ID-kaart


Lihtotsing

Prindi    I    Salvesta DOC failina    I    Tagasi
🔍
Komisjoni rakendusmäärus (EL) 2020/1427, 12. oktoober 2020, millega laiendatakse rakendusmäärusega (EL) 2015/83 Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtestatud lõplikku dumpinguvastast tollimaksu Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordile segus või lahuses
Euroopa Komisjon 12.10.2020 määrus number 1427; jõustumiskuupäev 14.10.2020

redaktsioon 14.10.2020

13.10.2020   

ET

Euroopa Liidu Teataja

L 336/1


KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2020/1427,

12. oktoober 2020,

millega laiendatakse rakendusmäärusega (EL) 2015/83 Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtestatud lõplikku dumpinguvastast tollimaksu Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordile segus või lahuses

EUROOPA KOMISJON,

võttes arvesse Euroopa Liidu toimimise lepingut,

võttes arvesse Euroopa Parlamendi ja nõukogu 8. juuni 2016. aasta määrust (EL) 2016/1036 kaitse kohta dumpinguhinnaga impordi eest riikidest, mis ei ole Euroopa Liidu liikmed, (1) (edaspidi „alusmäärus“) eriti selle artikli 13 lõiget 3 ja artikli 14 lõiget 5,

ning arvestades järgmist:

1.   MENETLUS

1.1.   Kehtivad meetmed ja paralleelne uurimine

(1)

2008. aasta novembris kehtestas nõukogu määrusega (EÜ) nr 1187/2008 (2) (edaspidi „esialgne määrus“) lõpliku dumpinguvastase tollimaksu Hiina Rahvavabariigist (edaspidi „HRV“) pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes. Meetmed kehtestati väärtuselise tollimaksuna vahemikus 33,8–39,7 %.

(2)

2015. aasta jaanuaris kehtestas komisjon rakendusmäärusega (EL) 2015/83 (3) pärast aegumise läbivaatamist (edaspidi „eelmine aegumise läbivaatamine“) HRVst pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes lõpliku dumpinguvastase tollimaksu.

(3)

Samal ajal kehtestas komisjon rakendusmäärusega (EL) 2015/84 (4) lõpliku dumpinguvastase tollimaksu Indoneesiast pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes.

(4)

21. jaanuaril 2020 algatas komisjon HRVst ja Indoneesiast pärit naatriumvesinikglutamaadi suhtes kohaldatavate dumpinguvastaste meetmete aegumise läbivaatamise (5) kooskõlas alusmääruse artikli 11 lõikega 2. Läbivaatamine on pooleli.

1.2.   Taotlus

(5)

8. jaanuaril 2020 sai komisjon alusmääruse artikli 13 lõike 3 ja artikli 14 lõike 5 kohase taotluse uurida võimalikku kõrvalehoidmist HRVst pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtestatud dumpinguvastastest meetmetest ning kehtestada kõnealuse impordi suhtes registreerimisnõue. Taotluse esitas ainus liidu naatriumvesinikglutamaaditootja – Ajinomoto Foods Europe SAS (edaspidi „taotluse esitaja“).

(6)

Taotluse esitaja esitas piisavalt tõendeid selle kohta, et naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtestatud dumpinguvastastest meetmetest hoitakse kõrvale. Nendest tõenditest nähtus, et:

pärast lõpliku dumpinguvastase tollimaksu kehtestamist rakendusmäärusega (EL) 2015/83 muutus HRVst liitu suunatud ekspordi struktuur;

kõnealune muutus tuleneb sellest, et vaatlusalust toodet imporditi mõningate muudatustega, mille puhul toote põhiomadused jäid samaks, kuid toote sai liigitada tollikoodide alla, mille suhtes tavaliselt meetmeid ei kohaldata – sellise tava jaoks ei ole nõuetekohast põhjendust ega majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise;

vaatlusaluse toote suhtes kehtestatud dumpinguvastaste meetmete parandav mõju oli ohustatud nii koguste kui ka hindade osas ning

väheseid muudatusi sisaldava imporditud toote hinnad olid varem kindlaksmääratud normaalväärtusega võrreldes dumpinguhinnad.

