suurt riski mujal ELis. A osa Märkige teavet edastav liikmesriik, asjaomane pädev asutus ja e-posti aadress. Märkige viitenumber järgmises vormingus: liikmesriik, aasta, A (esimese poolaasta puhul) või B (teise poolaasta puhul). Märkige kuupäev ja aruandlusperiood. Märkige, kas liikmesriik jagab aruandlusperioodi kohta anonüümseks muudetud riskiteavet ja riskianalüüside tulemusi. Kui ei, siis tuleb tolliinfosüsteemi üles laadida ainult A osa. Märkige saadetavate lehekülgede arv kokku (sh A osa). B osa Anonüümseks muudetud riskiteave ja riskianalüüside tulemused üksikjuhtumite alusel, mida ei ole võimalik saada otse tolliinfosüsteemist, tuleb esitada selles osas. Märkige, kas teave on seotud saatjaga või saatjata sularahaga. Märkige, kas on tegemist uue suundumusega või täheldatud korduva mustriga, ja esitage lisateavet. Uus suundumus on hiljuti täheldatud muutus või üldine suundumus sularaha füüsilise liikumise valdkonnas. Täheldatud korduv muster on korduv muster või sündmuste jada. Märkige, kas juhtum(id), millest aru annate, oli(d) riskil põhineva või pistelise kontrolli tulemus. Riskil põhinev kontroll on kontroll, mis põhineb sularahaliikumise riskikriteeriumidel ja eelkõige andmetöötlusvahendite abil läbi viidud riskianalüüsidel, mille eesmärk on määrata kindlaks ja hinnata riske ning välja arendada siseriiklikul, liidu ja võimaluse korral rahvusvahelisel tasandil väljatöötatud kriteeriumide põhjal vajalikud vastumeetmed. Pisteline kontroll on kontroll, mis ei põhine sularahaliikumise riskikriteeriumidel. Esitage üksikasjad juhtumi(te) kohta (nt konkreetsed töömeetodid sarnaste juhtumite korral, täpne teave varjamise kohta jne), sularaha kohta (nt suure nimiväärtusega pangatähed jne) ning muu üldistatud teave, mille jagamist peate oluliseks. Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on. Vajaduse korral võib B osa sama aruandlusperioodi jooksul mitu korda täita. C osa C osa tuleb täita juhul, kui liikmesriik on aruandlusperioodi jooksul käivitanud sularaha kontrollimise valdkonnas riskile suunatud projekti. Kirjeldage käivitatud projekti. Esitage teavet juhtumi üksikasjade ja tehtud järelduste kohta ning võimalikud märkused (nt projekti kestus, vahendid (nt otsimiskoerad, skaneerimine), projekti raames tehtavate kontrollide ulatus jne). Esitage teavet näidisjuhtumi kohta, kui peate seda vajalikuks. Märkige, kas näidisjuhtum oli riskil põhineva või pistelise kontrolli tulemus. Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on. Vajaduse korral võib C osa sama aruandlusperioodi jooksul mitu korda täita, sõltuvalt käivitatud projektide arvust. D osa Esitage teavet, mille jagamist peate oluliseks ja mida ei saanud esitada B või C osas. Märkige, kas selle osaga on kaasas fotosid ja mitu neid on. |