1.3.   Algatamine

(7)

Olles kindlaks teinud, et olemas on piisavad tõendid, algatas komisjon alusmääruse artikli 13 lõike 3 kohase uurimise, et selgitada välja, kas HRVst pärit naatriumvesinikglutamaadi importimisega liitu segus või lahuses, mis sisaldab naatriumvesinikglutamaati vähemalt 50 % kuivmassist, hoitakse kõrvale kehtivatest meetmetest.

(8)

Uurimine algatati komisjoni rakendusmäärusega (EL) 2020/230 (6) (edaspidi „algatamismäärus“). Alusmääruse artikli 13 lõike 3 ja artikli 14 lõike 5 alusel anti algatamismäärusega tolliasutustele korraldus HRVst pärineva väheseid muudatusi sisaldava toote import registreerida.

1.4.   Vaatlusalune toode ja uurimisalune toode

(9)

Võimaliku kõrvalehoidmisega seotud toode on naatriumvesinikglutamaat, mis praegu kuulub CN-koodi ex 2922 42 00 alla (TARICi kood 2922420010) ja on pärit HRVst (edaspidi „vaatlusalune toode“ või „naatriumvesinikglutamaat“). Vaatlusaluse toote suhtes kohaldatakse rakendusmäärusega (EL) 2015/83 kehtestatud dumpinguvastaseid meetmeid. Seda kasutatakse peamiselt lõhna- ja maitsetugevdajana suppides, puljongites, kala- ja liharoogades ning valmistoitudes. Naatriumvesinikglutamaati kasutatakse ka keemiatööstuses muul otstarbel kui toidu lisaainena, näiteks pesuainetes. Naatriumvesinikglutamaati valmistatakse suhkruallika (maisi-, nisu- või maniokitärklis, suhkrusiirup, suhkruroo- ja suhkrupeedimelass) bakteriaalse kääritamise teel. Seda tuntakse ka koodi E 621 all ja komisjoni määruses (EL) nr 231/2012 (7) (toidu lisaainete spetsifikatsioonide kohta) esitatud kirjelduse kohaselt on tegemist valge värvusega praktiliselt lõhnata kristallide või kristalse pulbriga. Selle keemiline nimetus on naatriumvesinik-L-glutamaatmonohüdraat ja keemiline valem C5H8NaNO4 · H2O.

(10)

Võimaliku kõrvalehoidmisega seotud uurimisalune toode on Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaat segus või lahuses, mis sisaldab naatriumvesinikglutamaati vähemalt 50 % kuivmassist ja kuulub praegu CN-koodide ex 2103 90 90, ex 2104 10 00, ex 2104 20 00, ex 3824 99 92, ex 3824 99 93 ja ex 3824 99 96 (TARICi koodid 2103909011, 2103909081, 2104100011, 2104100081, 2104200011, 3824999298, 3824999389 ja 3824999689) alla (edaspidi „uurimisalune toode“ või „naatriumvesinikglutamaadisegud“)..

1.5.   Uurimisperiood ja aruandeperiood

(11)

Uurimisperiood hõlmas ajavahemikku 1. jaanuarist 2013 kuni 31. detsembrini 2019 (edaspidi „uurimisperiood“). Uurimisperioodil koguti andmeid muu hulgas kaubandusstruktuuri väidetava muutumise uurimiseks.

(12)

Üksikasjalikumaid andmeid koguti 1. jaanuarist 2019 kuni 31. detsembrini 2019 kestnud aruandeperioodi (edaspidi „aruandeperiood“) kohta, et kontrollida, kas import ohustas kehtestatud meetmete parandavat mõju hindade ja/või koguste osas, ning analüüsida dumpingu olemasolu.

1.6.   Uurimine

(13)

Komisjon teatas uurimise algatamisest ametlikult HRV ametiasutustele, teadaolevatele eksportivatele tootjatele HRVs, teadaolevalt asjaga seotud liidu importijatele/kasutajatele ja taotluse esitajale.

(14)

Algatamismääruses kutsuti kõiki huvitatud isikuid esitama kirjalikult oma seisukohad ja küsimustiku vastused või mis tahes muu teabe 37 päeva jooksul alates selle uurimise algatamisest. Algatamiskuupäeval tehti vabastust käsitlev vorm, HRV eksportivatele tootjatele ettenähtud küsimustik ja liidu importijatele/kasutajatele ettenähtud küsimustik kättesaadavaks kaubanduse peadirektoraadi veebisaidil aadressil https://trade.ec.europa.eu/tdi/case_details.cfm?id=2448.

(15)

Huvitatud isikutele anti võimalus taotleda ärakuulamist algatamismääruses kindlaksmääratud tähtaja jooksul. Kõikidele isikutele anti teada, et koostööst keeldumise tagajärg võib olla alusmääruse artikli 18 kohaldamine ja järelduste tegemine kättesaadavate faktide põhjal.

(16)

Küsimustiku vastused esitas üks liidu importija ja kuus liidu kasutajat. Üks importija ja üks kasutaja loobusid koostöö tegemisest pärast seda, kui neilt küsiti küsimustikule esitatud vastuste kohta selgitusi.

1.7.   Koostööst keeldumine

(17)

Endast ei andnud teada ükski HRVs vaatlusaluse toote või uurimisaluse tootega seotud eksportiv tootja ega kaupleja. 2. aprillil 2020 teavitas komisjon HRV valitsust sellest asjaolust ja kavatsusest lähtuda kättesaadavatest faktidest kooskõlas alusmääruse artikliga 18.

(18)

Samamoodi ei teinud selle uurimise käigus koostööd ükski liidus asuv uurimisaluse toote importija ega kasutaja. Viis koostööd teinud ja küsimustikule vastused esitanud kasutajat andsid teada, et impordivad või kasutavad vaatlusalust toodet, ning kõik kinnitasid, et uurimisalust toodet nad ei impordi ega kasuta.

(19)

Koostöö puudumise tõttu lähtuti järelduste tegemisel kättesaadavatest faktidest kooskõlas alusmääruse artikliga 18.

2.   UURIMISE TULEMUSED

2.1.   Üldised kaalutlused

(20)

Kooskõlas alusmääruse artikli 13 lõikega 1 analüüsis komisjon võimaliku meetmetest kõrvalehoidmise hindamiseks järjestikku järgmisi elemente:

kas HRV ja liidu vahelise kaubanduse struktuuris esines muutusi;

kas need muutused tulenevad tavast, protsessist või toimingust, millel ei ole piisavat nõuetekohast põhjendust või majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise;

kas on tõendeid kahju kohta või selle kohta, et tollimaksu parandav mõju on samasuguse toote hindade ja/või koguste tõttu ohustatud; ning

kas on tõendeid dumpingu kohta seoses samasuguse toote puhul varem kindlaksmääratud normaalväärtustega.

2.2.   Kaubandusstruktuuri muutumine

(21)

Selleks et teha kindlaks võimalik kaubandusstruktuuri muutumine, analüüsis komisjon naatriumvesinikglutamaadi ja naatriumvesinikglutamaadisegude impordi mahtu uurimisperioodi jooksul.

(22)

Naatriumvesinikglutamaadi impordi maht tehti uurimisperioodi lõikes kindlaks Eurostati andmete põhjal TARICi koodi (8) tasandil. Praegu kuulub naatriumvesinikglutamaat TARICi koodi 2922420010 alla.

(23)

Naatriumvesinikglutamaadisegude impordi mahtu ei olnud võimalik Eurostati andmete põhjal kindlaks teha järgmistel põhjustel: naatriumvesinikglutamaadisegusid imporditi väidetavalt CN-koodide 2103 90 90, 2104 10 00, 2104 20 00, 3824 90 92, 3824 90 93 ja 3824 90 96 all. Need CN-koodid on oma ulatuselt laiemad kui uurimisaluse toote kood. Kui kaubandusstruktuuri muutumist oleks analüüsitud nende CN-koodide all toimunud impordi alusel, oleks naatriumvesinikglutamaadisegude või -lahuste tegelikud impordikogused seepärast hinnatud liiga suureks.

(24)

Selleks et naatriumvesinikglutamaadisegude impordi maht täpsemalt kindlaks määrata, kasutas komisjon muu usaldusväärse allika puudumisel alljärgnevat metoodikat, mis põhines taotluse esitaja taotluses väljapakutud metoodikal:

(25)

esmalt määrati kindlaks HRVst liitu eksporditud naatriumvesinikglutamaadi ja nime Gourmet Powder (9) all tuntud naatriumvesinikglutamaadisegu liidetud ekspordimaht andmebaasi Global Trade Atlas (GTA) (10) alusel vastavalt Hiina tollikoodide 2922 42 20 ja 2103 90 10 all. Ehkki Gourmet Powderi andmed peaksid hõlmama 80–99 % naatriumvesinikglutamaadisisaldusega segusid, võivad need hõlmata ka jaemüügituru tarbeks pakendatuna eksporditavat puhast naatriumvesinikglutamaati. Peale selle ei ole võimalik välistada, et HRVst eksporditakse teatavaid väikeses koguses lisaaineid sisaldavaid naatriumvesinikglutamaadisegusid puhta naatriumvesinikglutamaadina.

(26)

Selleks et määrata kindlaks naatriumvesinikglutamaadisegude impordiga seotud arvandmed, lahutas komisjon sel viisil kindlaks määratud ekspordi kogumahust Eurostati andmebaasis TARICi koodi 2922420010 all registreeritud naatriumvesinikglutamaadi impordi mahu (vt põhjendus (22)).

(27)

Saadud vahet peeti piisavalt täpseks hinnanguks liitu suunatud naatriumvesinikglutamaadisegude impordi mahu kohta.

(28)

28. mail 2020 teavitas komisjon kõiki huvitatud isikuid kavatsusest kasutada eespool kirjeldatud metoodikat ning kutsus neid üles esitama seisukohti selle metoodika ja esitatud arvandmete kohta. Märkused esitas vaid taotluse esitaja, väljendades nõusolekut metoodika kasutamise ja arvandmete suhtes.

(29)

Eespool kirjeldatud metoodika alusel sai komisjon alljärgnevad impordiandmed.

Import HRVst liitu

(ühik: tonn)

 

2013

2014

2015

2016

2017

2018

Aruandeperiood

Vaatlusalune toode

2 317

3 515

5 234

3 652

3 624

2 221

3 063

Uurimisalune toode

2 484

2 437

4 535

2 765

3 046

4 336

8 558

Allikas:

GTA, Eurostat

(30)

Naatriumvesinikglutamaadisegude import HRVst liitu kasvas uurimisperioodil 244 %, saavutades aruandeperioodil taseme 8 558 tonni. Naatriumvesinikglutamaadi impordi maht ajavahemikul 2013–2015 kasvas, kuid pärast 2015. aastat vähenes, moodustades aruandeperioodil 3 063 tonni.

(31)

Seda silmas pidades võib järeldada, et toimunud on alusmääruse artikli 13 lõike 1 kohane kaubandusstruktuuri muutus.

2.3.   Kaubandusstruktuuri muutus tuleneb tavast, protsessist või toimingust, millel ei ole piisavat nõuetekohast põhjendust või majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise

(32)

Alusmääruse artikli 13 lõike 1 alusel peab kaubandusstruktuuri muutus tulenema tavast, protsessist või toimingust, millel ei ole piisavat nõuetekohast põhjendust või majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise. Nagu on märgitud põhjenduses (31), järeldati, et kaubandusstruktuur on muutunud. Nagu on märgitud põhjenduses (19), lähtuti koostöö puudumise tõttu järelduste tegemisel kättesaadavatest faktidest kooskõlas alusmääruse artikliga 18.

(33)

Taotluse esitaja väitis oma taotluses, et Hiina tootjad ekspordivad märkimisväärsetes kogustes naatriumvesinikglutamaadisegusid seepärast, et tooted saaks liigitada tollikoodide alla, mille suhtes meetmeid ei kohaldata. Selle protsessiga muudetakse toodet vähesel määral, kuid toote põhiomadused jäävad samaks.

(34)

Liikmesriikide tolliasutused teavitasid komisjoni talitusi kõnealuse tava kasutamisest juba 2015. aastal. Tolliasutused täheldasid, et ligikaudu 1 %-lise lauasoolasisaldusega naatriumvesinikglutamaadisegude import teiste tollikoodide all kui uurimisalused tollikoodid oli suurenenud, samal ajal kui puhta naatriumvesinikglutamaadi import vähenes. Nende arvates oli selle tava ainus eesmärk hoiduda dumpinguvastasest tollimaksust, võttes arvesse, et segude puhul ei olnud muudetud toote põhiomadusi ning et neil olid samad otstarbed ja kasutusalad nagu puhtal naatriumvesinikglutamaadil.

(35)

Kõnealuse tava kasutamist kinnitavad mitme liikmesriigi tolliasutuste väljastatud siduva tariifiinformatsiooni (edaspidi „STI“) otsused. Nendes STI-otsustes (11) on segud, mis sisaldasid naatriumvesinikglutamaati kontsentratsioonis 50–99 %, klassifitseeritud selliste CN- ja TARICi koodide alla, mille suhtes meetmeid ei kohaldata. Kõik need STI-otsused väljastati uurimisperioodil ning kehtisid alates väljastamiskuupäevast kogu uurimisperioodi jooksul. Väljastatud siduva tariifiinformatsiooniga hõlmatud kaupade kirjeldus kinnitab, et tegemist on uurimisaluse tootega. Seetõttu ei tasutud selle STI alusel klassifitseeritud uurimisaluse toote impordilt dumpinguvastast tollimaksu.

(36)

STI ja komisjonile kättesaadavate STI taotluste analüüs kinnitab, et kasutusala on sama mis vaatlusalusel tootel. Peale selle on teatavate STI valdajate puhul juba varasematest uurimistest teada, et nad impordivad vaatlusalust toodet. Õigupoolest oli üks STI valdajatest liikmesriikide tolliasutuste andmete kohaselt põhjenduses (34)kirjeldatud tehingutes osalenud importija.

(37)

Uurimisel ei leitud ühtegi majanduslikku õigustust uurimisaluse toote kasutamiseks. Nagu nähtub taotluse esitaja taotlusest, suurendab naatriumvesinikglutamaadisegude kasutamine puhta naatriumvesinikglutamaadi asemel kasutajate majanduslikku koormust, arvestades, et nad peavad oma tooteid, märgistust ja retsepte suurema soolasisalduse arvessevõtmiseks muutma. Selleks ei ole muud majanduslikku õigustust peale naatriumvesinikglutamaadi suhtes kohaldatavatest meetmetest kõrvalehoidmise. Peale selle juhib komisjon tähelepanu, et soola tahtlik lisamine naatriumvesinikglutamaadile nõuab tootmisprotsessis lisaetappi, mis omakorda suurendab lisatöö ja -järelevalve vajaduse tõttu tootjate majanduslikku koormust, st tootmiskulud on suuremad.

(38)

Nagu on mainitud põhjenduses (16), esitas komisjonile küsimustiku vastused esialgu kuus kasutajat. Üks kasutaja selgitas, et kasutas puhast naatriumvesinikglutamaati spetsiaalse naatriumvesinikglutamaadisegu valmistamiseks olenevalt vajaminevast naatriumvesinikglutamaadisisaldusest. Osa koostööd teinud kasutajaid teatasid, et ostavad naatriumvesinikglutamaadisegusid liidu tarnijatelt. Ükski neist ei teatanud uurimisaluse toote impordist ega esitanud märkusi ega põhjendusi selle kasutamise kohta.

(39)

Eespool esitatut arvesse võttes järeldas komisjon alusmääruse artikli 18 alusel, et vaatlusalust toodet imporditakse väheste muudatustega, mille puhul toote põhiomadused jäävad samaks, kuid toote saab liigitada tollikoodide alla, mille suhtes tavaliselt meetmeid ei kohaldata; sellise tava jaoks ei ole nõuetekohast põhjendust ega majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise.

2.4.   Tollimaksu parandav mõju on ohustatud

(40)

Kooskõlas alusmääruse artikli 13 lõikega 1 hindas komisjon, kas imporditud naatriumvesinikglutamaadisegud seadsid koguste ja hindade osas ohtu HRVst pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtivate meetmete parandava mõju.

(41)

Nagu on märgitud põhjenduses (29), selgitati uurimisel välja, et aruandeperioodil imporditi naatriumvesinikglutamaadisegusid märkimisväärsetes kogustes. Need moodustasid enam kui 10 % liidu tarbimisest aruandeperioodil. Liidu tarbimine põhineb taotluse esitaja taotluses antud hinnangutel – st [77 000 – 79 000] (12) tonni.

(42)

Komisjon võrdles naatriumvesinikglutamaadisegude aruandeperioodi keskmist ekspordihinda (määrati kindlaks sama metoodikaga, millele osutati põhjenduses (24)) – mis korrigeeriti nõuetekohaselt FOB-tasemelt (13) CIF-tasemele (14) – liidu tööstusharu keskmiste mittekahjustavate hindadega, mis määrati kindlaks eelmise aegumise läbivaatamisega seotud uurimisperioodil.

(43)

Võrdlusest nähtus märkimisväärne turuhinnast madalama hinnaga müügi marginaal – 93 %.

(44)

Nende andmete põhjal järeldas komisjon, et naatriumvesinikglutamaadisegude import ohustab nii koguste kui ka hinna osas kehtivate meetmete parandavat mõju.

2.5.   Tõendid dumpingu kohta

(45)

Komisjon hindas kooskõlas alusmääruse artikli 13 lõikega 1, kas seoses samasuguse toote puhul varem kindlaksmääratud normaalväärtustega esines dumping. Selleks võrdles komisjon naatriumvesinikglutamaadisegude keskmist ekspordihinda aruandeperioodil (määrati kindlaks sama metoodikaga, millele osutati põhjenduses (24)) eelmisel aegumise läbivaatamisel samasuguse toote puhul kindlaksmääratud normaalväärtusega.

(46)

Võrdlusest nähtus märkimisväärne dumpingumarginaal – 99,7 %.

2.6.   Meetmed

(47)

Eespool kirjeldatud tähelepanekute põhjal järeldas komisjon, et uurimisaluse toote impordiga hoiti kõrvale HRVst pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtivatest meetmetest.

(48)

Samuti tehti uurimisel kindlaks, et HRV ja liidu vahelise kaubanduse struktuur muutus ning et see muutus tulenes tavast, protsessist või toimingust, millel ei olnud piisavat nõuetekohast põhjendust või majanduslikku õigustust peale tollimaksu kehtestamise. Samuti leidis komisjon, et tollimaksu parandav mõju on ohustatud samasuguse toote hindade ja koguste osas ning tuvastas ka märkimisväärse dumpingu seoses samasuguse toote puhul varem kindlaksmääratud normaalväärtusega.

(49)

Seepärast tuleks kehtivaid dumpinguvastaseid meetmeid kooskõlas alusmääruse artikli 13 lõikega 1 laiendada ka uurimisaluse toote impordile.

(50)

Alusmääruse artikli 13 lõike 1 teise lõigu kohaselt peaks laiendatav meede olema rakendusmääruse (EL) 2015/83 artikli 1 lõikes 2 „kõikide teiste äriühingute“ suhtes kehtestatud meede, st 39,7 % suurune lõplik dumpinguvastane tollimaks, mida kohaldatakse netohinna suhtes liidu piiril enne tollimaksu sissenõudmist.

(51)

Vastavalt alusmääruse artikli 13 lõikele 3 ja artikli 14 lõikele 5, millega nähakse ette, et kõik laiendatud meetmed peaksid kehtima impordi suhtes, mis on sisenenud liitu algatamismäärusega kehtestatud registreerimise alusel, tuleks uurimisaluse toote registreeritud impordilt sisse nõuda dumpinguvastane tollimaks.

3.   AVALIKUSTAMINE

(52)

Huvitatud isikuid teavitati olulistest faktidest ja kaalutlustest, mille põhjal nendele järeldustele jõuti. Avalikustamise järel anti neile aega ka märkuste esitamiseks. Komisjon sai märkusi ainult taotlejalt ja taotleja toetas kavandatavat lähenemisviisi.

(53)

Käesoleva määrusega ette nähtud meetmed on kooskõlas määruse (EL) 2016/1036 artikli 15 lõike 1 alusel loodud komitee arvamusega,

ON VASTU VÕTNUD KÄESOLEVA MÄÄRUSE:

Artikkel 1

1.   Rakendusmääruse (EL) 2015/83 artikliga 1 Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kehtestatud ja „kõikide teiste äriühingute“ suhtes kohaldatavat lõplikku dumpinguvastast tollimaksu laiendatakse Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordile liitu segus või lahuses, mis sisaldab naatriumvesinikglutamaati vähemalt 50 % kuivmassist ja kuulub praegu CN-koodide ex 2103 90 90, ex 2104 10 00, ex 2104 20 00, ex 3824 99 92, ex 3824 99 93 ja ex 3824 99 96 (TARICi koodid 2103909011, 2103909081, 2104100011, 2104100081, 2104200011, 3824999298, 3824999389 ja 3824999689) alla.

2.   Käesoleva artikli lõikega 1 laiendatud tollimaks nõutakse sisse rakendusmääruse (EL) 2020/230 artikli 2 ja määruse (EL) 2016/1036 artikli 13 lõike 3 ja artikli 14 lõike 5 kohaselt registreeritud impordilt, mis pärineb Hiina Rahvavabariigist.

3.   Kui ei ole sätestatud teisiti, kohaldatakse kehtivaid tollimaksualaseid sätteid.

Artikkel 2

1.   Artikli 1 kohasest laiendatud tollimaksust vabastamise taotlused tuleb esitada kirjalikult ühes Euroopa Liidu ametlikest keeltest ja neile peab alla kirjutama isik, kes on volitatud vabastust taotlevat äriühingut esindama. Taotlus tuleb saata järgmisel aadressil:

European Commission

Directorate-General for Trade

Directorate H

Office: CHAR 04/039

1049 Brussels

Belgium

2.   Vastavalt määruse (EL) 2016/1036 artikli 13 lõikele 4 võib komisjon anda oma otsusega loa vabastada käesoleva määruse artikli 1 kohasest laiendatud tollimaksust nende äriühingute impordi, kes ei hoia kõrvale rakendusmäärusega (EL) 2015/83 kehtestatud dumpinguvastastest meetmetest.

Artikkel 3

Tolliasutused lõpetavad määruse (EL) 2020/230 artikli 2 kohase impordi registreerimise.

Artikkel 4

Käesolev määrus jõustub järgmisel päeval pärast selle avaldamist Euroopa Liidu Teatajas.

Käesolev määrus on tervikuna siduv ja vahetult kohaldatav kõikides liikmesriikides.

Brüssel, 12. oktoober 2020

Komisjoni nimel

president

Ursula VON DER LEYEN


(1)  ELT L 176, 30.6.2016, lk 21.

(2)  Nõukogu 27. novembri 2008. aasta määrus (EÜ) nr 1187/2008, millega kehtestatakse Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumglutamaadi impordi suhtes lõplik dumpinguvastane tollimaks ning nõutakse lõplikult sisse selle suhtes kehtestatud ajutine tollimaks (ELT L 322, 2.12.2008, lk 1).

(3)  Komisjoni 21. jaanuari 2015. aasta rakendusmäärus (EL) 2015/83, millega kehtestatakse pärast nõukogu määruse (EÜ) nr 1225/2009 artikli 11 lõike 2 kohast aegumise läbivaatamist Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumglutamaadi impordi suhtes lõplik dumpinguvastane tollimaks (ELT L 15, 22.1.2015, lk 31).

(4)  Komisjoni 21. jaanuari 2015. aasta rakendusmäärus (EL) 2015/84, millega kehtestatakse teatava Indoneesiast pärit naatriumglutamaadi impordi suhtes lõplik dumpinguvastane tollimaks ja nõutakse lõplikult sisse selle suhtes kehtestatud ajutine tollimaks (ELT L 15, 22.1.2015, lk 54).

(5)  Teade Hiina Rahvavabariigist ja Indoneesiast pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes kohaldatavate dumpinguvastaste meetmete aegumise läbivaatamise algatamise kohta (ELT C 20, 21.1.2020, lk 18).

(6)  Komisjoni 19. veebruari 2020. aasta rakendusmäärus (EL) 2020/230, millega algatatakse uurimine, milles käsitletakse võimalikku kõrvalehoidmist Hiina Rahvavabariigist pärit naatriumvesinikglutamaadi impordi suhtes rakendusmäärusega (EL) 2015/83 kehtestatud dumpinguvastastest meetmetest ning kehtestatakse kõnealuse impordi registreerimise nõue (ELT L 47, 20.2.2020, lk 9).

(7)  Komisjoni 9. märtsi 2012. aasta määrus (EL) nr 231/2012, millega kehtestatakse Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruse (EÜ) nr 1333/2008 II ja III lisas loetletud toidu lisaainete spetsifikatsioonid (ELT L 83, 22.3.2012, lk 1).

(8)  Euroopa Liidu integreeritud tariifistik.

(9)  Gourmet Powder on Hiinas tuntud naatriumvesinikglutamaadisegu, mis üldjuhul sisaldab naatriumkloriidi ja 80–99 % naatriumvesinikglutamaati.

(10)  https://www.gtis.com/gta/secure/htscty_wta.cfm.

(11)  2015. aastal väljastatud otsused DE5918/15–1 ja PLPL-WIT-2015-0055, millega klassifitseeriti 99 % naatriumvesinikglutamaati ja 1 % lauasoola sisaldav segu nomenklatuurikoodi 3824909390 alla; 2020. aastal väljastatud otsus PLBTIWIT-2020-000347 (millega asendati 2017. aastal väljastatud otsus PL-WIT-2017-00240), millega klassifitseeriti 99 % naatriumvesinikglutamaati ja 1 % lauasoola sisaldav segu nomenklatuurikoodi 38249993 alla; 2020. aastal väljastatud otsus DEBTI9861/20–1, millega klassifitseeriti vähemalt 50 % naatriumvesinikglutamaadisisaldusega segu nomenklatuurikoodi 3824999389 alla; 2016. aastal väljastatud otsus ES2015SOL00000001076-1, millega klassifitseeriti 59,9 % naatriumvesinikglutamaati ja lauasoola sisaldav segu nomenklatuurikoodi 21039090 alla.

(12)  Arvestades, et liidu tootjaid on ainult üks, ning eesmärgiga kaitsta nende andmete konfidentsiaalsust, on kogutarbimine esitatud vahemikuna.

(13)  Franko laeva pardal.

(14)  Kulud, kindlustus, vedu.


Top